2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה של מסכה בכיתה
אילוסטרציה של מסכה בכיתה
מתוך 256 רשויות, רק 108 הצליחו לגייס נאמני קורונה
(צילום: shutterstock)
מודל "הכיתה הירוקה" אמור היה לפעול בכל גני הילדים החל מיום ראשון שעבר, בהתאם להחלטת הממשלה, אך הרשויות לא הצליחו לגייס מספיק נאמני קורונה, שתפקידם לרכז ולנהל את התוכנית במוסדות החינוך - ולכן היא פועלת כעת רק בפחות ממחצית מהן. מתוך 256 רשויות, רק 108 הצליחו לגייס נאמני קורונה.
מודל הכיתה הירוקה נועד לצמצם את מספר ימי הבידודים של התלמידים ולאפשר למידה רציפה ככל האפשר מבלי שכל תלמידי הכיתה יישלחו לבידוד באופן גורף. המודל פועל כשבבית ספר יסודי או בגן ילדים התגלה מאומת לקורונה - הילד המאומת נכנס מיד לבידוד, ושאר התלמידים וצוותי החינוך האחרים יכולים להיבדק במשך שבוע ימים. מי שנמצא שלילי חוזר ללימודים ומי שנמצא חיובי נכנס לבידוד, כמו גם מי שלא רוצה להיבדק כלל. הבדיקה הראשונה והאחרונה במהלך אותו שבוע הן בדיקות PCR, וכל הבדיקות האחרות ביתר הימים הן בדיקות מהירות (אנטיגן).
2 צפייה בגלריה
ענת דדון
ענת דדון
"הגננות אינן יכולות גם לנהל את המתווה וגם לעסוק בפדגוגיה". ענת דדון
(צילום: הסתדרות המורים)
הסתדרות המורים הנחתה את מנהלות גני הילדים כי בכל רשות מקומית שבה לא מונה נאמן קורונה לא ייפתח "גן ירוק", וכעת בכ-58% מהרשויות תלמידים שנחשפו למאומת לנגיף יישלחו לבידוד מלא.
"הגננות אינן יכולות גם לנהל את המתווה וגם לעסוק בפדגוגיה", אמרה יו"ר המחלקה לגננות בהסתדרות המורים, ענת דדון. "מנסים להפוך את הגננות לפקידות קורונה במקום שיבצעו את עבודתן החינוכית. עיסוק בניהול הקורונה וקיום המתווה יעמיד את הגננות במצבים מביכים שמנוגדים לתפקידן".
מנכ"ל איגוד מנהלי מחלקות החינוך ברשויות המקומיות, אבי קמינסקי, אמר כי הרשויות הוכנסו ללוח זמנים קצר עם ההחלטה על הרחבת מודל הכיתה הירוקה, ולכן לא הספיקו לגייס נאמני קורונה. לדבריו, "למהלך כזה דרושים לפחות שבועיים של התארגנות מראש כדי לגייס נאמני קורונה באופן מלא ולהכשיר אותם לתפקיד".