אל בית משפחת ברוך במושבה גדרה הגיעו הבוקר (רביעי) מבקרים רבים שביקשו לנחם את עינב ואיתן ובנותיהם יעל ונעמה בעקבות נפילתו של סמל-ראשון עידו ברוך (21), שנהרג בפיגוע ירי ליד שבי שומרון. "כבר בדרך לבית החולים התחלנו להרגיש תחושות לא טובות", תיארה האם עינב את רגעי החרדה המצמררים. "בכניסה חיכו לנו קצינת נפגעים, רופא והמפקד שלו. נכנסנו לחדר משפחה כמו בסרטים, נכנס לשם רופא וסיפר מה קרה. הוא נהרג כמעט במקום, באמבולנס הוא היה כמעט ללא רוח חיים".
מחבל פלסטיני שהגיח ברכב פתח בירי לעבר עמדה צבאית שבו שהה הלוחם מסיירת גבעתי. ברוך נפגע בקליע אחד בכתפו. הקליע המשיך לבית החזה, הלוחם איבד הרבה דם, עבר החייאה ממושכת בשטח ובבית החולים מאיר בכפר סבא, אולם לבסוף נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. ברוך עסק באבטחה היקפית לצעדה של מתנחלים שנערכת באזור מדי שנה בסוכות. כוחות הביטחון ממשיכים לנהל מצוד אחר המחבל שנמלט מזירת הפיגוע.
4 צפייה בגלריה
עידו ברוך
עידו ברוך
סמ"ר עידו ברוך
(צילום: דובר צה"ל)
4 צפייה בגלריה
עינב ברוך, אמא של עידו ברוך ז"ל
עינב ברוך, אמא של עידו ברוך ז"ל
"הבן שלי היה הכי מיוחד". האם עינב מחוץ לבית המשפחה בגדרה
(צילום: רועי עידן )
"כל אמא אומרת שהילד שלה היה מיוחד, אבל הבן שלי היה הכי מיוחד", סיפרה הבוקר האם השכולה. "הוא היה בצופים הרבה שנים, מדריך מצטיין, יצא לשנת שירות, חניכיו העריצו אותו. זה היה טבעי שהוא ילך ליחידה קרבית בצבא ולא סתם, סיירת גבעתי. הוא היה אמור לצאת לקורס קצינים בנובמבר והכול התפרק".
עוד ועוד חברים, מכרים ותושבים מגיעים לבית המשפחה. "הילד הזה כולו לב ונתינה, מלח הארץ", ציינה עינב. "הוא היה מאוד אהוב פה ביישוב ועשה תמיד מעשים טובים. הוא היה די ג'יי מאוד מוצלח, תמיד עשה אירועים בתרומה לכל מי שרק רצה. הוא היה מחלק אוכל לנזקקים, אנחנו פשוט מפורקים".
4 צפייה בגלריה
עידו ברוך
עידו ברוך
עידו ברוך. "הוא תמיד עשה אירועים לכל מי שרק רצה"
( מתוך פייסבוק)
על החולצה שאותה היא לובשת, סיפרה האם: "עידו היה בצוות של חפ"ק מח"ט. גם בתוך הסיירת הוא היה בצוות הכי מובחר. אנחנו ההורים החלטנו במסע כומתה להוציא חולצה לכל החיילים, להראות את האחדות שלנו ובחרנו היום עם כל סיירת גבעתי וכל עם ישראל ללבוש את החולצה הזאת".
ברוך, כמו כל בני משפחתו, החזיק בכרטיס אדי לתרומת איברים. אחרי שנודע דבר מותו, החליטה משפחתו לתרום את קרניות עיניו שיושתלו בימים הקרובים. "זה חלק מערך הנתינה המשפחתי, זה היה לנו ברור מיד", סיפרה האם. על השיחה האחרונה: "זה היה אתמול בבוקר, סתם שיחה שגרתית, שום דבר לא הכין אותנו לזה".
עד כמה חששת? "הוא שיתף אותנו עד כמה שהוא יכול במה שהוא עושה בצבא. לא פחדנו, ידענו שהצבא שומר עלינו ושהוא נזהר, שזו השאיפה שלו - להיות חייל קרבי. העסקתי את עצמי בעבודה עד מעל לראש כדי לא להעסיק אותי במחשבות. הוא השאיר מורשת של נתינה, הערכה ותרומה לזולת עד כמה שאפשר. ככה אנחנו חיים, אלה הערכים שבהם אנחנו דוגלים. קודם כל להיות בן אדם ולתת לאחר".

4 צפייה בגלריה
עידו ברוך ז"ל עם בת זוגו רוני קליביצקי
עידו ברוך ז"ל עם בת זוגו רוני קליביצקי
עידו ברוך עם בת זוגו רוני קליביצקי
(באדיבות המשפחה )
אל בית המשפחה הגיעה הבוקר גם רוני קליבציקי, בת הזוג של ברוך בשלוש השנים האחרונות. "הכרנו בשנת שירות בבית נוער קדימה באור יהודה, עידו היה בן הזוג הכי טוב שיכולתי לבקש", סיפרה החברה. "צפו לנו עתיד ארוך, קיוויתי מאוד שזה מה שיקרה, שעידו יישאר שם תמיד. היו לנו תוכניות לעתיד.
"מעבר לשנת השירות, לעידו היה חשוב להתגייס למשהו משמעותי. הוא רצה לצוללות ובסוף התגייס לחי"ר. היה לו חשוב להיות בסיירת גבעתי. הוא התלבט אם לצאת לקורס קצינים ובסוף רצה לעשות את הדבר הכי משמעותי שהוא יכול. בסוף הוא נתן את הדבר הכי משמעותי, אבל לא ציפינו שזה יקרה".
על השיחה האחרונה ביניהם סיפרה בת הזוג: "שמעתי את הגורל שלו נחרץ בטלפון. הוא התקשר אליי ביום שני בערב, אמר 'לילה טוב' וכמו תמיד עדכן אותי מה קורה מאחר. הוא שמח שאין משימה של הצוות ופעילות. הוא אמר שמתקשרים אליו ושהוא צריך לאבטח צעדה בשומרון. הוא אמר שהם בהאמר ולא ברכב ממוגן. שאלתי אותו אם זה לא מסוכן, והוא אמר לי 'אל תדאגי, זה בסדר'. בחמש בבוק הוא שלח לי תמונה מההאמר, בדיוק מאותה הזווית שרואים בסרטון שתיעד את הפיגוע. התקשרתי אליו 15 פעמים אחרי ששמעתי שהיה פיגוע והוא לא ענה לי. ביקשתי שיעדכן שהכול בסדר".
סמ"ר ברוך יובא למנוחות היום בשעה 14:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בגדרה.