הקשישה בת ה-90 שנאנסה על ידי עובד סיעודי בבית האבות "בית הלפרין" באשקלון דיממה במשך שעות עד שהצוות שמטפל בה הבחין בפגיעה. כך עלה מחקירת המקרה. המשטרה עצרה את העובד, גברה בזה (44) תושב העיר, לאחר שהמטופלת פונתה לבית חולים. בחוות דעת רפואית עלה שהפגיעה בקשישה יכלה להיגרם רק מאונס.
בתיעוד מצלמות האבטחה של בית האבות נראה בזה נכנס לחדרה של הקשישה ושוהה שם דקות ארוכות כמה פעמים, ללא כל הסבר סביר למעשיו שם. לאחר מכן פשט כפפות ושטף ידיים.
2 צפייה בגלריה
בית אבות בית הלפרין, אשקלון
בית אבות בית הלפרין, אשקלון
העובד נעצר אחרי שהקשישה פונתה לבית חולים. "בית הלפרין" באשקלון
(צילום: בראל אפרים)
בחקירתו במשטרה הכחיש בזה את המיוחס לו ושינה גרסאות. הוא טען ששוחח בטלפון ולא שם לב לזמן, דבר שהופרך לאחר בדיקת הטלפון הנייד שלו. לאחר מכן טען כי סידר את המיטה ולאחר מכן מסר גרסה אחרת.
אתמול (שלישי) הוגש נגד בזה כתב אישום בגין אינוס בנסיבות מחמירות וגרימת חבלה חמורה לחסר ישע על ידי אחראי. בפרקליטות אמרו כי "הנאשם פעל באכזריות כלפי הנפגעת, אישה חסרת ישע שהוא אחראי עליה, וגרם לה לפגיעה חמורה ולסכנה ממשית".
2 צפייה בגלריה
תעודות שקיבל בית הלפרין באשקלון
תעודות שקיבל בית הלפרין באשקלון
תעודות שקיבל בית האבות
(מתוך פייסבוק)
רק שלשום, יום לפני הגשת כתב האישום, פרסם בית האבות בדף הפייסבוק שלו כי זכה בחמישה כוכבים בתחום איכות החיים והסביבה בבית הגיל השלישי.
מבית האבות הלפרין נמסר: "הופתענו מהאירוע החמור ואנחנו מצרים על כך. עם היוודע החשד פעלנו בשיתוף פעולה עם כל הגורמים לצורך בדיקה והגעה לחקר האמת. הדיירת ותיקה במוסדנו, מטופלת לשביעות רצון המשפחה. צוות הבית עמד בכל שלב בקשר ישיר עם המשפחה, מרגע שליחת הדיירת לבית החולים ועד להחלטה של המשפחה להחזירה להמשך מגוריה בבית האבות. בית האבות ידוע כנותן שירות איכותי מאוד, ונבחר כמה פעמים כמוביל בתחום הטיפול על ידי משרד הבריאות.
"העובד המדובר עבד כמה שנים במוסדנו והתקבל כמו כל עובד עם האישורים הנדרשים, וכמובן אישור משטרה בדבר היעדר הרשעות בעבירות מין. בכל תקופת עבודתו, ביצע את העבודה בהתאם להנחיות ולא היה סימן להתנהגות חריגה כלשהי. לאור המקרה הורחק מיידית מהעבודה.
"אנחנו עורכים שיחות עם העובדים לחיזוק מעמדם כצוות מטפל איכותי ואמין. ומבהירים שוב ושוב את החוקים ואת הנהלים. אנחנו ממשיכים לפעול תוך שמירה הדוקה על כל הכללים וכן הוספנו אמצעים טכנולוגיים כדי להמשיך ולהבטיח לדיירים איכות חיים מיטבית, לרווחתם ולרווחת בני משפחותיהם".
פורסם לראשונה: 22:29, 10.01.23