1 צפייה בגלריה
הזירה בבאר שבע
הזירה בבאר שבע
שומוב וש'. נאשם בתקיפה ואיומים על בת זוג קודמת
(צילום: אילנה קוריאל, מתוך אינסטגרם)
רוני שומוב נעצר בחשד לרצח בת זוגו ש' בבאר שבע בחודש נובמבר האחרון, אך התיק לא הבשיל לכתב אישום - וכדי למנוע את שחרורו ממעצר, הגישה התביעה המשטרתית כתב אישום נגדו בגין תקיפת בת זוג אחרת. כעת הסנגור דורש לפסול את הראיות שהושגו בתיק, מאחר שהמשטרה חדרה לטלפון הנייד של שומוב כשהיה חשוד בעבירת הרצח - ומצאה נגדו ראיות בתיק השני.
סנגורו של הנאשם, עו"ד אלון ארז, דרש לפסול את הראיות, והצדדים פנו להליך גישור בפני שופט - שהציע כי שומוב יורשע בעבירה של תקיפת בת זוג וירצה שמונה חודשי מאסר בפועל. התביעה המשטרתית סירבה.

לפי כתב האישום שהוגש בחודש שעבר, בנובמבר 2021, כשנה לאחר שנפרדו, תקף שומוב את בת זוגו הקודמת במהלך נסיעה, תפס את גרונה, חנק אותה ומשך בשיערה. היא צעקה לעזרה ועצרה את הרכב. בהתכתבויות בין השניים, שנאספו במסגרת חקירת הרצח, איים עליה שומוב: "בספר תורה, אם את לא עונה עכשיו אני בא. הבאת את זה על עצמך".
עו"ד ארז ביקש כאמור לפסול את ההתכתבויות המדוברות משום שלטענתו מדובר בראיות בלתי קבילות. עוד טען ארז כי יש לבטל את כתב האישום הנוכחי בגין תקיפה משום שהוא "תופעת לוואי" של תיק הרצח.
עו"ד אלון ארזעו"ד אלון ארזצילום: תומס


בדיון בבית המשפט אתמול, ציין השופט יריב בן דוד כי ההחלטה בדבר פסילת הראיות צריכה להתקבל בשלב ניהול ההוכחות במשפט. הוא התייחס לפסיקת בית המשפט העליון מלפני כשבועיים בתביעה של יועצי ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, שבה נקבע כי על אף הפגמים בהתנהלות המשטרה, ניתן לערוך חיפוש בטלפונים הניידים של היועצים. במקרה של שומוב, השופט ציין כי החדירה לטלפון הנייד נעשתה כדין ועם צו מבית משפט. בעקבות כך, הוסיף, הוא סבור כי לא מדובר בראיות "בלתי קבילות בעליל".
בית המשפט הורה על המשך מעצרו של שומוב עד תום ההליכים נגדו. היות שתהליך הגישור בין הצדדים לא צלח, התיק ימשיך להתנהל בבית המשפט.
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.