בעקבות הפרסום ב-ynet על שחרורו למעצר בית של מורה לספורט מהשפלה החשוד במעשים מגונים בילדות, מספרת אחת האימהות לאולפן ynet: "הוא צד את הבנות בהפסקות. הוא אמר שהוא רוצה שהן יצטרפו לשיעור שלו".
לפני החג פורסם כי מורה לספורט טיפולי בבית ספר יסודי בשפלה, שעוכב לחקירה בחודש שעבר בעקבות חמש תלונות על מעשים מגונים בתלמידות צעירות, שוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים. אחת האימהות העידה כי המורה ביקש מילדות להשתתף בשיעורי ספורט טיפולי כדי "להעצים" את חברן לכיתה, ואז ביצע בהן את העבירות.
2 צפייה בגלריה
"המורה הסתיר את מעשיו מצוות בית הספר"
"המורה הסתיר את מעשיו מצוות בית הספר"
"המורה הסתיר את מעשיו מצוות בית הספר"
(אילוסטרציה: Shutterstock)
א', אמה של אחת הבנות, סיפרה במשדר כי גילתה על מעשיו של המורה בתחילת חודש מאי, לאחר שבתה סיפרה על מה שחוותה למורה אחר בבית הספר. "היא פשוט יצאה באמצע אחד השיעורים בהתקף חרדה ופוצצה את כל הסיפור", תיארה א'. "הייתה שם דרמה אמיתית, עם משטרה והורים שהגיעו לבית הספר, והכול קרה לעיני התלמידים. היא הייתה מבולבלת מאוד ולא הבינה עד הסוף את מה שקרה סביבה".
האם סיפרה על שיטת הפעולה של המורה החשוד. "המורה הזה צד את הבנות בהפסקות - רק את הבנות - ואמר להן שהוא רוצה שהן יצטרפו אליו לשיעור הספורט הטיפולי של אותו ילד, 'כי הן ילדות מהממות ומדהימות שיוכלו להעצים אותו'", תיארה א'. עוד סיפרה כי המורה הודיע להורי הבנות על הטיפולים באופן אישי, ללא ידיעת גורמים אחרים בבית הספר, כמו מחנכת הכיתה.
עוד אמרה האם כי מעשיו של המורה, יחד עם החשיפה והחקירה שהגיעו אחריה, הותירו את חותמם בבתה. "היא הילדה האמיצה ביותר שפגשתי, אבל היא עדיין ילדה רכה בת 11. היא משתדלת להיות ילדה ככל הילדים, אבל כשהיא נתקלת בתזכורת למה שעברה עם המורה היא מתפרקת, בוכה וצועקת". א' שיבחה את ראש העיר, שלדבריה נרתם לעזור מיד ודאג לטיפול פסיכולוגי עבור הבנות ועבור הוריהן עוד באותו היום.
2 צפייה בגלריה
המשטרה: "חקירת המורה נמשכת"
המשטרה: "חקירת המורה נמשכת"
המשטרה: "חקירת המורה נמשכת"
(צילום: אורן בן חקון)
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "החקירה עודנה מתנהלת, ומטבע הדברים איננו מפרטים אודות חקירות מתנהלות, אולם נציין כי עלה בידי החוקרים להגיע למתלוננות נוספות. נמשיך לחקור את המקרה במטרה להגיע לחקר האמת".
המורה מסר באמצעות עורכי דינו: "התיק מתנהל בדלתיים סגורות, ותמוה מאוד ש-ynet החליט לפרסם את החשדות בניגוד לצו שופט. מרשנו מדריך מוסמך ל'ספורט טיפולי', הליך המיועד לילדים הסובלים מלקויות פיזיות ורגשיות, וכולל אלמנטים פיזיים שנועדו לשמירה על בטיחות, 'הובלת תנועה', הנעה למוטיבציה, עידוד, חיזוק רגשי ועוד. השיעורים כולם מצולמים בווידאו ולשמחת מרשנו ולבקשתו, מצויים בידי המשטרה. עוד בדיון הראשון בבית המשפט מרשנו שוחרר ממעצר בשל חולשת הראיות. לו הייתה אמת מאחורי הטענות, מרשנו לא היה משוחרר ממעצר ובוודאי לא מסתובב חופשי ככל האדם כאשר השיעורים כולם מצולמים ומתועדים".