בית משפט השלום בנצרת גזר היום (ב') שמונה חודשי מאסר על הצעירה שחצתה את הגבול לסוריה בתחילת השנה. הצעירה שוחררה בעסקה בתיווך רוסי בפברואר האחרון, אז המריא מטוס מנהלים ישראלי למוסקבה והביא אותה לנתב"ג.
2 צפייה בגלריה
הישראלית על הגבול עם לבנון
הישראלית על הגבול עם לבנון
הצעירה שחצתה לסוריה כפי שתועדה מלבנון
סנגוריה של הצעירה, עורכי הדין איאד עזאם וענת יערי מהסנגוריה הציבורית, אמרו כי "בית המשפט קיבל את טענותינו שיש להתחשב בנסיבות הייחודיות של הצעירה וגזר עליה עונש מאסר מתון ומידתי. אנו תקווה כי הצעירה תוכל לשים את האירוע מאחוריה ועם שחרורה ממאסר תוכל לפתוח דף חדש".
כתב האישום שהוגש נגדה ייחס לה עבירות של הסתננות לארץ אויב, ניסיון הסתננות לארץ אויב ועבירה על חוק הכניסה לישראל. צו איסור פרסום הוטל על פרטי כתב האישום אז, ופרטי הצעירה עדיין אסור לפרסום.
הצעירה חצתה את הגבול בין סוריה לישראל בחודש פברואר האחרון באזור בלי גדר סמוך לפסגת החרמון. זה לא היה הניסיון הראשון שלה לחצות את גדרות הגבול בין ישראל למדינות הגובלות עמה. מתחקיר חצייתה עלה כי היא צעדה מהוואדיות באזור מג'דל שמס לכיוון סוריה, ככל הנראה באזור החרמון. במצוקים שבין מג'דל שמס לבין פסגת החרמון הגבול הוא טבעי ולא מצריך או יכול להכיל גדר מערכת, מאילוצים טופוגרפיים.
2 צפייה בגלריה
הצעירה הישראלית בהר בנטל
הצעירה הישראלית בהר בנטל
הצעירה בהר בנטל. 60 ק"מ מדמשק
בצה"ל אמרו באותה עת שהצעירה כבר ניסתה לחצות את הגבול גם לעזה וגם לירדן. כמו כן, אף התברר כי באוקטובר, בימי מתיחות שיא עם חיזבאללה, היא נסעה בכביש הצמוד לגבול עם לבנון ותועדה מהצד הלבנוני.
עם שובה לישראל, נחקרה הצעירה על-ידי שב"כ עוד בנמל התעופה בן גוריון. במסגרת העסקה שבה תיווכה רוסיה, כוחות צה"ל החזירו לסוריה שני רועי צאן. הם נעצרו על ידי צה"ל כחלק מסדרת מארבים יזומים ממזרח לגדר הגבול עם סוריה, לאחר שחצו את קו הגבול לשטח ישראל. כמו כן, ניתנה חנינה לאסירה ניהאל אל-מקת ותמורה נוספת שאסורה בפרסום, אולם לפי פרסומים זרים, מדובר בחיסונים לנגיף הקורונה.

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו אמר באותה עת כי "אפילו חיסון אחד ישראלי לא הלך אל הדבר הזה", והוסיף: "הבאנו את הבחורה, אני שמח שעשינו את זה, אבל מעבר לזה אני לא מוסיף כי זאת הבקשה של רוסיה".
מחשבון הפייסבוק של הצעירה, תושבת מודיעין עילית, עלה כי היא "נוודית נצחית", כהגדרתה. "אני מרגישה בבית היכן שאני נמצאת ומרגישה זרה במקום שבו נולדתי", כתבה. היא טיילה בין היתר בוואדי קלט וביריחו, והתארחה אצל פלסטינים שאותם הגדירה "לא בני דודים, אלא אחים". בפוסט מיריחו כתבה: "אני לא מכירה בקווים שלכם. לא ירוק, לא כחול, לא סגול. גם קו אדום לא יעצור אותי".