בית משפט השלום בירושלים התיר היום (שלישי) לפרסום כי הבכיר ברבנות ירושלים שחשוד בביצוע עבירות מין חמורות בנערה לפני יותר מעשור הוא דוד מלכא. שמו פורסם על אף שטען כי הדבר "יגרום לו נזק חמור".
לבקשת המשטרה, בית המשפט האריך את מעצרו של מלכא בחמישה ימים. מעצרו של מלכא, תושב ירושלים ששימש כמזכיר אגף הכשרות ברבנות ירושלים בתקופה שבה אירעו לכאורה התקיפות המיניות, נחשף אתמול ב-ynet.
1 צפייה בגלריה
דוד מלכא
דוד מלכא
החשוד, דוד מלכא. עבירות מין שנמשכו שנים
נציג המשטרה אמר בדיון: "בתחילת חודש דצמבר התקבלה תלונה על ידי אישה שכיום היא בת 27. היא סיפרה כי בעת היותה נערה החשוד - שעבד עם אביה במועצה הדתית - היה אוסף אותה ולוקח אותה לביתה. בשלב מסוים הוא החל לבצע בה עבירות מין, והעבירות נמשכו שנים, מאז שהייתה בת 14 עד שהייתה בת 17. אנחנו מעריכים שמדובר על עשרות מקרים ומייחסים לו עבירות של מעשה מגונה ומעשה סדום".
עו״ד אלכס גפני המייצג את מלכא ביקש צו איסור פרסום על שמו, אך בית המשפט כאמור דחה את בקשתו וסיכם: "המשיב לא הצביע על נזק בעל עוצמה כה רבה עד שהוא גובר על האינטרס הציבורי".
הנפגעת, כיום בת 27, הגישה את התלונה לפני כמה שבועות - אחרי שהבינה כי בקרוב יחול על המקרה חוק התיישנות. לפי החוק, תקופת ההתיישנות בעבירות מין שבוצעו בקטינים תחל רק בעת הגעת הקטינה לגיל 18 ותסתיים בהגעתה לגיל 28.
מלכא היה חבר קרוב של משפחת הנפגעת ושימש גם כמנהלו של אביה, שעבד גם כן ברבנות. העבירות המיוחסות לו בוצעו בכמה מקומות, כולל בביתו, ובעת שהנערה משמשת כבייביסיטר על ילדיו. הנפגעת ביקשה להיפגש עימו כדי להתעמת איתו על שעולל לה. לדבריה, הוא הודה במעשיו ואף התנצל כמה פעמים - וטען כי אין להם הצדקה. בימים הקרובים צפוי להתקיים עימות בין השניים.
בעבר מלכא הסתבך בפרשייה אחרת, כאשר התברר כי התגורר במשך כשנה בדירה השייכת למועצה הדתית ששימשה כמקווה טבילה, אך השימוש בה הופסק. בעקבות המקרה נציבות המדינה ביקשה את השעייתו מהתפקיד בו הוא החזיק עד אז - מזכיר אגף הכשרות ברבנות ירושלים - והאחרון איבד את סמכויותיו הניהוליות.