השופט אשר קולה, אב בית הדין במשפטו החוזר של רומן זדורוב שמואשם ברצח הנערה תאיר ראדה, סיכם היום (ג') את הדיון במשפט: "לא הייתה פדופיליה ולא תהיה". דבריו הנחרצים של השופט קולה נאמרו לאחר שחוקר עבירות מחשב של המשטרה הודה בדיון כי לא ניתן לייחס לזדורוב חיפוש של תכנים פדופילים וסרטי סנאף (שמתעדים מקרי רצח ואונס אמיתיים. י"מ) במחשבו האישי.
במהלך חקירת התיק לפני 15 שנה, טענו חוקרי המחשב של המחוז הצפוני כי במחשב האישי של הנאשם ברצח נמצאו חיפושים והורדות של התכנים הקשים, ובעקבות כך הטענות בנושא גם צורפו לכתב האישום.
"כשהשתמשנו בתוכנה של 2019, ראינו שהוא לא חיפש סנאף", אמר בדיון היום חוקר עבירות המחשב של המשטרה צחי סגל. סנגורו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי, תהה: "בקובץ של 15 מילים הופיעה המילה 'סנאף' וזה הספיק לך?". סגל השיב: "זה הסתמך על תוכנות שהיו אז בשימוש. זו הייתה ההסקה הלוגית היחידה בהתאם לתוכנות שהיו אז למשטרת ישראל".
2 צפייה בגלריה
 דיון חוזר לרומן זדורוב
 דיון חוזר לרומן זדורוב
זדורוב בבית המשפט
(צילום: שרון צור)
2 צפייה בגלריה
צחי סגל
צחי סגל
חוקר עבירות המחשב צחי סגל
(צילום: שרון צור)
בהמשך התברר כי בדיקה פרטית של המחשב בבעלות זדורוב גילתה כי עד ינואר 2006, כשנה לפני הרצח, כי המכשיר היה ברשות משתמש בשם "דומיניק", ולכן לא ניתן לייחס לזדורוב חיפושים והורדות בנושאי פדופיליה וסנאף באותה התקופה.
במהלך הדיון הבוקר בבית המשפט המחוזי בנצרת העלתה הפרקליטות טענות על אופיים של הדיונים. השופט קולה הגיב: "האווירה לא מעניינת אותי אלא האמת. זה משפט חריג ושונה, לא היה משפט כזה בתולדות מדינת ישראל, וצריך לנצל אותו עד כמה שאפשר".

"נעלבתי יותר כי הוא שבר לי את המטקה"

בדיון היום עלו להעיד גם תלמידי בית הספר נופי גולן בקצרין שבו אירע הרצח ואחריהם העיד איגור אברס, אחיו של זדורוב. "רומן שירת בצבא אוקראינה ואחר כך עבד כמאבטח, אולי במשטרה מקומית", סיפר האח ובהמשך דבריו פירט על אודות מריבה קשה שהייתה ביניהם.
"לפי מה שאני זוכר", סיפר האח, בניתי מטקה ואז הוא פשוט שבר לי את המטקה, קיבלתי מכות. יכול להיות שנתן לי מכה עם האלה, לא נשארו סימנים, זה היה ברחוב, ייתכן שקיללתי אותו וזרקתי עליו את המטקה והתפתח ריב גדול, בכיתי ונכנסתי הביתה, סיפרתי לאימא והעצמתי את האירוע כדי שהיא תכעס עליו.
"לא דיברנו אחרי זה המון זמן, אולי אפילו שנה או שנתיים אם אני מסתכל על זה כילד אז אולי דיברתי על זה כאסון, נעלבתי יותר כי הוא שבר לי את המטקה, כשהוא הגיע לארץ התחבקנו ואפילו עבדנו יחד, אחים לכל דבר".
הסנגור עו"ד הלוי סיכם: "היה יום מוצלח מאוד עבורנו, לרומן נעשה רצח אופי על ידי מומחה המחשב משום שהוא קבע ללא כל ביסוס שרומן כביכול חיפש סרטי סנאף אכזריים וגלש לאתרי פדופיליה, ואין ספק שהכרעות הדין במחוזי ובעליון הושפעו באופן משמעותי מהנחות העבודה האלה של חוקרי המחשב המשטרתי, שנתן תרומה עצומה להרשעת השווא של רומן".