מענה למשרתי ומשרתות המילואים ואנשי הקבע שחוזרים ללימודים: ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) וועד ראשי המכללות המתוקצבות (ור"מ), הודיעו היום (ראשון) על גיבוש מתווה מעודכן ומותאם לפתיחת שנת הלימודים האקדמית בצל המלחמה ושירות המילואים הנרחב. במסגרת הפעימה הראשונה, שנת הלימודים במוסדות האקדמיים תיפתח ב-31 בדצמבר.
כמה שבועות לאחר מכן, תיפתח שנת הלימודים בפעימה שנייה שבמסגרתה ייערך במוסדות "שבוע חזרה לכשירות אקדמית" עבור משרתי המילואים והקבע. בשבוע זה ירוכז מאמץ של משאבי מוסדות הלימוד, על-מנת להביא את המשרתים שיצטרפו לנקודת פתיחה שוויונית.
ההחלטה התקבלה לנוכח האי-ודאות בנוגע למועד שבו ישוחררו רוב המילואימניקים, ואחרי שבמתווה הקודם הוכרז על תאריך מוגדר (20 בינואר) שבו הם אמורים לשוב לספסל הלימודים ולהשלים את החוסרים. מאחר שצה"ל לא יכול להתחייב מתי יתבצע שחרור מסיבי, לא נקבע מועד מדויק לפעימה השנייה.
1 צפייה בגלריה
אוניברסיטת תל אביב
אוניברסיטת תל אביב
אוניברסיטת תל אביב
(צילום: shutterstock)
בחלק מהמוסדות תתקיים בשבוע זה הפוגה במהלך הלימודים הרגילים. מועד הפעימה השנייה ייקבע בתיאום עם צה"ל, בכפוף להערכת המצב המבצעית ולצורכי המלחמה. בהמשך תתנהל שנת הלימודים בהתאם למתווים המפורטים שפרסמו המוסדות.
מתווה זה מוסיף על כלל ההסכמות הקודמות שאליהן הגיעו כלל הגופים, בדבר התאמות לסטודנטים משרתי המילואים והקבע. ראשי האוניברסיטאות המחקר והמכללות המתוקצבות שבים וחוזרים על התחייבותם לעשות ככל שביכולתם כדי לוודא שאף סטודנט לא יישאר מאחור.
בוועדים של ראשי האוניברסיטאות והמכללות המתוקצבות מסרו כי "בחלק ממוסדות הלימוד תאריך הפתיחה הוא שונה, ונבנו מתווים פרטניים. פרטים מדויקים יימסרו לסטודנטים ולסטודנטיות בכל אחד מהמוסדות".