על רקע המחלוקות והמתיחות הגוברת בין ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר בני גנץ סביב חלוקת הכספים הקואליציוניים, הממשלה צפויה להתכנס הערב ולהצביע על תיקון התקציב לשנה הנוכחית. שרי מפלגת המחנה הממלכתי צפויים להצביע נגד, כשמי ששוקל להצטרף אליהם הוא שר הכלכלה ניר ברקת.
השר ברקת חש כי תיקון התקציב המוצע אינו נותן מענה אמיתי לכלכלה ומייעד כספים למקומות הלא נכונים בזמן מלחמה. "הוא לא יצביע בעד התקציב הגרוע שלא נותן מענה לבעיות הכלכליות, הוא לא חותמת גומי״, אמרו מקורביו.
2 צפייה בגלריה
מפגינים צועקים "בושה" לניר ברקת, בועידה הכלכלית השנתית בבורסה בתל אביב
מפגינים צועקים "בושה" לניר ברקת, בועידה הכלכלית השנתית בבורסה בתל אביב
מקורביו של ברקת: "הוא לא יצביע בעד התקציב הגרוע"
(צילום: מוטי קמחי)
עוד אתמול שלח גנץ מכתב לנתניהו ובו נכתב כי אם הכספים הקואליציוניים לא יוסטו לטובת המלחמה, מפלגתו תשקול את צעדיה. עם זאת, ההערכה היא כי גנץ ושרי המחנה הממלכתי לא יפרשו מהממשלה בשלב זה.
יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד התייחס היום לעניין התקציב בפתיחת ישיבת סיעת "יש עתיד" והביע התנגדות חריפה לתיקון המוצע: "נתניהו וסמוטריץ' ממשיכים את מופע האטימות שפירק את המדינה הזו מבפנים עד ל-7 באוקטובר. הם ממשיכים להעביר את הכסף לצרכים פוליטיים. כסף שיכול היה לשמש את צה"ל, שיכול היה לשמש את המפונים, שיכול היה לעזור לכלכלה שנמצאת בקריסה.
אני פונה לכל שרי הממשלה, לכל חברי הקואליציה, אתם חתומים על הכספים האלה. זה לא מספיק להתראיין נגד זה. יש לכם את הכוח לעצור את זה. תלחמו, אל תתנו לזה לקרות. אתם לא יכולים לעשות את זה לאזרחי ישראל".
מנגד סמוטריץ' טוען כי הטענות סביב הכספים הקואליציוניים הינן "קמפיין ממוחזר": "ממחזרים את אותו קמפיין שקרי מתקופת אישור התקציב המקורי, הפעם סביב תקציב המלחמה המתוקן שיאושר בעזרת השם היום בממשלה".
הכותרת
המתווכת שהעבירה מזוודות כסף לחמאס: הסיפור של קטאר
27:44
2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד
יאיר לפיד
לפיד. "נתניהו וסמוטריץ' ממשיכים את מופע האטימות"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בפוסט ארוך שפרסם שר האוצר, הוא כתב בין השאר: "טוב עשה ראש הממשלה שהחליט להביא את התקציב לממשלה עוד היום. ללא שהתקציב יאושר בממשלה ובכנסת בדחיפות לא ניתן יהיה לתקצב את המשך שהות המפונים במלונות, לא ניתן יהיה לתקצב את מנהלת תקומה ולהתחיל להחזיר את תושבי העוטף הביתה, לא ניתן יהיה לתקצב את הרשויות המקומיות בקווי העימות, את צורכי הבריאות, הרווחה, ועוד.
אני מקווה שבשעות שנותרו עד לדיון בממשלה שותפינו לממשלת החירום במחנה הממלכתי יתעשתו, יגלו את האחריות הלאומית הנדרשת ויצביעו בעד התקציב התוספתי החשוב הזה לניצחונה של מדינת ישראל בחזית ובעורף".