3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ובן גביר
נפתלי בנט ובן גביר
חזית ישירה. בנט ובן גביר
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ,יואב דודקוביץ)
ראש הממשלה נפתלי בנט תקף בצהריים (יום שישי) באופן חריג את חברי הכנסת איתמר בן גביר וראש מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', בעקבות קמפיין שסימן את ראש השב"כ רונן בר והטיל עליו אחריות לאי-מניעת הפיגועים האחרונים. "הקמפיין הפוליטי המסוכן נגד השב"כ והעומד בראשו הוא מעשה אנטי-ישראלי פחדני שנועד להבעיר את המדינה באש של קנאות וכאוס", טען בנט.
המודעה המדוברת, שעליה חתומה מפלגת עוצמה יהודית ואותה הפיץ בן גביר, פורסמה על רקע הביקורת שהוטחה בבן גביר על-ידי גורמים בשב"כ. במודעה, שבה מוצגת תמונתו של בר לצד כתבה שעסקה בחוות הדעת של שב"כ נגד בן גביר, נכתב: "נכשלת בהר הבית. נכשלת בבאר שבע. נכשלת בבני ברק וחדרה. נכשלת בעזה. ועכשיו אתה מאשים את איתמר בן גביר ואומר שצריך לנטרל אותו? תפסיק לתדרך. תתחיל לעבוד!".
גורמים בשב"כ, נזכיר, אמרו כי מעשיו של בן גביר בירושלים - כמו השתתפותו במצעד הדגלים והקמת הלשכות באזורים מועדים לפורענות - עלולים להוביל להסלמה רבתי במצב הביטחוני הרגיש, על רקע המתיחות בחודש האחרון סביב הרמדאן. בן גביר, מנגד, דוחה טענות אלה, וטען בשבועות האחרונים לתדרוכים מכוונים נגדו מצד שב"כ.
3 צפייה בגלריה
 ראש השב"כ הנכנס רונן בר
 ראש השב"כ הנכנס רונן בר
"האחריות על כתפיו עצומה". רונן בר
(צילום: תקשורת שב"כ)

לדברי ראש הממשלה, שייחס את הקמפיין גם לסמוטריץ' על אף שחתומה עליו מפלגת עוצמה יהודית של בן גביר, "ראש השב"כ, רונן בר, הוא איש שמקדיש את כל חייו, לילה ויום, כדי שאנחנו נוכל לישון בשלווה ובביטחון. כשעם ישראל עם המשפחה בערב החג - הוא בחפ"ק בקו התפר. כשכולם מטיילים בשבת - הוא בטלפון האדום. האחריות על כתפיו, ועל כתפי כל לוחמי השב"כ עצומה".
"איומי הטרור על מדינת ישראל אדירים", הוסיף בנט. "מספר האנשים, בכל יום נתון, שמבקש להורגנו ולפגוע בנו - כמעט אינסופי. לוחמי השב"כ עומדים בפרץ, מחבל אחרי מחבל, אירוע אחרי אירוע, ומצילים חיים של ישראלים באופן יומיומי. אלה שבועות עמוסים ולא קלים. מסירות הנפש שלהם ראויה רק לדבר אחד - הכרת תודה. השב"כ הוא גוף ממלכתי שפועל למען רק למען ביטחון ישראל".
3 צפייה בגלריה
שר החוץ יאיר לפיד
שר החוץ יאיר לפיד
"מצפה מנתניהו לגנות את בן גביר". לפיד
(צילום: שלומי אמסלם, לע"מ)
בנט הדגיש: "אני מגבה ומחזק את כל לוחמי השב"כ ואת העומד בראשו. אם יש למישהו טענות לגבי החלטות מדיניות - אני ראש הממשלה. אני הכתובת. לוחמי השב"כ, רונן - אני אוהב אתכם".
גם שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד תקף: "בן גביר, העבריין המורשע שנתניהו רוצה למנות לשר לביטחון הפנים, סימן לעצמו מטרה חדשה להתקפות שלו: ראש השב"כ ולוחמיו. אני מצפה מראש האופוזיציה לגנות בחריפות את בן גביר. לוחמי השב"כ מסכנים חייהם יום יום להגנת עם ישראל. אני שולח להם ולראש השב"כ רונן בר חיזוק גדול".
בן גביר, מנגד, ענה ללפיד: "לא הגעת לטקסי יום השואה, לא שמענו אותך מול ירדן או איראן, כבר התחלתי לדאוג ששוב נעלמת לאיזו חופשה במדריד/פריז/לונדון/ארה"ב. שמח לשמוע שחזרת ואתה כאן, ואם כבר אולי תתחיל לטפל בריבונות שלנו בהר הבית. אגב, גינית כבר את האיומים ברצח וכדורי הרובה שקיבלתי הלילה?".
השר חילי טרופר התייחס גם הוא לקמפיין: "מתברר שאנשים, שחלקם הגדול לא שירת בצבא יום אחד מרשים לעצמם להטיף לראש השב"כ שמשרת במערכת הביטחון כבר עשרות שנים. אנשים שלכל היותר נופפו בנשק על מאבטח בחניון תוקפים בבוטות את מי שלחם אין ספור פעמים תחת אש. אלופי התדרוכים והמילים הריקות מעזים לגדף את מי שיום ולילה עובדים למען ביטחון ישראל. אני מכיר את רונן בר. אין טובים ממנו. וכשתוקפים אותו אני לא יושב על הגדר, אלא מתייצב כמו רוב עם ישראל לצידו".
מהציונות הדתית נמסר בתגובה: "נפתלי בנט ממשיך לשקר ולפלג בקצב שהוא נושם. יו"ר הציונות הדתית מעולם לא התבטא נגד ראש השב"כ רונן בר והוא מלא הערכה למלחמה של הארגון והעומד בראשו בטרור האיסלאמי. שלא כמו אצל בנט בעבר, שלא היסס לפני שהדליף מדיוני קבינט מצגות שלמות ותקף את מפקדי צה"ל ושירותי הביטחון על ימין ועל שמאל, כשלסמוטריץ' יש ביקורת על גורמי הביטחון היא נאמרת בדיונים ענייניים בחדרים הסגורים.
"התנהלותו של בנט בשבועות האחרונים היא היסטרית, מבוהלת ורוויה האשמות לכל כיוון, התנהלות המאפיינת אדם שחש שהקרקע נשמטת מתחת לרגליו ומעידה מעל לכל שבנט יודע היטב שימיה של ממשלת הכניעה שהקים עם האחים המוסלמים ספורים. בייאושו, בנט לא מפסיק להסית ולפלג, וכעת רותם בחוסר אחריות גם את השב"כ לקמפיין פוליטי אבוד מראש".
ח"כ סמוטריץ' אמר: "אני קורא לכל המערכת הפוליטית, מימין ומשמאל, להתגייס ולפעול לכך שאנשים אופורטוניסטים חסרי ערכים ועמוד שדרה מסוגו של נפתלי בנט לא יהיו עוד בכנסת ישראל".
בן גביר, נזכיר, פרסם היום צילום מסך מאיומים שקיבל בפייסבוק, שבו נראות תמונות של קליעים ושל דגל ישראל שרוף, תחת האיום "אתה ומשפחתך תהרגו. אנחנו נהרוג אותך. מוות לישראל". לדברי בן גביר, "ההסתה והאיומים נגדי ממשיכים כל העת, והלילה קיבלתי תמונת כדורי רובה והבטחה להרוג אותי ואת משפחתי. אני קורא לגורמים בשב"כ ולפוליטיקאים להפסיק להסית נגדי". בשעות הצהריים פתח מחוז ירושלים של המשטרה בחקירה בעקבות האיומים.