בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (שני) בשבעה ימים נוספים את מעצרו של ראוף שמילוב (58) מתל אביב, שחשוד ברצח האכזרי של מרינה מלינובסקי לפני כשבועיים בשכונת התקווה בעיר. בהמשך לדיווח על התחזקות החשד כי מלינובסקי נאנסה לפני שנרצחה, במשטרה חושדים כי היא נדקרה לפחות פעמיים בסכין.
בדיון הארכת המעצר נחשפו פרטים חדשים אודות הפרשה: העדות של השכנה ששמעה צעקות ובכי, סימני הדם שאותרו בביתו של החשוד, חלקי שיער שעל פי החשד שייכים למנוחה והשמיכה שבה הייתה עטופה וחיזקה את החשדות נגד שמילוב, שחשוד ברצח לאחר תכנון, בעילה שלא בהסכמה ושיבוש מהלכי משפט. היחידה החוקרת ביקשה להאריך את מעצרו בתשעה ימים.
4 צפייה בגלריה
מרינה מלינובסקי ז"ל
מרינה מלינובסקי ז"ל
מרינה מלינובסקי ז"ל
"החשוד מסר איזושהי גרסה שלפיה המנוחה מתה מהתקף לב כתוצאה משימוש באלכוהול", אמר בתחילת הדיון רס"ר בן טיבי, נציג היחידה החוקרת, והוסיף "זה לא כל כך מתיישב עם הממצאים בשטח. החשוד שמר על זכות השתיקה לאורך החקירה, והחשדות נגדו התחזקו".
במהלך הדיון, חשף נציג המשטרה כי "החשוד נשאל לגבי הדם שנמצא אצלו בדירה, ולגבי סכין שהתבקש להסביר מדוע מחזיק בה בבית. בנוסף, נשאל לגבי צמה וחלקי שיער שנמצאו אצלו בדירה, הדומים לשערה של המנוחה. הוצג לו שטיח מגואל בדם שהיה בדירתו והוא הוציא אותו לאחר הרצח. השמיכה שעטפה את הקורבן ברחוב, מהשוואת תמונות מתיקים קודמים דומה לשמיכה שמונחת על מיטתו, וממצאים מאירועים קודמים ששייכים לו והוצאו מביתו של החשוד, חלקם מגואלים בדם. הוא לא נתן הסבר מתקבל על הדעת, ובחר לשמור על זכות השתיקה במקום למסור גרסה שיכולה להסביר את אותם ממצאים או את החשדות נגדו".
כמו כן, הוסיף הנציג כי "נראה שיש דפוס חוזר בפעילות של החשוד כלפי המנוחה, משיכות מהשיער ומכות במקומות אסטרטגיים". במהלך הדיון עלה גם כי המנוחה אושפזה לפחות פעמיים בגלל האירועים שקדמו לרצח, שהתיקים בעניינם שנסגרו בזמנו - נפתחו מחדש בעקבות הרצח. באחד האירועים הקודמים, לפי החשד, שמילוב "ניפץ עליה בקבוק וודקה שגרם לתפרים מרובים בראשה, ניתוח כירורגי ואשפוז רב-ימים".
4 צפייה בגלריה
ראוף שמילוב- חשוד ברצח מרינה מלינובסקי בשכונת התקווה בת"א
ראוף שמילוב- חשוד ברצח מרינה מלינובסקי בשכונת התקווה בת"א
התקשה להסביר את הסכין, השיער והשמיכה המגואלת בדם. שמילוב
(צילום: אדם קוטב)
4 צפייה בגלריה
קברה של מרינה מלינובסקי שנרצחה וגופתה נמצאה בשכונת התקווה
קברה של מרינה מלינובסקי שנרצחה וגופתה נמצאה בשכונת התקווה
קברה של מרינה מלינובסקי
(צילום: דנה קופל)
4 צפייה בגלריה
זירת הרצח בתל אביב
זירת הרצח בתל אביב
זירת הרצח בתל אביב
(צילום: סער הס)
כמו כן, צוין כי ממצאי DNA של החשוד הופקו לאחר שהמנוחה הייתה בחדר 4 (חדר אקוטי לנפגעי תקיפה מינית). נציג המשטרה אמר כי "טענו מלכתחילה לגבי החשד לאונס, מאחר ואלימות ואונס היו דפוס חוזר ברקע ביניהם". לדבריו, "היחידה החוקרת מחזיקה בעדויות של מספר אנשים, שבאחת מהן מספרת שכנה על כך שהיא שמעה צעקות של החשוד ובכי של המנוחה".
פרקליטתו של החשוד מטעם הסנגוריה הציבורית, יעל ניסן פינקלמן, אמרה בין היתר כי "מרשי מסר את הגרסה שלו בזמנו והוא לא יוסיף עליה בכל פעם. לא בשביל זה צריך לעצור ולהטיח דבר ודבר. הוא שומר על זכות השתיקה שכן הוא מסר את כל הגרסה וזו ההתייחסות שלו". היא הוסיפה כי "לחשוד אין עבר פלילי, הוא הכחיש את המעורבות שלו ברצח. המתלוננת התגוררה סמוך, היתה חסרת בית, חסרת אמצעים, הסתובבה בין הרחובות לבתים וחיפשה אוכל, כסף אלכוהול".
השופטת אביטל אמסלם גלבוע, שהאריכה כאמור בשבוע את מעצרו של שמילוב, כתבה בהחלטתה בין היתר כי "במהלך ימי החקירה בוצעו פעולות והחשד הסביר התחזק. החשוד מכחיש את המיוחס לו ולרוב השאלות אינו משיב". עוד הוסיפה השופטת: "אני סבורה שהחקירה מתקדמת, עדיין ישנן פעולות לביצוע, בחלקן מדובר בפעולות שלא חשופות לשיבוש אך המסוכנות הגבוהה הנובעת מהחשדות מצדיקה המשך שהייתו של החשוד במעצר".