בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (שני) 12 שנות מאסר בפועל על אפיק טויבי (22), שוטר מג"ב שהורשע בעבירה של המתה בקלות דעת של חברו ליחידה נעים מאדי (21) מג'וליס, בפברואר 2021. כמו כן, על טויבי נגזר מאסר על תנאי ל-12 חודשים, למשך שלוש שנים מיום שחרורו מהכלא, ופיצוי בסך 258 אלף שקלים למשפחתו של מאדי. לדברי השופטים, "מדובר במקרה חמור של שימוש חמור בנשק, מכלול של מעשים חמורים - והחלטה".

2 צפייה בגלריה
שוטר מג"ב אפיק טויבי
שוטר מג"ב אפיק טויבי
12 שנות מאסר, מאסר על תנאי ופיצוי כספי בגין המתה בקלות דעת. אפיק טויבי
(צילום: איתן גליקמן)
2 צפייה בגלריה
משפחתו של שוטר מג"ב אפיק טויבי
משפחתו של שוטר מג"ב אפיק טויבי
הוריו של נעים מאדי: "הוא לא רק רצח את בני - הוא רצח את כל המשפחה"
(צילום: איתן גליקמן)
זוהדי ואחלאם מאדי, הוריו של נעים, מיררו בבכי כששמעו את גזר הדין באולם בית המשפט. "אני מאוכזבת מגזר הדין, הוא לא רק רצח את בני נעים - הוא רצח לי את כל המשפחה", אמרה האם בבכי. "למה ככה הוא הרס לנו את החיים? אני רוצה את בני". האב הוסיף: "שוב הפקירו את בני. אנחנו נגיע לעליון, נערער ולא נוותר כדי לשנות את כתב האישום. נדרוש רצח באדישות".
עורכות הדין אפרת נחמני-בר ושרון זגגי-פנחס, המייצגות את משפחת מאדי, מסרו בתום הדיון כי "שמיעת גזר הדין הייתה שוברת לב. מבחינה מוסרית: מדובר באדם שדרגת האשמה שלו היא הגבוהה ביותר שניתן להעלות על הדעת. אדם כוחני שבהפגנתיות איים על הסובבים אותו - כשהוא מפיק עונג חולני מתגובותיהם".
עורכות הדין הוסיפו: "אותו אדם שהרג את נעים בירי לפניו מטווח קצר עסק בביום זירת התאבדות - בעוד נעים נאבק על חייו - כדי לנסות להציל את נפשו ולפגוע במשפחה לנצח. העונש שנגזר על הנאשם, חרף המילים הקשות של בית המשפט אודות חומרת מעשיו, שקריו במשפט והאופן בו ניהל את הגנתו - איננו מבטא נכוחה את עומק הפגם שדבק בו. המשפחה תמשיך להיאבק למען הגשת ערעור על הכרעת הדין כדי שהפושע יורשע בעבירה המתאימה למעשיו: רצח באדישות".
לפי כתב האישום, התקרית שבה נהרג מאדי אירעה במתחם תחנת המשטרה בעכו, בזמן שטויבי שיחק עם נשקו האישי כפי שנהג לעשות פעמים רבות. אז, כשבאקדחו מחסנית מלאה בכדורים, הוא ירה במאדי מטווח אפס. לאחר מכן ניסה טויבי לטשטש ראיות ולביים התאבדות של מאדי. בחקירותיו בהתחלה טען טויבי כי חברו ליחידה התאבד, אך בהמשך הודה במעשיו וטען כי הדבר נעשה שלא בכוונה.
בשלב הטיעונים לעונש שהתקיים בדיון בבית המשפט לפני כחודש וחצי, אמר טויבי כי "קשה לי לעמוד פה. אני משתתף בצער משפחת מאדי - סליחה שפגעתי בשמו הטוב של נעים חברי. אני מצטער על מה שעשיתי. אני רוצה שתסייעו לי להשתקם. הלוואי שהייתי יכול להחזיר את הגלגל לאחור ושזה לא היה קורה בכלל. סליחה".
צוות ההגנה, עורכי הדין תמי אולמן, שאדי סרוגי ויעקב שלומוביץ, הגיבו: "בית המשפט נתן את הכרעת הדין הנכונה לאחר ששמע את הראיות, ולכן זיכה מתיק הרצח. לטענתנו לא היה נכון להגיש אישום כה חמור נגד אפיק".