ויכוח על כניסה לבסיס הסתיים באלימות כלפי החייל בש"ג – ונגמר בעונש מקל: מפקד במילואים בדרגת רס"ר, שהורשע בעבירת "התנהגות שאינה הולמת" אחרי שתקף חייל שסירב להכניסו לבסיס, קיבל עונש מאסר על תנאי וישלם פיצוי בסך 5,000 שקלים לחייל שהותקף.
השופטים, שאישרו את הסדר הטיעון שאליו הגיעו הפרקליטות ואיש המילואים, ציינו כי ימים קודם למקרה סיכל הרס"ר פיגוע במחסום - אז החיילים ירו למוות במחבלת בת 19 מאבו דיס, מיי עפאנה. צפו בתיעוד התקיפה בפתח הכתבה.
4 צפייה בגלריה
חייל הותקף בש"ג לאחר שלא הסכים לפתוח את  השער למפקד במילואים
חייל הותקף בש"ג לאחר שלא הסכים לפתוח את  השער למפקד במילואים
"במצב דברים רגיל היה ראוי עונש חמור יותר". מתוך התקרית
4 צפייה בגלריה
חייל הותקף בש"ג לאחר שלא הסכים לפתוח את  השער למפקד במילואים
חייל הותקף בש"ג לאחר שלא הסכים לפתוח את  השער למפקד במילואים
הרס"ר חזר לרכב - ואז יצא ותקף שוב. תיעוד התקיפה
המקרה החריג התרחש בזמן שהגדוד שבו משרת הרס"ר במילואים היה בתעסוקה מבצעית באזור יהודה ושומרון, בקיץ שעבר. הוא הגיע בשעת לילה לבסיס שבאזור ירושלים עם מכוניתו הפרטית וביקש להיכנס למחנה, והחייל שהיה בש"ג - רב"ט א' - סירב והסביר שאין לו אישור לכך. רב"ט א' הציע לאיש המילואים להחנות את מכוניתו מחוץ לבסיס ולהיכנס באופן רגלי, אלא שאז יצא הרס"ר מהמכונית, בעט בשער בזמן שהחייל ניסה לנעול אותו, ודחף פיזית את החייל.
כאשר נראה היה שאיש המילואים נרגע, א' המשיך להסביר לו שכניסתו עם רכב לבסיס לא מאושרת - ואז הרס"ר תקף אותו שוב, הפעם בצורה קשה יותר, אחז אותו בכוח ודחף אותו הצידה. כתוצאה מכך נשברו המשקפיים של החייל הצעיר, שסבל מסימני חבלה וכאבים בגופו ופונה לבית החולים.
"זהו אירוע מכוער וחמור שלא מתיישב עם התנהלות חייל המילואים במעמדו ובדרגתו", ציינו השופטים הצבאיים, שאישרו את עסקת הטיעון של הרס"ר במיל' עם הפרקליטות הצבאית. השופטים התחשבו בנסיבות המקלות לאיש המילואים: שירות ללא דופי כלוחם בשירות סדיר ובמילואים, סטודנט מצטיין דיקן בטכניון ובעיקר פיגוע שסיכל איש המילואים, ימים בודדים לפני תקרית הש"ג באותו פיגוע הרס"ר פיקד על כוח במחסום שאליו הגיעה מחבלת שניסתה לדרוס את החיילים, ולאחר שלא הצליחה בכך יצאה עם סכין ממכוניתה לעבר הלוחמים, פקודיו של הרס"ר. איש המילואים לא היסס, פעל לפי ההוראות, ירה לעבר המחבלת ונטרלה – ובכך סיכל את הפיגוע וזכה להערכות חיוביות ממפקדיו.
4 צפייה בגלריה
חייל הותקף בש"ג לאחר שלא הסכים לפתוח את  השער למפקד במילואים
חייל הותקף בש"ג לאחר שלא הסכים לפתוח את  השער למפקד במילואים
החייל מותקף, הרכב מחוץ לשער. תיעוד התקיפה
4 צפייה בגלריה
מיי עפאנה
מיי עפאנה
זירת הפיגוע בחיזמא והמחבלת, מיי עפאנה
( צילום: AFP)
השופטים התחשבו גם בטיעוני הרס"ר, שלפיהם הגיע לבסיס כדי לנוח כמה שעות לפני השכמתו המוקדמת למחרת, לטובת המשך הפעילות המבצעית בגזרה. מפקדו של הרס"ר טען כי "טראומת סיכול הפיגוע" עמדה במרכז נפשו של הרס"ר בזמן התקרית בש"ג, טראומה "שלא שטופלה והותירה משקעים עמוקים". גם מפקד החטיבה וקצינים נוספים העידו לטובת הרס"ר ובכך סייעו להתחשבות בו: "הוא התבלט בקור רוח בכל ביצוע של משימה, יש לו יכולות מנהיגות ויחסי אנוש מצוינים, והאירוע בש"ג כלל לא מאפיין את התנהגותו".
יחד עם זאת, הודו השופטים כי עסקת הטיעון היא "מקלה וחריגה", ואף לא כוללת מאסר בפועל והורדת דרגה. "אין לקבל ולהסכים עם אירועי אלימות בתוך בסיסי צה"ל", ציינו השופטים, "בוודאי לא מדמות פיקודית. במצב דברים רגיל היה ראוי לעונש מחמיר יותר".
עורכי דינו של החייל, רן כהן רוכברגר ויוסי לזר, אמרו כי "אנו שמחים שהפרקליטות הצבאית הסכימה להסדר המקל ושבית הדין אישר אותו בסופו של דבר. לא מדובר בהחלטה מובנת מאליה, אך לאור מכלול הנסיבות המיוחדות, זו הייתה התוצאה המתבקשת".
עו"ד רן כהן-רוכברגרעו"ד רן כהן-רוכברגרצילום: אור פרבוזניק
 יוסי לזרעו"ד יוסי לזרצילום: אור פרבוזניק ותומר לשר
מצה"ל נמסר: "משרת המילואים הורשע, במסגרת הסדר טיעון, בעבירה של התנהגות שאינה הולמת, בכך שבעט בשער המחנה ודחף את החייל השומר, לאחר שלא הוכנס עם רכבו לבסיס היחידה. בית הדין הצבאי התחשב בנסיבותיו הייחודיות של הנאשם, בכך שנטל אחריות על מעשיו והביע חרטה עליהם, ובכך שמדובר באירוע חד-פעמי וספונטני ללא נזק חמור.
"לפיכך, על הנאשם הוטל עונש של מאסר מותנה, ונקבע כי הוא ישלם פיצוי בסך 5,000 שקל לנפגע העבירה. נפגע העבירה הסכים להסדר הטיעון. במסגרת ההסדר נשקלה גם העובדה שהנאשם היה עד, במסגרת שירות המילואים שלו, לניסיון דריסה במעבר חיזמה בימים שקדמו למעשה, ואף לקח חלק בנטרול המחבלת. בית הדין הצבאי ציין, כי אין לקבל התנהגות אלימה בבסיס צה״ל, בוודאי לא מצד בעלי תפקיד פיקודי, הנושאים דרגה בהתאם".