צה"ל, שב"כ ומג"ב הודיעו הבוקר (יום רביעי) כי עצרו במהלך הלילה את המחבל שביצע את פיגוע הירי אתמול בשייח ג'ראח שבירושלים, איברהים זמר, נער בן 15 ושוהה בלתי חוקי מהכפר עסכר שבשכם. "המחבל קשר את עצמו לאירוע כבר בתחקור הראשוני", נמסר. לא היו נפגעים בקרב החיילים. ב-ynet radio אמר בנו של אחד הפצועים, הרב משה יוסף האס בן ה-60, כי אביו לא הבין תחילה מה קרה, ושחשב תחילה שמדובר באבנים שנזרקו לרכב. "אחרי זה הוא התחיל להרגיש כאב נוראי והוא הבין שפשוט מאוד ירו בהם", אמר.
"המחבל קשר את עצמו לאירוע כבר בתחקור הראשוני", נמסר מדובר צה"ל. לא היו נפגעים בקרב החיילים. מתברר כי שעות לאחר הפיגוע, זמר העלה לסטורי בפייסבוק שלו תיעוד מהפיגוע עצמו, ובכך הקל את העבודה על כוחות הביטחון.
לדבריו של הבן, מנשה, "הנהג שנסע עם אבא נפצע קל יותר, כי הוא פשוט הבין שאם הוא נשאר בפקק שהיה שם, שאותו המחבל ניצל, זה יכול היה להיגמר הרבה יותר חמור. הוא הצליח לחמוק מהפקק, המשיך בנסיעה ואז נעצר. משם פינו אותם".


5 צפייה בגלריה
הסטורי שהעלה איבראהים זמר בו העלה תיעוד של הפיגוע שהוא עצמו ביצע
הסטורי שהעלה איבראהים זמר בו העלה תיעוד של הפיגוע שהוא עצמו ביצע
הסטורי שהעלה המחבל עם תיעוד הפיגוע
(ללא קרדיט מתוך פייסבוק )
5 צפייה בגלריה
תיעוד מפעילות כוחות הביטחון למעצר המחבל שביצע את פיגוע הירי בירושלים
תיעוד מפעילות כוחות הביטחון למעצר המחבל שביצע את פיגוע הירי בירושלים
כוחות הביטחון מגיעים לביתו של המחבל, לפני המעצר
5 צפייה בגלריה
הרכב שנפגע בזירת הפיגוע ברחוב פייר ואן פאסן בירושלים
הרכב שנפגע בזירת הפיגוע ברחוב פייר ואן פאסן בירושלים
הרכב שנפגע מהירי
(צילום: גלעד כהן)
הוא סיפר בנוסף כי אביו, שנפצע באורח בינוני ובהמשך מצבו השתפר, הגיע לאזור הפיגוע באותה שעה כי הוא נוהג להתפלל שם כל יום בתפילת הנץ החמה: "הוא התפלל שנים באותו מקום. הוא לא מהאנשים שמתייחסים לאזהרות הביטחוניות. אולי בתקופות יותר מתוחות הוא היה נוסע ברכב ופחות הולך רגלית. אני יכול להגיד שאני לא מעז לעבור בציר הזה".
מחנה הפליטים עסכר בשכם, שבו נעצר הנער היום, נחשב לאלים מאוד. באותו מקום נעצרו גם בניו של המחבל עבד אל-פתח חרושה שביצע את פיגוע הירי בחווארה, שבו נרצחו האחים הלל ויגל יניב בפברואר. הפיגוע אירע אתמול ב-07:30 בבוקר, כשהמחבל פתח באש על רכב בשכונת שייח ג'ראח (שמעון הצדיק) שבו היו שני חסידי ברסלב. אחד מהם נפצע באורח בינוני, מצבו של השני הוגדר קל. בתיעוד הפיגוע נראה המחבל מתקרב לרכב, ופותח באש מטווח אפס. הפיגוע אירע 500 מטר מבניין בית המשפט המחוזי. לאחר הירי, המחבל נמלט לכיוון השכונה והחלו סריקות נרחבות אחריו, מהקרקע ומהאוויר. במהלך החיפושים תועדו הכוחות גם בתוך מסגד, וגם לצד ילדים קטנים.
ט', בנו של הפצוע השני, אמר אתמול ל-ynet: "דיברתי עם אבא שלי, הוא בסדר. כל יום הוא הולך להתפלל בשמעון הצדיק. בעזרת השם עוד הלילה הוא יבוא לכולל חצות. הוא היה אמור לצאת רבע שעה לפני והייתי אמור להיות איתי ברכב. בגלל שיש לו אומץ, הוא הצליח להרחיק את המחבל שירה מטווח אפס. אבא שלי תמיד אומר לי שיש כמויות של נשק בשייח ג'ראח, זו אשמת המשטרה".
מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי שיבח הבוקר את הכוחות, בהם לוחמי מג"ב, שנטלו חלק במצוד אחר המחבל. "הפעילות המהירה כבר בזירה, תוך שילוב הזרועות שמוכח פעם אחר פעם כמנצח בין משטרת ישראל, מג"ב, שב"כ וצה"ל, הוביל למעצר מהיר של המחבל. מהרגע הראשון שכוחות המשטרה ממחוז ירושלים ולוחמי מג"ב הוקפצו לזירת הפיגוע, הפעלנו כוחות רבים ויחד עם מודיעין מדויק הצלחנו לשים את ידינו על המחבל", אמר שבתאי. "יידע כל מחבל כי ידה הארוכה של מערכת הביטחון תגיע לכל מקום שאליו יימלט ויסתתר".

5 צפייה בגלריה
תיעוד מפעילות הכוח המיוחד שעצר שלושה מחבלים בג'נין, אתמול
תיעוד מפעילות הכוח המיוחד שעצר שלושה מחבלים בג'נין, אתמול
תיעוד מפעילות הכוח המיוחד שעצר שלושה מחבלים בג'נין, אתמול
(צילום: דובר צה"ל )
5 צפייה בגלריה
(צילום: דובר צה"ל )
כוח של מסתערבי יחידת דובדבן, שהסתייע בלוחמי סיירת צנחנים ומשמר הגבול, עצר אתמול בצהריים שלושה מבוקשים פלסטינים במחנה הפליטים בעיר ג'נין. ככל הנראה, העצורים תכננו לבצע פיגוע בטווח הזמן המיידי. בצה"ל אישרו כי כוחות הביטחון פעלו למעצר שלושת המבוקשים, פעילי הג'יהאד האיסלאמי.
משרד הבריאות ברמאללה דיווח כי במהלך חילופי האש נפצעו קל שמונה פלסטינים מירי של כוחות הביטחון, והם פונו לבית החולים הממשלתי ולבית החולים אבן סינא בג'נין. בתיעוד מהזירה נראה רכב צבאי גורר רכב ששייך לחוליה שנעצרה.
הכוחות נתקלו מיד לאחר פעולת המעצרים בחמושים פלסטינים שהשליכו רימונים ובקבוקי תבערה, ופתחו לעברם באש. כמה חמושים התבצרו סמוך למבנה של אונר"א במחנה הפליטים. לפי הפלסטינים, השלושה שנעצרו הם אחמד ג'ראדאת, מוחמד ג'ראדאת ועבדאללה אבו נאעסה.