משרד החוץ שיגר שני שליחים לאיחוד האירופי בבריסל, לגרמניה ולספרד כדי לעדכן את משרדי החוץ המקומיים במידע המודיעיני שעל-בסיסו הכריז שר הביטחון בני גנץ על שישה ארגונים פלסטיניים כארגונים המזוהים עם ארגון הטרור החזית העממית.
השליחים צפויים לקיים פגישות במשרדי החוץ במדריד, ברלין, באיחוד האירופי בבריסל ובפרלמנט האירופי. ישראל כבר עדכנה מדינות באירופה בהחלטה, אולם נראה שלא כולן קיבלו את ההסברים ועל כן נדרשה ישראל לשלוח שליחים עם מידע נוסף שניתן להציג.
1 צפייה בגלריה
הארגונים הפלסטינים שהוכרזו כארגוני טרור
הארגונים הפלסטינים שהוכרזו כארגוני טרור
הארגונים הפלסטינים שהוכרזו כארגוני טרור
לקראת כל פגישה הוכן תיק עם המידע הרלוונטי הנוגע לאותה מדינה ולאיש השיח שעמו ייפגשו השליחים, שיעדכנו על ההחלטה שהתקבלה בחודש שעבר ועוררה סערה.
בארה"ב, נזכיר, טענו כי ישראל לא מסרה התראה מראש על ההחלטה. בישראל מנגד אמרו גורמים ביטחוניים שהמידע הועבר לאמריקנים בערוצים ביטחוניים, ואלו לא עדכנו את מחלקת המדינה. בסופו של דבר, ישראל שיגרה צוות של משרד החוץ והשב"כ כדי לעדכן את האמריקנים במידע, אחרי שמחלקת המדינה האמריקנית דרשה מישראל הבהרות לפשר ההכרזה.
ממשרד החוץ נמסר: "משרד החוץ נמצא בקשר עם כל המדינות בעלות עניין בדבר ופועלת לסגור פערים שעשויים להתקיים באשר לעמותות".
בינתיים, שרים במרצ שהתעדכנו מהשב"כ באשר למידע שבבסיס ההכרזה על הארגונים, לא ממש השתכנעו שהייתה הצדקה להכרזה עצמה. לדבריהם, ישראל הייתה צריכה להכריז על אישים מסוימים ולא על כל הארגונים, שלדבריהם חלקם עושים עבודה חשובה. השרים במפלגה ציינו גם את העובדה שבקהילה הבינלאומית לא מקבלים את ההסברים של ישראל.