הפסקת חשמל נרשמה הערב (יום ב') בכמה אזורים בצפון, במרכז ובדרום הארץ. גולשים ברעננה, בני ברק, קריית מוצקין, צפת, באר שבע, חולון ועוד יישובים דיווחו סמוך לשעה 23:00 על הפסקת חשמל. במוקד חברת החשמל אמרו כי יש עומס פניות. כעבור דקות חזר החשמל לרוב הבתים, אך עדיין נותרו מנותקים.
1 צפייה בגלריה
עבודות לתיקון תקלת חשמל באזור בית קמה
עבודות לתיקון תקלת חשמל באזור בית קמה
עבודות לתיקון תקלת חשמל באזור בית קמה
(צילום: יואב זיתון)
מחברת החשמל נמסר: "התקלות שעליהן מדווחים צרכנים ברחבי הארץ אינן תוצאה של מתקפת סייבר". בחברה הסבירו כי "הייתה הפסקה בפעילות של שתי יחידות ייצור. הפסקה זו גרמה להשלות עומסים שגרמו להפסקות חשמל במספר מוקדים ברחבי הארץ. יחידות ייצור חלופיות נכנסו לפעולה ולמרבית המופסקים חזר החשמל".
מנכ"ל חברת החשמל מאיר שפיגלר אמר: "המקור להפסקות החשמל הוא קריסה של שתי יחידות ייצור, בתחנת רבין ובאשכול. הסיבה עדיין אינה ברורה והתקלה בטיפול. בתחילת התקלה היו 150 אלף מנותקים ברחבי הארץ, כרגע לרובם חזר החשמל ונותרו 20 אלף מנותקים".
ביוני האחרון התמודדו המוני ישראלים עם הפסקות חשמל בשיאו של שרב עם יותר מ-40 מעלות בשל עומס כבד על מערכת החשמל. ניתוקים יזומים הורגשו ברחבי הארץ למשך שעה עד שעתיים, כחלק מניהול משק החשמל. בחברת נגה (חברת ניהול מערכת החשמל) אמרו אז כי בגלל האובך האנרגיות המתחדשות לא סיפקו חשמל כמו שצריך, ובנוסף הייתה תקלה בתחנת כוח פרטית – לא של חברת החשמל – ולכן היו הפסקות חשמל יזומות.