מבצע מנת החיסון השלישית שהחל בעצימות נמוכה ביום שישי האחרון נפתח היום (ראשון) במתכונת מלאה - ובקופות החולים מדווחים על היענות רחבה בקרב בני ה-60 ומעלה.
3 צפייה בגלריה
מתחסנים במנה שלישית נגד קורונה
מתחסנים במנה שלישית נגד קורונה
מתחסנים במנה שלישית נגד קורונה, הבוקר
(צילום: AFP)
על פי נתוני קופת החולים כללית, 17 אלף מבוטחים בני 60 ומעלה התחסנו במנה השלישית וכ-110 אלף זימנו תור לימים הקרובים. במכבי דיווחו כי קרוב ל-72 אלף מבוטחים כבר קבעו תור לחיסון השלישי ומתוכם התחסנו עד כה כבר כ-11 אלף. בקופת החולים מאוחדת 27.3% מהמבוטחים שזכאים לחיסון שלישי כבר התחסנו או זימנו תור. בקופת החולים לאומית זומנו עד כה כ-15 אלף תורים לחיסון.

מבצע חיסון שלישי - כתבות נוספות

פייזר: "חיסון שלישי מגדיל את הנוגדנים פי 5־10"פרופ' בליצר: "לא נוכל לחכות לחיסונים החדשים נגד זן הדלתא"הנשיא הרצוג ורעייתו קיבלו חיסון שלישי בשידור חי: "צעד חשוב לסולידריות" במקביל, מאז חצות אובחנו 1,361 חיוביים לקורונה. בסך הכול בוצעו כ-43 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עומד על כ-3%. מספר החולים שמצבם קשה לא השתנה מהבוקר והוא עומד על 211. החל מהיום המתחסנים במנה הראשונה בני 18 ומעלה יקבלו את החיסון של חברת מודרנה ולא של פייזר. בניגוד לחיסון השני של פייזר, שניתן כעבור 21 ימים, המנה השנייה של מודרנה ניתנת כעבור 28 ימים.
3 צפייה בגלריה
מתחסנים במנה שלישית נגד קורונה
מתחסנים במנה שלישית נגד קורונה
מרכז החיסונים באיכילוב
(צילום: AP)
בני הזוג אברהם ורות אחלמה מתל אביב שהגיעו הבוקר למרכז החיסונים של קופת החולים מאוחדת בתל אביב אמרו לאולפן ynet כי כלל לא התלבטו אם להתחסן פעם נוספת. "עוד ביום חמישי כששמענו ברדיו הוא כבר ישב 40 דקות על הטלפון בשביל שנקבל היום כבר תור", אמרה רות. היא דחתה את הביקורת של מתנגדי החיסונים שטענו כי מדובר ב"ניסוי" על האוכלוסייה הישראלית. "אני חושבת שזה יופי, זה משהו למדע. לא הייתה לנו שום בעיה עם הפעמיים הראשונות. חוץ מזה אנחנו חושבים לנסוע בספטמבר לחו"ל, אז ככה גם לא נדביק את החברים שלנו", אמרה רות.
"ההיענות היא פנטסטית והציבור מצביע ברגליים", אמר חיים פרננדס, מנכ"ל קופת החולים לאומית. "אני מניח שבימים הקרובים הקצב יהיה מאוד מרשים והשאיפה היא שנצליח להגיע לאחוזי התחסנות משמעותיים במהלך החודש הזה ולהגן על הקבוצה שנמצאת בסיכון הכי גדול. אני מופתע לטובה מאוד מההיענות, פתחנו את זימון התורים הבוקר, וקבענו תורים לכ-20% מכלל המבוטחים שלנו בשכבת הגילים הזו. אני מניח שלא נראה האטה בקצב הזימונים כי יש היענות מצוינת. זו אוכלוסייה שמבינה שזו הדרך הטובה ביותר להגן על עצמה, לחגוג את החגים שמתקרבים אלינו ולחיות בשגרה. זה הוכיח את עצמו בעבר, ואם צריך לעשות שידור חוזר עכשיו אז נעשה את זה כדי שנוכל להמשיך בשגרה. ישראל הייתה הראשונה בעולם להתחסן והמהלך הוכיח את עצמו, ולכן הגיוני שאנחנו נהיה הראשונים לחסן במנה השלישית. התועלת בהתחסנות היא מול הסיכון שקיים, שאנחנו יודעים שהוא מאוד קטן".
3 צפייה בגלריה
מתחסנים במנה שלישית נגד קורונה
מתחסנים במנה שלישית נגד קורונה
"הציבור מצביע ברגליים". מתחסן במנה השלישית
(צילום: רויטרס)
גם מלי קושא, האחות הראשית של מאוחדת ומנהלת אגף הסיעוד בקופה, שיבחה את ההיענות הגבוהה בקרב המבוטחים. "אני מופתעת מהקצב של הזימונים, בשעה 14:00 היינו עם 25 אלף תורים עתידיים", סיפרה ל-ynet. קושא ציינה כי "הציבור מבין שבשביל להמשיך ולהגן על הבריאות – צריך להתחסן במנה השלישית. למי שמהסס אני אומרת שמאיתנו יוצאת התורה. מפה יוצאים המחקרים והנתונים הראשונים, ואין לנו למה להשוות.
"אנחנו רואים שהחיסוניות יורדת לאורך זמן וכשעוקבים אחר בני ה-60 ומעלה רואים שגם המחוסנים נדבקים ולכן כדאי לבוא ולהתחסן", הוסיפה קושא. "במאוחדת פועלים כרגע 149 מוקדי חיסון ובכל אתר אנחנו מרחיבים את מספר העמדות בהתאם לביקוש. לדעתי האוכלוסייה המבוגרת מבינה שהיא צריכה להתחסן, ואני מצפה שבעקבותיה יילכו גם אלו שטרם התחסנו מגיל 12 ומעלה וגם הם יבחרו להתחסן. אני מעריכה שנגיע לשיעורי התחסנות מאוד גבוהים".
הערב שוחחו ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ עם מנכ"לי קופות החולים, שעדכנו אותם על הדרישה הרחבה בכל הארץ לחיסון השלישי. מלשכת רה"מ נמסר כי בהתאם לסיכום עם שר הביטחון בני גנץ, צה"ל מתגבר את הקופות ומסייע בהיערכות. "המצב טוב אבל צריך להגביר את הקצב", אמר בנט למנכ"לי הקופות. "צריכים שהקצב היומי יהיה פי 5 ממה שעכשיו. אזרחי ישראל חייבים לצאת להתחסן. החיסון פשוט עובד ומציל חיים. היעד שלנו הוא לחסן את כולם עד סוף החודש. זה שאפתני, אבל אפשרי".
איתמר אייכנר השתתף בהכנת הכתבה.