2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר בצעדת הדגלים
איתמר בן גביר בצעדת הדגלים
בן גביר בצעדת הדגלים, בשבוע שעבר
(צילום: AFP)
סערת הקמפיין של יו"ר עוצמה יהודית נגד ראש השב"כ מובילה לתגובה חריגה מצד הארגון: בהודעה מטעם שב"כ נמסר כי חוות הדעת שהובילה לדרישה למנוע את הגעתו של ח"כ איתמר בן גביר לשער שכם "נתמכה במודיעין, המצביע על ודאות קרובה לפגיעה משמעותית בביטחון המדינה". עם זאת, טענו גורמים בשב"כ כי בניגוד לפרסום, הציטוט 'נפץ שצריך לנטרל' לא נכתב באותה חוות דעת.
בהודעת השב"כ שהתייחסה להמלצה בשבוע שעבר לאסור על בן גביר להגיע לשער שכם נכתב כך: "בחודש האחרון העביר הארגון כמה המלצות וחוות דעת, שמטרתן לחזק את הביטחון ולמנוע התלקחות רב זירתית. שב"כ מודע היטב לחשיבות חופש התנועה, בכלל, ובפרט של חברי כנסת ויחד עם זאת, במקרה חריג מאוד זה, הועברה חוות דעת נתמכת במודיעין, המצביעה על ודאות קרובה לפגיעה משמעותית בביטחון המדינה".
2 צפייה בגלריה
 ראש השב"כ הנכנס רונן בר יוצא לתקשורת
 ראש השב"כ הנכנס רונן בר יוצא לתקשורת
ראש השב"כ רונן בר
(צילום: יאיר שגיא)
בהודעה נאמר כי "מחובתו וייעודו של שב"כ למנוע מבעוד מועד מעשה העלול להוביל להסלמה ביטחונית, שעלולה להביא לפגיעה באזרחים, בחיילי צה"ל ובשוטרים. שב"כ ימשיך לקיים את חובתו וייעודו על-פי חוק ולהעביר חוות דעת מקצועיות ועצמאיות, שביסודן השאיפה למנוע פגיעה בביטחון המדינה ואזרחיה".
מיד לאחר פרסום הודעת ההבהרה של שב"כ, הגיב בן גביר: "מוזר ששום חוות דעת נגד אחמד טיבי ואיימן עודה לא ניתנה והשב"כ מעולם לא ביקש להגביל את חופש התנועה שלהם. ייעודו של שב"כ לפעול נגד המאיימים והטרור ולא נגד מי שצועד עם דגל ישראל ברחובות עיר הבירה. חשוב שלא רק אוף רקורד יסתייגו בשב"כ מהמשפט שצריך לנטרל אותי. מילים יכולות להרוג ולא מן הנמנע שאדם קיצוני מטורף שומע דברים שצוטטו כביכול מפי גורם בשב"כ וייצא לפגוע בחבר כנסת".

מוקדם יותר אתמול תקף ראש הממשלה נפתלי בנט את בן גביר ואת יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', בעקבות קמפיין של בן גביר שסימן את ראש השב"כ רונן בר והטיל עליו אחריות לאי-מניעת הפיגועים האחרונים. "הקמפיין הפוליטי המסוכן נגד השב"כ והעומד בראשו הוא מעשה אנטי-ישראלי פחדני שנועד להבעיר את המדינה באש של קנאות וכאוס", טען בנט.
המודעה המדוברת, שעליה חתומה עוצמה יהודית ואותה הפיץ בן גביר, פורסמה על רקע הביקורת שהוטחה בבן גביר על-ידי גורמים בשב"כ. במודעה, שבה מוצגת תמונתו של בר לצד כתבה שעסקה בחוות הדעת של שב"כ נגד בן גביר, נכתב: "נכשלת בהר הבית. נכשלת בבאר שבע. נכשלת בבני ברק וחדרה. נכשלת בעזה. ועכשיו אתה מאשים את איתמר בן גביר ואומר שצריך לנטרל אותו? תפסיק לתדרך. תתחיל לעבוד!".
גורמים בשב"כ אמרו בתקופה האחרונה כי מעשיו של בן גביר בירושלים - כמו השתתפותו במצעד הדגלים והקמת הלשכות באזורים מועדים לפורענות - עלולים להוביל להסלמה רבתי במצב הביטחוני הרגיש, על רקע המתיחות בחודש האחרון סביב הרמדאן. בן גביר דוחה טענות אלה, וטען בשבועות האחרונים לתדרוכים מכוונים נגדו מצד שב"כ.
פורסם לראשונה: 19:01, 29.04.22