2 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים של ד''ר ריי ביטון
מסיבת עיתונאים של ד''ר ריי ביטון
מובילי המאבק מארגון "מרשם"
(צילום: יובל חן)
בית החולים רמב"ם בחיפה הודיע היום (רביעי) כי 25 המתמחים בבית החולים שהגישו בשבוע שעבר מכתבי התפטרות החליטו למשוך את המכתבים וחזרו בהם, ובתגובה הכריז ארגון העובדים של המתמחים, "מרשם", על גל התפטרויות נוסף בבתי חולים אחרים.
"אני שמח לבשר שכל המתמחים שהגישו מכתבי התפטרות, משכו אותם", כתב ד"ר מיקי הלברטל, מנהל רמב"ם. "אין ספק שהמחויבות למטופלים והחיבור לבית החולים היו הסיבות העיקריות למשיכת המכתבים. אני מעריך מאוד את הפתיחות, ההקשבה וההתנהלות שלהם וגאה שהם חלק ממשפחת רמב"ם".
מנהל רמב"ם הוסיף כי "כפי שאמרתי למתמחים, אני מתחייב להמשיך להיות פעיל במהלכים למצוא פתרון לסוגיית התורנויות ולהמשיך לפעול בחזית לשיפור תנאי העבודה של צוותי בית החולים וקידום הרפואה הציבורית".
לאחר ההודעה של הלברטל, אמרו ב"מרשם" כי בתגובה לכך התפטרו מתמחים מבית החולים שערי צדק בירושלים, בהם רופאים מהמחלקות פנימית ג', נוירולוגיה, ילדים והמטולוגיה, ומהמחלקה לרפואה דחופה בבית החולים וולפסון.
2 צפייה בגלריה
הפגנת המתמחים בתל אביב
הפגנת המתמחים בתל אביב
הפגנת המתמחים בתל אביב בחודש שעבר
(צילום: מוטי קמחי)
"זו התשובה שלנו לאיומים, לבריונות ולהפחדות", אמרו בארגון. "עוד ועוד מתמחים חותמים על מכתבי התפטרות ונמשיך להגיש אותם כל כמה ימים. השתיקה של שר הבריאות ניצן הורביץ וההתעלמות של שר האוצר ליברמן ושל רה"מ לפיד יובילו לקטסטרופה בבתי החולים".
בארגון ציינו כי "המתמחות והמתמחים הגיבורים ברמב"ם, כמו גם בבתי החולים האחרים, מהווים עבורנו מקור השראה וגאווה. משיכת המכתבים לא מעידה עליהם דבר וגם לא על המחאה".