ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, בישר רק אתמול (יום חמישי) לאשתו אמל על התקיפה הישראלית שבה נהרגו שלושה מבניהם ושלושה מנכדיהם. אמל, שמאושפזת בבית חולים בדוחא שבקטאר, הצטלמה לאחר מכן לצד בעלה - כששניהם מחייכים ומסמנים "וי".
3 צפייה בגלריה
איסמעיל הנייה  ואשתו אמל
איסמעיל הנייה  ואשתו אמל
הנייה ואשתו אמל

מאז החיסול העניק הנייה ראיונות בכמה כלי תקשורת ערביים, ואתמול טען בין השאר כי בניו "לא היו לוחמים בזרוע הצבאית" הוא הוסיף כי מות השלושה לא ישפיע על עסקה לשחרור חטופים ישראלי בתמורה לשחרור מחבלים מהכלא הישראלי. "האינטרסים של העם הפלסטיני קודמים לכל", אמר הנייה. "אנחנו מבקשים להגיע להסכם, אבל הכיבוש עדיין מתעכב ומתחמק מתגובה לדרישות שלנו".
דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, הבהיר מיד לאחר מכן כי "בניו של הנייה הם מחבלים שמפקדים בשטח על פעילות טרור, והתכוונו בזמן אמת להוציא פעולות טרור ותשתיות טרור. אחד מהם מעורב בהחזקת חטופים במהלך המלחמה. הם מחבלים ולכן הם נתקפו".

3 צפייה בגלריה
איסמעיל הנייה
איסמעיל הנייה
הנייה, הבנים שחוסלו - והרכב שבו הותקפו
בריאיון לאל-מיאדין טען הנייה, בצל מראות ההרס בעזה, כי ישראל נחלה כישלון אסטרטגי ולא השיגה את מטרותיה. "הכיבוש הישראלי לא חיסל את חמאס ולא יחסל אותו", אמר. "הוא לא החזיר את השבויים ולא יחלץ אותם אלא באמצעות עסקה מכובדת. ישראל, הילד המפונק של המערב, כבר לא מה שהייתה. תדמיתה נופצה, ומה שקורה במסדרונות הדיפלומטיים מעיד על בידוד חסר תקדים שלישראל".
הנייה הוסיף כי "בתקשורת הכיבוש אמרו שהרגו את הילדים והנכדים שלי כדי ללחוץ על חמאס לשנות את עמדתו במו"מ - וזה לא יקרה. אנו דבקים בצורך להכריז על הפסקת אש קבועה וברורה; בתנאי הנסיגה המוחלטת של ישראל והחזרת העקורים לעזה ללא הגבלות או מחסומים; ואנו דבקים בתנאים שלנו בנושאי הסיוע והשיקום ועסקת האסירים". הנייה הבהיר כי ללא התנאים הללו, "חמאס לא יחתום על שום עסקה".
להנייה יש 13 ילדים, כשהבולטים שבהם הם שני הגדולים מביניהם - מעאז ואחיו עבדל סלאם, שתועדו לא פעם מבלים בבתי מלון יוקרתיים באיסטנבול ובדוחא. השלושה שחוסלו - אמיר, חאזם ומוחמד - נותרו ברצועת עזה בזמן המלחמה, ולפי צה"ל כאמור גם לקחו חלק פעיל בה. מלבדם, להנייה יש שלושה בנים נוספים - המאם, ויסאם ועאיד, וחמש בנות - סנאא, בותיינה, חאולה, לטיפה ושרה, כולן גרות ברצועת עזה.