פיצוץ לילי בנתניה בפתח דירה בבניין מגורים בשכונת עיר ימים, גרם לבהלה גדולה בקרב השכנים. על פי החקירה מטען חבלה הונח מול דלת ביתו של חברון אלעל, אחיו של העבריין יורם אלעל, שהיה מקורב למשפחת אבוטבול. מעוצמת הפיצוץ התעופפה דלת הבית, אך חברון ומשפחתו שהיו בבית לא נפגעו.

הפיצוץ אירע בקומה ה-12 באחד הבניינים בשכונת עיר ימים. דיירים בבניין סיפרו כי "היה פיצוץ מאוד חזק, שהרעיד את הבניין והשמשות. נבהלנו ולא הבנו בהתחלה מה קרה. היו דיירים בבניין שבכלל ישנו והתעוררו בבהלה. ילדים נבהלו. היה בלגן גדול הגיעו הרבה כוחות של כיבוי, מד"א ומשטרה".
"בנס לא נפגעו חפים מפשע. לא ידענו שהוא גר בבניין שלנו. לפני כשלושה שבועות הוצת רייזר בחניון התחתון בבניין שגם גרם לבהלה, עכשיו הבנו שהוא שייך לחברון. זה פסיכי שמסכנים עשרות משפחות. פחד אלוהים. חיפשנו איכות חיים בנתניה וזה מה שאנחנו מקבלים. איפה המשטרה? איפה העירייה? למה מחכים? שיקרה אסון?".
מדובר בניסיון שני לחסל את אלעל לאחר שבתחילת השנה התפוצץ מטען חבלה ברכב המרצדס בזמן שהוא נהג בו. הפיצוץ אירע ברחוב הרצל - הראשי בנתניה - בצומת קניון השרון, שידע פיגועים רבים בעבר. נזק כבד נגרם למכונית המרצדס של אלעל, וגם רכבים אחרים ניזוקו מעוצמת הפיצוץ. חברון עצמו נפצע קל.
בנתניה מתנהלת מלחמת כנופיות כבר מספר שנים. הכנופיות העיקריות הן זוארץ, מסיקה ובוקל. במסגרת המלחמה ביניהן היה חיסול של דניאל היילו באמצעות מטען חבלה שהתפוצץ ברכבו, ניסיונות חיסול באמצעות מטעני חבלה וירי, השלכת רימונים ומטעני חבלה שנועדו לאזהרה.
בעקבות גל הפיצוצים וניסיונות החיסול בנתניה אמרו לאחרונה בעירייה כי ראש העיר מרים פיירברג נפגשה עם מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי ולחצה לטפל באירועים החמורים, אך הם כאמור נמשכים.