שלושת בניו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, שחוסלו אתמול במחנה שאטי בצפון רצועת עזה, היו פעילים צבאיים של ארגון הטרור, ולפי צה"ל גם היו בדרכם לבצע פעילות טרור במרכז הרצועה. השלושה, אמיר, חאזם ומוחמד, עשו את דרכם לארוחת חג העיד אל-פיטר, כפי שדווח בעזה. הם עסקו בענף הנדל"ן בעזה, ובשונה מאחיהם, החזיקו בתדמית "צנועה" יותר, כשכלי תקשורת המזוהים עם חמאס טענו שאמיר הנייה אף גר התגורר במחנות עקורים. בישראל אמרו מנגד כי מדובר בפעילי טרור בזרוע הצבאית של חמאס, שאחד מהם אף החזיק בחטופים - ואחר היה מפקד חוליה.

להנייה נולדו 13 ילדים, כשהבולטים שבהם הם שני הגדולים מביניהם - מעאז ואחיו עבדל סלאם, שתועדו לא פעם מבלים בבתי מלון יוקרתיים באיסטנבול ובדוחא. מעאז ידוע במיוחד בסגנון חייו הראוותני, כפי שהעידו התכשיטים שרכש בחנויות ברצועת עזה ובקטאר. השניים תועדו באינסטגרם בבתי מלון באיסטנבול ובדוחא. בעיתון הסעודי "אילאף" פורסמה לפני כשנה וחצי כתבה על אחד הבנים, שכותרתה: "מעאז הנייה - חיים של פזרנות, אלכוהול ונשים". אחיו עבדל סלאם הוקע לאחר שהתגלה כי העביר לחשבונו כספים במסגרת תפקידו כשגריר הספורט במועצת השורא של חמאס.
מסמכי קנייה וקבלות על תכשיטים שהשניים רכשו, שנתפסו בחודש דצמבר, עברו מיצוי מודיעיני ביחידת האמש"ט (איסוף מסמכים לשולל טכני) של אגף המודיעין. לפי צה"ל, סכום הכסף שמוצג על גבי קבלה אחת שווה למשכורת של כמעט שנתיים עבור התושב העזתי הממוצע. הנייה הבן, שהיה חתום על הקבלות האלה, נמצא הרבה על הציר שבין עזה לטורקיה.
בניגוד לאג'נדה האיסאלמית המסורתית והשמרנית שהנייה מנסה לשווק לעולם, בניו נחשבים לשתיינים ובליינים, שנוהגים לחגוג במועדונים מפוארים בליווי נשים. כשהם לא חוגגים, מעאז ואחיו שולטים בענף הנדל"ן בעזה – שעובר בימים אלה "מהפך" בחסות המלחמה. שלושה מהבתים של הנייה, כך לפי דיווחים, הופצצו על ידי צה"ל במהלך השבועות האחרונים. על פי גורמים בקיאים, לאחים הנייה יש גם גנרטורים חשמליים שבאמצעותם מכרו חשמל לתושבי עזה, בזמן שהם קיבלו אותו בחינם.

4 צפייה בגלריה
איסמעיל הנייה
איסמעיל הנייה
הנייה מקבל את הבשורה, בניו שחוסלו - והזירה
מלבדם, להנייה יש שלושה בנים נוספים - המאם, ויסאם ועאיד, וחמש בנות - סנאא, בותיינה, חאולה, לטיפה ושרה, כולן גרות ברצועת עזה.
למנהיג החמאס יש גם שלוש אחיות המתגוררות בישראל: סאבח, ליילה וחאלידייה. סאבח התחתנה בגיל 14 וסייעה לבעלה לטפל בילדיו כאילו היו שלה. כיום היא נאבקת במחלת הסרטן ומקבלת טיפולים רפואיים. בני משפחתה מספרים שהיא לא דיברה עם אחיה כבר שנים רבות. בתחילת החודש היא נעצרה במבצע שזכה לשם "זריחה מוקדמת", בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור, תוך ביצוע פעולות הסתה ותמיכה למעשי טרור בישראל.
לפי החשד, האחות פרסמה מאז 7 באוקטובר פוסטים ברשתות החברתיות שכללו הסתה נגד המדינה. דרך הרשתות היא אף יצרה קשר עם ישראלים ועם גורמים בעזה, שלפי הערכת המשטרה חלקם פעילי טרור. הישראלים שהיו עימה בקשר צפויים להיחקר גם הם. בנוסף, בעקבות מציאת הכסף והזהב רשויות המס הצטרפו לחקירה.
4 צפייה בגלריה
הרכב בו נהרגו בניו ונכדיו של הנייה
הרכב בו נהרגו בניו ונכדיו של הנייה
הרכב שהותקף, שבו חוסלו השלושה
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
אמיר הנייה
אמיר הנייה
אמיר הנייה במחנה עקורים, שם נטען שהתגורר
4 צפייה בגלריה
איסמעיל הנייה ושניים מבניו במלון יוקרה
איסמעיל הנייה ושניים מבניו במלון יוקרה
איסמעיל הנייה ושניים מבניו במלון יוקרה
ב-2015 הנייה הורשעה בעבירה של יציאה שלא כדין לארצות ערב לאחר שהיא ואחותה, ליילה, ביקרו ברצועת עזה ללא אישור. בית המשפט גזר עליהן שמונה חודשי מאסר על תנאי וקנס כספי בסך 20 אלף שקל.
איסמעיל הנייה התחתן עם בת דודו, אמל הנייה, כשהייתה בת 16. היא לא השלימה את השכלתה, בניגוד לבעלה. להנייה יש גם שני אחים. אחד מהם, עבד אל-חאלק, נהרג ב-17 באוקטובר. לטענת ראש הלשכה המדינית של חמאס, 60 מבני משפחתו המורחבת חוסלו על ידי ישראל.