התקשורת האיראנית פרסמה היום (א') פרטים נוספים על מעצרם של החברים ב"רשת הריגול", שלטענת טהרן עבדה למען ישראל והייתה בקשר עם המוסד.
איראן הודיעה אתמול שהעצורים נתפסו לפני שהצליחו לבצע פעולות חבלה ו"מבצעי טרור", ושברשותם היו חומרי נפץ עוצמתיים. היום דיווח אתר החדשות האיראני "נור ניוז", שמזוהה עם המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן, שחברי רשת הריגול תכננו לפוצץ "מרכז רגיש" במחוז איספהאן במרכז המדינה. באיספהאן נמצאים כמה אתרי גרעין מרכזיים של איראן, וכן בסיסי טילים.
2 צפייה בגלריה
מתק להעשרת אורניום באיספהאן, ארכיון
מתק להעשרת אורניום באיספהאן, ארכיון
מתק להעשרת אורניום באיספהאן, ארכיון
(צילום: EPA)
ב"נור ניוז" נכתב שמעצרם של "המרגלים" היה בזמן שהם הטמינו חומרי נפץ באתר שאותו תכננו לפוצץ. האתר האיראני הוסיף ש"מבצע הטרור" סוכל "כמה שעות" לפני שאמור היה לצאת לפועל.
לפי הדיווח של התקשורת האיראנית, המרגלים חצו את הגבול לאיראן מכורדיסטן שבעיראק אחרי שעברו "חודשים של הכשרה" במדינה באפריקה. בנוסף לחומרי הנפץ היה ברשותם גם ציוד מתקדם.
משרד המודיעין האיראני לא ציין אמש כמה אנשים נעצרו ולא פרסם פרטים על הלאום של העצורים. איראן מאשימה לעיתים קרובות את יריבותיה – בהן ארה"ב, ישראל וסעודיה – בניסיון לערער את שלטונה, ומעת לעת היא מדווחת על מעצרם של חשודים בריגול למען ישראל.
בכמה מקרים העצורים שמואשמים בריגול אף הוצאו להורג: לפני שנתיים הוציאה איראן להורג אדם שהורשע בהדלפת המידע שסייע לכאורה לאמריקנים לחסל את מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה קאסם סולימאני, בתקיפה בנמל התעופה של בגדד בינואר 2020.
בחודש שעבר הודיעה איראן שבקרוב היא תעמיד לדין שלושה "מרגלי מוסד" שנעצרו באפריל. גורם במערכת המשפט אמר לסוכנות הידיעות הממלכתית IRNA: "לפי הערכות מודיעין, השלושה תכננו להתנקש במדעני גרעין שלנו". הגורם, מהדי שאמסבאדי, לא ציין מהיכן מגיעים העצורים.