ה"וול סטריט ג'ורנל" פרסם היום (שני) ריאיון עם קמלה האריס, סגניתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. הריאיון פורסם על רקע הדאגה בארה"ב לנוכח הופעותיו הפומביות של ביידן בן ה-81, ואחרי שבדו"ח התובע המיוחד נכתב בשבוע שעבר כי לביידן יש בעיות קשות בזיכרון.
הריאיון נערך בשלישי, יומיים לפני שהתובע המיוחד רוברט הר - שחקר את פרשת המסמכים המסווגים שנמצאו בביתו של ביידן - הגדיר בדו"ח את הנשיא בתור "קשיש עם בעיות זיכרון". האריס נשאלה אם לאור הדאגה של הבוחרים מגילו המתקדם של ביידן - שאם ייבחר לכהונה נוספת יושבע לתפקיד בגיל 82 - עליה לשכנע את הציבור שהיא מוכנה להנהיג את אמריקה. "אני מוכנה לשרת את המדינה שלי, אין ספק בכך", הבהירה האריס.
2 צפייה בגלריה
האריס וביידן. כמו הנשיא, גם הסגנית לא פופולארית
האריס וביידן. כמו הנשיא, גם הסגנית לא פופולארית
האריס וביידן. כמו הנשיא, גם הסגנית לא פופולארית
(צילום: AFP )
ביום שישי, אחרי פרסום הדו"ח של התובע המיוחד, גינתה האריס את "המניעים הפוליטיים" של התובע - רפובליקני שהשתלב במשרד המשפטים במהלך כהונתו של דונלד טראמפ בבית הלבן. יומיים קודם לכן, בריאיון ל"וול סטריט ג'ורנל", אמרה האריס בת ה-59 על יכולותיה: "כל מי שיראה אותי בעבודה יגיע למסקנה שאני מסוגלת להוביל את המדינה באופן מלא".
החוקה האמריקנית קובעת כי סגנו של הנשיא תופס את מקומו אם זה הולך לעולמו, או לא מסוגל למלא את תפקידו. כמו ביידן, גם האריס אינה פופולארית ושיעורי התמיכה בה נמוכים. לפי הסקרים, אחת הסיבות לחשש של האמריקנים מגילו המתקדם של ביידן היא שהם אינם סומכים על האריס, אם תצטרך להיכנס לתפקיד ולכהן כנשיאה.
מאידך, אם ביידן יפתיע ויחליט שלא לרוץ בבחירות בנובמבר (הסיכויים לכך נראים כרגע קלושים מאוד), האריס לא תהפוך באופן אוטומטי למועמדת המפלגה הדמוקרטית לנשיאות. כך או אחרת, כל יום שבו העיסוק בגילו של ביידן נשאר הנושא המרכזי בתקשורת האמריקנית רק מזיק לדמוקרטים יותר ויותר.
לפי כל הסימנים, ביידן יפגוש בבחירות בנובמבר את טראמפ - בשחזור של הקרב ב-2020. טראמפ בן 77, והסקרים בארה"ב מלמדים שרוב הציבור היה מעדיף לראות מועמדים צעירים יותר.