ארבעה ימים אחרי תאונת הדרכים שלו, ייפגש השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בזמן שהוא עם צלעות שבורות - ועל רקע האיומים שלו ושל יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' בפירוק הממשלה אם צה"ל לא ייכנס לרפיח.

בהודעת עוצמה יהודית, מפלגתו של בן גביר, נכתב כי הפגישה תתקיים בצהריים, "על רקע העסקה הנרקמת והעובדה שישראל לא נכנסה עדיין לרפיח".
הן בן גביר והן סמוטריץ' נעמדים על הרגליים האחוריות ומתעקשים שאין להגיע לעסקת חטופים לפי המתווה המצרי, ושיש להתחיל בהקדם במבצע ברפיח, העיר הדרומית ברצועת עזה.
עוד לפני כן, השר בן גביר דרש פגישה דחופה עם נתניהו, במהלך החלמתו מהתאונה שבה עבר נהגו באור אדום לאחר הפיגוע, ואילו סמוטריץ' הודיע אתמול על כינוס ישיבת סיעה דחופה. שניהם מאיימים למעשה: בלי רפיח, אין לממשלה זכות קיום.

ישיבת סיעת הציונות הדתית תתקיים היום בשעה 14:00 בכנסת, והמשמעות היא ששרי המפלגה ייעדרו מישיבת הממשלה, שתתקיים באותו זמן במזכירות הממשלה בירושלים. בסיום הישיבה, בסביבות השעה 16:00, צפוי שר האוצר סמוטריץ׳ למסור הצהרה לתקשורת.
באירוע מימונה בתל אביב, עם תושבי קריית שמונה שפונו מבתיהם, אמר אמש סמוטריץ': "מכאן אנחנו קוראים לראש הממשלה להורות על כניסה לרפיח עכשיו ושולחים חיזוק לחיילי צה"ל ותפילה להשבת החטופים".
ח"כ צבי סוכות ממפלגתו של סמוטריץ' אמר היום ל-ynet: "דעתנו פורסמה בכל מקום. אנחנו חושבים שההצעה המצרית היא רעה, הפסקת המלחמה זה דבר שאנחנו לא יכולים לאפשר לעצמנו. החיילים לא נפלו לחינם, אנחנו לא יכולים להפקיר עוד כמאה חטופים, מבחינתנו הדבר הזה לא בא בחשבון".
"אם תגיע הצעה מצרית הזו או כל עסקה אחרת שאנחנו מדברים שהמשמעות שלה היא הפסקת המלחמה - אנחנו לא נהיה שותפים לדבר הזה", הוסיף ח"כ סוכות. "אני חושב שהשר סמוטריץ' אמר את זה בקולו בצורה הכי ברורה שיש ביום שישי האחרון – הציונות הדתית לא תהיה חלק ממשלה שתעצור את הלחימה. לא לחינם מתו פה מאות חיילים, אנחנו צריכים למוטט את שלטון חמאס". לדבריו, "הדרך להחזיר את החטופים, לפחות רובם, היא בעסקה - אבל היא תהיה אחרי שנלחץ כמו שצריך על חמאס".