המשטרה באוסטרליה פרסמה היום (ד') תמונות ראשונות מרגעי החילוץ של קלאו סמית בת הארבע, וכן פרטים חדשים על הפרשה. סמית נמצאה הלילה בבית בעיירת החוף קרנרבון שבמערב אוסטרליה, בסמוך לאתר הקמפינג שממנו נעלמה לפני יותר משבועיים.
קלאו נעלמה ב-16 באוקטובר מהאוהל של משפחתה. מראשית הדרך העריכו במשטרה כי נחטפה. החוקרים הסבירו שראש הרוכסן הסוגר את האוהל היה גבוה מכדי שקלאו הקטנה תוכל להגיע אליו ולפתוח אותו, ולכן סברו שאדם כלשהו פתח את האוהל וחטף אותה.
5 צפייה בגלריה
שוטרים מחלצים את הילדה קלאו סמית ב קרנרבון מערב אוסטרליה
שוטרים מחלצים את הילדה קלאו סמית ב קרנרבון מערב אוסטרליה
"היא בטחה בשוטרים". תיעוד מחילוץ קלאו מהבית בקרנרבון
(צילום: AFP)
בצילומים ממצלמת הגוף של אחד השוטרים נראית הילדה מחולצת מתוך הבית שבו נמצאה בזרועותיו של שוטר. בתמונה אחרת נראית קלאו במיטת בית חולים לאחר חילוצה, אוכלת קרחון, מחייכת ומנופפת בידה. "המשפחה שלנו שוב שלמה", כתבה באינסטגרם אמה של קלאו, אלי סמית, לאחר שבתה נמצאה.
החוקרים אמרו שלגבר בן ה-36 שנעצר במבצע החילוץ אין קשר למשפחתה של קלאו, והוא הפך לחשוד בחטיפה לכאורה רק אתמול. הם הוסיפו כי כתב אישום יוגש נגדו "כנראה בהמשך היום".
5 צפייה בגלריה
הילדה שנחטפה קלאו סמית בבית חולים ב קרנרבון מערב אוסטרליה אחרי שחולצה
הילדה שנחטפה קלאו סמית בבית חולים ב קרנרבון מערב אוסטרליה אחרי שחולצה
"הפתעה מוחלטת". קלאו בבית החולים אחרי החילוץ
(צילום: AP)
כמה ימים לאחר ההיעלמות, הרשויות במערב אוסטרליה הציעו פרס של מיליון דולר אוסטרלי (כ-750 אלף דולר אמריקני) למי שיספק מידע שיאפשר לגלות מה עלה בגורלה של קלאו. המשטרה בדקה אלפי דיווחים שהגיעו אליה, עד שאמש התקבלו רמזים שסייעו לאתר את הילדה.
המשטרה מסרה כי אחד הרמזים היה מכונית, אך לא פירטה מעבר לכך. ברשת ABC דווח כי שכן ראה את האיש המתגורר בבית שבו נמצאה קלאו קונה חיתולים. השכן אמר שלא שאל למי הם מיועדים.
5 צפייה בגלריה
משטרה שוטרים ליד הבית שבו נמצאה הילדה קלאו סמית ב קרנרבון מערב אוסטרליה
משטרה שוטרים ליד הבית שבו נמצאה הילדה קלאו סמית ב קרנרבון מערב אוסטרליה
אלפי דיווחים נבדקו. שוטרים מחוץ לבית שבו נמצאה הילדה
(צילום: gettyimages)
"זה יום נפלא", אמר מפקד משטרת מערב אוסטרליה כריס דוסון במסיבת עיתונאים מחוץ לתחנת המשטרה בקרנרבון והציג את תמונתה של סמית בבית החולים. "היום אני מפקד המשטרה הכי גאה בעולם". סמית נלקחה הלילה לבית החולים לבדיקות ולאחר מכן שוחררה וחזרה לביתה עם משפחתה.
קמרון בליין, אחד מארבעת השוטרים שפשטו על הבית בקרנרבון, הרים את הילדה ושאל אותה "מה שמך?". היא השיבה: "אני קלאו". הוא סיפר שהילדה "בטחה בשוטרים" והייתה אנרגטית "כמו הארנב של אנרג'ייזר". בליין אמר שהרגע שבו מצאו את הילדה בחיים היה "הרגע הטוב ביותר בקריירה שלי". לדבריו, כאשר הילדה התאחדה עם הוריה, "היו חיבוקים, נשיקות והרבה דמעות".
מאז שנעלמה התנהלו חיפושים קדחתניים אחרי קלאו, והם כללו שימוש ברחפנים וצוותי קרקע וסריקת מקווי מים. דבר לא נמצא, עד הלילה. רוד ויילד, שהוביל את החקירה, אמר שעבור הורי הילדה "זו הייתה הפתעה מוחלטת. הם היו נלהבים".
ראש הממשלה סקוט מוריסון אמר כי אוסטרלים רבים עקבו אחר המקרה של קלאו. "אני מודה לאלוהים שקלאו בבית ושהיא בטוחה", אמר מוריסון. "העובדה שהסיוט הזה נגמר ושהחששות הכבדים ביותר שלנו לא התממשו היא הקלה עצומה, זה רגע משמח".