2 צפייה בגלריה
גבול לבנון
גבול לבנון
גבול לבנון
(צילום: AP)
צעיר בדואי מהנגב הוחזר הערב (חמישי) מלבנון לאחר שחצה את הגבול מישראל לפני כחודש. הוא הועבר לארץ דרך מעבר ראש הנקרה בתיאום עם יוניפי"ל כשהוא במצב טוב ונלקח לחקירה.
הצעיר, בעל עבר פלילי, חצה את הגבול במרכז הגזרה מסיבות שאינן ידועות. בצה"ל אמרו כי הוא היה במעקב והאירוע מתוחקר. גורמים צבאיים ציינו כי ככל הנראה מדובר במתמודד נפש. הנושא טופל בשבועות האחרונים על-ידי משרד החוץ.
החצייה התאפשרה הודות לגדר הגבול המיושנת והרעועה, שניתן לדלג מעליה בקלות לצד הלבנוני גם אם תצפיות צה"ל מזהות את ההתקרבות מהצד הישראלי, כפי שתועד ב-ynet לפני שלושה חודשים. בשבועות הקרובים אמורות להתחיל עבודות לשדרוג המכשול בכמה מקטעים בנוסף לאלה ששופרו עד היום בהיקף של מאות מיליוני שקלים.
2 צפייה בגלריה
גבול הצפון גדר המערכת צפון לבנון
גבול הצפון גדר המערכת צפון לבנון
הגדר המיושנת בגבול לבנון
(צילום: יואב זיתון)
שיפור המכשול יכלול גם בניית חומה לאורך קילומטרים רבים וכן אמצעי תצפית וחיישנים מתקדמים, אך חלקים בגבול יישארו ללא מכשול ראוי לאחר שההמשלה החליטה, בתקציב המדינה האחרון, לתקצב את המהלך באופן חלקי.
בתחילת השנה הוחזרה לארץ צעירה ישראלית ממרכז הארץ שחצתה את הגבול לסוריה - והיא נידונה לשמונה חודשי מאסר. הצעירה חצתה את הגבול באזור בלי גדר סמוך לפסגת החרמון, ולא בפעם הראשונה. תמורת שחרורה הושג הסכם עם הסורים - בתיווך רוסי - וישראל שחררה שני רועי צאן שנעצרו על-ידי כוחות הביטחון.