קרובי המשפחה של המנוחים אומרים כי אינם כועסים על נהג האוטובוס אשר בסון שסטה מהנתיב ונהרג עם ארבעה בני משפחתם - האם מורן ושלושת ילדיה דקל, ליאם ואנאל - אבל קוראים לבדיקת הצורך בהגבלת גיל לנהגי הסעות.
עמי בן אלי, אחיו של האב ראובן שנפצע בתאונה בכביש 89 והוסע אתמול באמבולנס להלוויה במעלות, סיפר כי בהלוויה "אנשי חברה קדישא הביאו גופה-גופה למיטתו, והוא נפרד מכל אחד באופן אישי. זו הייתה הלוויה מאוד קשה. כולם הזילו דמעה, זה אבא שצריך לקבור את אשתו וילדיו". לדבריו, "האמונה של אחי בבורא עולם עדיין נמצאת. הוא ביקש את התפילין והסידור שלו, הוא נאחז בזה".

"אין לי כעס כלפי נהג האוטובוס", הוסיף האח לאחר הלווייתו היום של בסון, בן 76. "אני מאוד משתתף בצער המשפחה, אני יודע שהם איבדו את היקר להם מכול. אבל אנחנו רוצים לשמוע מחוקרי תאונות הדרכים מה בדיוק קרה שם".
האח של ראובן בן אלי, שמאושפז במחלקה הכירורגית ברמב״ם, הוסיף כי "אני כן חושב שאחראים לעניין הבטיחות בדרכים צריכים לתת את הדעת לגילאים, לסוגי רישיון. יכול להיות שהוא נהג מצוין, אבל מפאת גילו הוא לא יכול להיות נהג רכב ציבורי. צריך לשקול מהו הגיל המקסימלי של נהגי רכב ציבורי בישראל".
על התאונה עצמה אמר כי אחיו סיפר לו ש"האוטובוס סטה מהנתיב, ופגע ברכב הראשון. כתוצאה מהפגיעה ברכב הראשון האוטובוס החליק ופגע ברכב השני. אחי, מתוך אינסטינקט, ניסה לברוח שמאלה - אבל כתוצאה מההחלקה של האוטובוס האוטובוס התהפך ונחת על האוטו שלהם. הוא יצא מהאוטו והחל לחפש את הילדים שלו באחד האמבולנסים. ובאיזשהו שלב הוא פשוט השתטח על הכביש". לצד זאת הוסיף: "חשוב למשפחה שנציג מטעם משטרת ישראל יבוא וימסור לנו ממצאים. אף גורם מקצועי לא דיבר איתנו עד עכשיו".
3 צפייה בגלריה
חלקת הקבר של בני משפחת בן אלי שנהרגו בתאונת הדרכים בכביש 89
חלקת הקבר של בני משפחת בן אלי שנהרגו בתאונת הדרכים בכביש 89
ארבעת בני משפחת בן אלי שנהרגו בתאונה וקבריהם בבית העלמין במעלות
(צילום: גיל נחושתן, באדיבות המשפחה)

באגף התנועה במחוז הצפון של המשטרה החלו בחקירת נסיבות התאונה שעות ספורות לאחר האסון, חקירה שנמשכה בזירה אל תוך הלילה, ונמשכה גם אתמול, באור יום.
עם זאת, בתחילת השבוע הבא צפויה תנופה חדשה בחקירה: בין היתר יועבר האוטובוס לבדיקות בידי בוחנים ואנשי מעבדה של המשטרה ומוסדות חיצוניים, כדי לפענח את מהלך הנסיעה ואת האירועים שקדמו לאסון הכבד.
3 צפייה בגלריה
הלוויתו של אשר בסון בן ה-76 נהג האוטובוס בתאונה בכביש 89
הלוויתו של אשר בסון בן ה-76 נהג האוטובוס בתאונה בכביש 89
הלווייתו של נהג האוטובוס אשר בסון
(צילום: גיל נחושתן)
3 צפייה בגלריה
כביש 89 יום לאחר התאונה הקשה
כביש 89 יום לאחר התאונה הקשה
חקירת התאונה בכביש 89
(צילום: יאיר שגיא)
כמו כן תתקיים גביית עדויות משמעותית מחניכי תנועת בני עקיבא שהיו באוטובוס, נפצעו, אושפזו ולאחר מכן שוחררו לבתיהם.
גורמים במשטרה אישרו כי תוצאות ראשוניות של נתיחת גופת נהג האוטובוס - שסבל מבעיות לב ואף עבר ניתוח מעקפים - לא יכלו לקבוע או לשלול אם אירוע לבבי גרם לסטייתו של בסון מנתיב הנסיעה. את החקירה מוביל פקד מאור כהן, ראש מדור תאונות דרכים במרחב כינרת.