בית משפט השלום בפתח תקווה האריך היום (שלישי) בשלושה ימים נוספים את מעצרו של תושב אילת אלכסנדר קורלוב (50), שלפי החשד פרץ לשני כלי רכב ששייכים למנכ"ל שטראוס גיורא בר דעה וניסה להתקין באחד מהם מכשיר האזנה. במשטרה טענו כי בכיסו של החשוד נמצא פתק שעליו צוינה כתובת המגורים של מנכ"ל שטראוס ושם משפחתו.
קורלוב נעצר ביום חמישי בערב על ידי שוטרי תחנת שדות אחרי הפריצה לשני כלי הרכב בחצר ביתו של מנכ"ל שטראוס באזור השרון. ברשות החשוד נתפס מכשיר האזנה שלפי המשטרה הוא התכוון להתקין באחד מכלי הרכב של בר דעה.
בחקירתו טען החשוד כי חשב שמדובר בבית קבלן שיפוצים שחייב לו עשרת אלפים שקלים, והגיע למקום על מנת לגבות את החוב. הוא ידע למסור רק את שמו הפרטי של הקבלן, ובמקביל סירב למסור לחוקרים את כתובתו המלאה. קורלוב הודה שפתח את דלתות שני כלי הרכב בחצר הבית, וטען כי עשה זאת על מנת שהאזעקות יופעלו וכך הקבלן ייצא החוצה ואז הוא יוכל לדבר איתו ולהקליט את השיחה ביניהם.
1 צפייה בגלריה
גיורא בר דעה
גיורא בר דעה
מנכ"ל שטראוס גיורא בר דעה
(צילום: תומי הרפז)
לחשוד מיוחסות עבירות של קשירת קשר לפשע, ניסיון הצבת מכשיר האזנה למטרת האזנת סתר, הסגת גבול פלילית, פריצה לרכב והחזקת כלי פריצה לרכב. בדיון הראשון שנערך בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו של קורלוב, קבע בית המשפט כי עיון בתיק מלמד על כך שנחצה באופן ניכר רף החשד הסביר.
בדיון שנערך הבוקר בבית המשפט, ציין נציג המשטרה רס"ב סטניסלב מולדבנוב לשאלות עו"ד רן אלון, שמייצג את החשוד מטעם הסנגוריה הציבורית, כי יש עוד 15 פעולות חקירה לבצע. נציג המשטרה ציין עוד: "החשד לקשירת קשר התחזק. נמצא פתק בכתב ידו של החשוד ובו צוין שם הרחוב, מספר הבית, שם היישוב ושם המשפחה 'בר דעה'".
בהתייחס לטענות החשוד שלפיהן ביקש לפגוש קבלן שחייב לו כסף, ציין נציג המשטרה כי האיש כלל לא מכיר את החשוד. בנוגע לפתק שנמצא בכיסו, טען החשוד כי כתב אותו מזמן. "אנחנו עושים פעולות חקירה לבדוק מי שלח את החשוד", הוסיף נציג המשטרה. "במצלמות רואים אותו פותח וסוגר את דלתות כלי הרכב. הוא לא גנב דבר".
השופטת דורית נוי סבן קבעה בהחלטתה כי מאז הארכת המעצר הקודמת החשד הסביר התחזק. עם זאת היא ציינה כי לא ניתן לקבוע שהפתק שנמצא בכיסו של קורלוב מהווה חיזוק לחשד לקשירת קשר. החקירה במשטרה נפתחה אחרי שהתקבלו קריאות על כמה חשודים שמסתובבים ליד בית בשרון ומנסים לפרוץ לכלי רכב.
עו"ד אלון, פרקליטו של החשוד, אמר בסיום הדיון היום: "מרשי הוא אדם בן 50 ללא כל עבר פלילי. בינתיים אנחנו רואים שאחרי הארכת המעצר היום החשד העיקרי לקשירת קשר עם אחר לביצוע האזנות סתר למנכ"ל חברת שטראוס לא התבסס ונותר בעינו.
"למרות כל פעולות חקירה שביצעה היחידה החוקרת, אין להם עדיין את האדם הנוסף שיתרום לקשירת קשר עם מרשי ואין עוד עצורים נוספים בפרשה הזו. לכן, בסופו של דבר אני סבור שבחקירה הזאת ההר הזה של החשדות יוליד עכבר, אולי אפילו עכברון, ולא יהיה לא מיני ולא מקצתי ומה שנותר זה בסך הכול עם חשד של אולי הסגת גבול".