2 צפייה בגלריה
אמצעי הלחימה שנתפסו
אמצעי הלחימה שנתפסו
אמצעי הלחימה שנתפסו במהלך החקירה
(צילום: תקשורת שב"כ)
שירות הביטחון הכללי הודיע היום (שישי) על פענוח שלושה פיגועי ירי שאירעו בחודשיים האחרונים באזור יהודה ושומרון. בין הפיגועים שפוענחו - פיגוע הירי לעבר אוטובוס ישראלי על כביש 60, הפיגוע בכפר בית דקו והירי לעבר עמדת צה"ל בנבי סאלח בתחילת השבוע.
במהלך החודשים יולי אוגוסט, שהיו אלימים במיוחד בגזרה, בוצעו מספר פיגועי ירי לעבר כוחות הביטחון. ב-20 באוגוסט אירע פיגוע הירי לעבר אוטובוס ישראלי שנע על כביש 60 הסמוך לכפר סלוואד. כלל האירועים הסתיימו ללא נפגעים, ובשבועות האחרונים נעצרו על ידי שב"כ וצה"ל מספר חשודים בביצוע פיגועים אלה. במהלך חקירתם בשב"כ עלה כי ביצעו את הפיגועים וכן נתפסו כלי נשק ששימשו את חברי החוליות.
2 צפייה בגלריה
אמצעי הלחימה שנתפסו
אמצעי הלחימה שנתפסו
(צילום: תקשורת שב"כ)
ב-20 ביולי בוצע פיגוע ירי לעבר סיור של כוחות הביטחון בסמוך לכפר בית דקו, שגם הוא הסתיים ללא נפגעים. שב"כ וצה"ל עצרו כמה חשודים, פעילי ארגון "החזית העממית", שמתגוררים בכפר. בחקירתם עלה כי שניים מהם מעורבים בביצוע הפיגוע, והנשק ששימש אותם הוסגר.
בנוסף פוענחו פיגועי הירי לעבר עמדת שמירה צה"לית בסמוך לכפר נבי סאלח. במהלך הפיגועים, שאירעו ב-28 באוגוסט וב-4 בספטמבר נפצעו באורח קל שלושה חיילים, ואחד נוסף באורח בינוני. משב"כ נמסר כי "בימים האחרונים נעצרו ע"י שב"כ וצה"ל שני חשודים בביצוע הפיגועים שבמהלך חקירתם בשב"כ עלה כי ביצעו את הפיגועים".
"שירות הביטחון הכללי יחד עם צה"ל ומשטרת ישראל ימשיך לפעול לסיכול ולמיצוי הדין עם מבצעי פיגועים או מי שסייע להם". אירועי הירי פוענחו בתום עבודה מאומצת שנעשתה בשב"כ, שכללה חיבור מורכב של פירורי מידע כדי להגיע אל חשודים במעורבות ולהביאם לחקירה. לפענוחים מסוג זה חשיבות גבוהה גם בהעברת מסר של הרתעה לחברי חוליות הירי העתידיות - ולפיו בסופו של דבר יגיעו גם אליהם.
בשבועות האחרונים אירעו כמה פיגועים וניסיונות פיגועים באזור יהודה ושומרון ובקעת הירדן, הפגיוע האחרון אירע בלילה שבין רביעי לחמישי - אז המחבל היתאם האני מובארק (17) ניסה לתקוף חייל בפטיש וסכין ונורה למוות. אמש סוכל פיגוע המוני בתל אביב, צוות יס"מ של משטרת מחוז תל אביב עצר בכיכר השעון ביפו שוהה בלתי חוקי משכם לאחר שעורר את חשדם.
הוא הודה כי תכנן לבצע פיגוע המוני, ובתיקו של הפלסטיני, מוחמד מינאוי, נתפסו תת-מקלע מסוג קרלו ושני מטעני חבלה. החשוד הועבר לחקירת שב"כ. נתוני שב"כ מצביעים כי חודש אוגוסט האחרון היה אלים במיוחד בגזרת איו"ש, עם קלייה משמעותית במספר הפיגועים - אך מנגד, בירושלים ובתחומי הקו הירוק חלה ירידה באירועים הביטחוניים.