הסכסוך בין משפחות הפשע חייא ומוסלי מסלים, ומטריד את המשטרה: רק בשבוע שעבר הוגשו שבעה כתבי אישום בגין ניסיון החיסול של העבריין אלי מוסלי בתל אביב, והלילה בין (שלישי לרביעי) הושלך רימון לעבר ביתו של אחיו של ראש ארגון הפשע יוסי מוסלי בסביון.
2 צפייה בגלריה
ערן חייא ואלי מוסלי
ערן חייא ואלי מוסלי
העבריינים ערן חייא ואלי מוסלי. עליית מדרגה בסכסוך
(צילום: יריב כץ)
מוסלי אומנם לא נכח בבית בעת השלכת הרימון, אך אשתו וילדיו כן. לא היו נפגעים בתקרית, אך כמה כלי רכב ניזוקו. ההסלמה החלה שלשום בלילה, עם פיצוץ מטען ברכב ברחוב ברודצקי בצפון תל אביב, שכוון לאחד מאנשי חייא. כעבור כמה שעות, לפנות בוקר, רימון רסס נזרק לעבר חצר בית בראשון לציון, שבו מתגורר העבריין שלומי נאימצ'יק שהואשם בניסיון החיסול של אלי מוסלי, אחיו של יוסי.
התגובה הגיעה כעבור פחות מיממה, כאשר רעולי פנים הגיעו לרחוב מבואות בסביון, בית מגוריו של יוסי מוסלי, וזרקו רימון לעבר ביתו. כאמור, פיצוץ הרימון גרם נזק לכמה כלי רכב שחנו בחזית הבית.
החשודים נמלטו מהמקום, ככל הנראה באמצעות אופנועים. במשטרה מעריכים כי עבריינים המזוהים עם ראש ארגון הפשע היריב, של ערן חייא, הם שאחראים להשלכת רימון הרסס, כנקמה על ניסיונות החיסול והפגיעה בבכירי ארגונו. גורם בכיר במשטרה אמר ל-ynet כי "החשש שלנו הוא שחפים מפשע ייפגעו. אנחנו יושבים עליהם".
גם בחלוף השנים, במשטרה מוטרדים מהתרחיש הגרוע ביותר, שהתממש בשנת 2003, אז נהרגו שלושה בני אדם ונפצעו כמה עוברי אורח בפיצוץ בלב תל אביב. מדובר היה בניסיון התנקשות בעבריין זאב רוזנשטיין, מי שכונה בזמנו "היעד מספר אחת" של המשטרה.
2 צפייה בגלריה
זירת הפיצוץ בתל אביב
זירת הפיצוץ בתל אביב
זירת פיצוץ המטען בצפון תל אביב
(צילום: הצלה)

כאמור, בחמישי שעבר פרקלטות מחוז תל אביב הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד שבעה נאשמים תושבי המרכז, "חיילים" של העבריין ערן חייא, בגין ניסיון לרצוח את ראש ארגון הפשע אלי מוסלי ומקורב לו. הנאשמים הם אופק הרוש (23), אליה סלומון (20) ועידן חן (22) מתל אביב, שלמה ניאמצ'יק (40) מראשון לציון, אבי ניסני (38) ודביר כהן (33) מבת ים ועדן חתויל (30) מבאר יעקב.
מכתב האישום נגד השבעה, עולה כי "בין אנשי חייא לאנשי מוסלי קיים סכסוך עברייני אלים ומדמם שמביא לפגיעות הדדיות". במרץ 2023 הונח מטען רב עוצמה ברכבו של אלי מוסלי, באפריל נרצח ברוך בורכוב מחבורתו של חייא, ובאותו חודש נרצח ליאור גרינברג מחבורתו של מוסלי. ערן חייא עצמו נמצא בטורקיה.
לפי האישום, ה"חיילים" תכננו לגרום למותו של אלי מוסלי באמצעות מטען חבלה רב עוצמה במשקל של 4 ק"ג, שיופעל מתחת לרכבו המשוריין בזמן שהוא נוסע ברחוב בוגרשוב בתל אביב. הנאשמים עקבו אחר מוסלי ואף "התאמנו לצורך שכלול ודיוק ביצוע תוכנית הרצח בטרם ביצועה", לשון כתב האישום. לצורך מימוש תוכנית הרצח הם אף הפעילו מערך שלם של קטנועים ורכבים שאותם הסוו באמצעות לוחיות זיהוי גנובות.