כוחות צה"ל נכנסו לכפר יעבד הסמוך לג'נין ופוצצו לפנות בוקר (חמישי) את ביתו של המחבל שביצע את פיגוע הירי בבני ברק בסוף חודש מרץ. במקום פרצו עימותים ובחילופי אש מול כוחות צה"ל נהרג בילאל כבהא, פעיל חמאס. בנוסף אליו דווח על פצוע באורח אנוש ושני פצועים באורח קשה מקרב הפלסטינים. במסגרת הפעילות הכוחות עצרו את אביו של המחבל, שהועבר להמשך חקירת כוחות הביטחון. במהלך מבצע הריסת הבית התפתחו במקום הפרות סדר אלימות, במסגרתן מאות מתפרעים יידו אבנים, הבעירו צמיגים והשליכו בקבוקי תבערה ומטענים לעבר הכוחות. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות וירו לעבר חמושים שפתחו לעברם באש. אין נפגעים לכוחותינו. במקביל, אסיר לשעבר הפעיל בחזית העממית נורה הבוקר ונהרג בעימותים אלימים שפרצו במחנה הפליטים דהיישה שבבית לחם בזמן שכוחות הביטחון נכנסו לאזור.
את הפיגוע בבני ברק ביצע דיא חמארשה, פלסטיני שוהה בלתי-חוקי מהכפר יעבד שליד ג'נין, שהגיע חמוש ברובה M-16 לבני ברק. הוא רצח את יעקב ישראל שלום (37) מבני ברק, אבישי דוד יחזקאל (30) מבני ברק ואת העובדים הזרים מאוקראינה - ויקטור סורוקופוט (33) ודמיטרי מיטריק (23). בפיגוע נהרג גם השוטר אמיר חורי, איש צוות יחידת האופנוענים המשטרתית, שהסתער על המחבל ונורה למוות. חברו לצוות, רב-סמל מתקדם ע', היה זה שחיסל את המחבל.
4 צפייה בגלריה
פיצוץ בית המחבל ליד ג'נין
פיצוץ בית המחבל ליד ג'נין
פיצוץ בית המחבל ליד ג'נין, לפנות בוקר
הצו להריסת בית המחבל נחתם בחודש אפריל האחרון על ידי מפקד פיקוד המרכז אלוף יהודה פוקס. הצו הוצא לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחת המחבל נגד ההריסה.
חמארשה ריצה בשנת 2013 עונש מאסר בישראל במשך חצי שנה בגין השתייכות לארגון טרור וסחר באמצעי לחימה. הוא עבד בישראל ללא היתר כשוהה בלתי-חוקי.
4 צפייה בגלריה
דיא חמארשה
דיא חמארשה
המחבל דיא חמארשה
4 צפייה בגלריה
הזירה בבני ברק
הזירה בבני ברק
בני ברק, בחודש מרץ האחרון
(צילום: דנה קופל)
4 צפייה בגלריה
הזירה בבני ברק
הזירה בבני ברק
(צילום: דנה קופל)
המחבל יצא ברכב הונדה סיוויק אפור מכפרו יעבד שבשומרון, עבר דרך כפר אחר באזור והגיע עד לזירת הפיגוע בבני ברק באותה מכונית. הוא חצה בפרצה בשער חקלאי בגדר ההפרדה בצפון השומרון, שאותו פרץ ועבר עם רכבו ליעד הפיגוע שאותו בחר במקרה. המכונית הישראלית שבה השתמש היא מכונית ישראלית שהורדה מהכביש, שבה הוחלפה לוחית הרישוי ללוחית רישוי צהובה אחרת, של מרצדס שגם היא הורדה מהכביש.
כמו הרכב, גם את הנשק שבו השתמש לקח המחבל מכפרו. שורת סייענים עזרה לו, מבלי ששב"כ זיהה זאת. הוא לא השתמש ברובה M-16 צה"לי - אלא בנשק ששימש לאיירסופט והוחלף לו המכלול למכלול רגיל של M-16 תקני. לכן, כפי שתיאר גם חובש מד"א שניצב מול המחבל, לנשק היו גם מעצורים שמנעו אסון גדול יותר.
פורסם לראשונה: 22:31, 01.06.22