פרקליטות מחוז צפון הגישה הבוקר (שני) כתב אישום נגד ליעד אדרי, בן 21 מקריית שמונה, בגין רצח יואל להנגהל ב-7 באוקטובר. לפי כתב האישום, אדרי דקר את להנגהל בן ה-18 בבטנו, ולאחר מכן ביקש מנער אחר להסתיר את הסכין. במסגרת החקירה נחקרו 115 מעורבים, רובם ילדים בני 17-13, שנכחו במסיבת יום הולדת סמוך למקום הדקירה. לבית המשפט הגיעו קרובי משפחת הנאשם - אביו, אחיו ודודו - יחד עם עורך הדין שלו ציון שמעון, וכן גדעון ובת שבע להנגהל, הוריו של המנוח, שיראו לראשונה את הנאשם, ועורכת דינם רחל צינקין. אביו של אדרי טען כי "הבן שלי חף מפשע", ואילו דודו של הנאשם הוסיף: "זה תיק זדורוב 2. תפסו ילד ומעלילים עליו רצח".

7 צפייה בגלריה
ליעד אדרי עם עורך דינו ציון שמעון בבית המשפט
ליעד אדרי עם עורך דינו ציון שמעון בבית המשפט
אדרי עם עורך דינו בבית המשפט, הבוקר
(צילום: ליאור אל-חי)
7 צפייה בגלריה
ליעד אדרי בבית המשפט
ליעד אדרי בבית המשפט
ליעד אדרי בבית המשפט
(צילום: אביהו שפירא)
7 צפייה בגלריה
ההודעות שנשלחו בקבוצת הווצאפ
ההודעות שנשלחו בקבוצת הווצאפ
תכתובת בווטסאפ בין נערים לאחר הרצח
בין להנגהל לאדרי לא הייתה היכרות מוקדמת. מכתב האישום עולה בנוסף כי ב-6 באוקטובר, בשעות הלילה, שהה להנגהל יחד עם חברתו ברחבה סמוך לבית ההסתדרות בקריית שמונה. למקום הגיעו כמה קטינים שהטרידו את השניים, ובעקבות זאת התפתחה קטטה בין להנגהל לקטינים, שבמסגרתה נגרמו למנוח חבלות בפניו ושבר בשן. למקום הגיעו שוטרים כדי לטפל בתקיפה.
לאחר שהמשטרה עזבה את המקום, לפי האישום, אדרי הלך לרחבה עם כמה נערים כשברשותו סכין, שהסתיר מתחת לשרוול. הוא הגיע למנוח ולחבריו, נופף בידו וצעק: "אף אחד לא מרביץ לילד קטן". בין אדרי ללהנגהל התפתח עימות מילולי, שבעקבותיו ניגש אדרי למנוח, דקר אותו בבטנו ועזב את המקום. כעבור זמן קצר שב אדרי לרחבה, שעט לעבר להנגהל ובעט בו בחוזקה. בעקבות זאת התמוטט להנגהל ונפל לרצפה. באותו לילה הסתיר אדרי בעזרת אחרים את הסכין, העלים את המכנסיים והקפוצ'ון שלבש, והורה לאחר למסור גרסה שקרית בחקירה.
לאדרי מיוחסות עבירות של רצח, שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה. השופט ערפאת טהא האריך את מעצרו של הנאשם עד 21 בדצמבר בשעה 09:00 - אז יתקיים הדיון בבקשת הפרקליטות לעצור אותו עד תום ההליכים נגדו.
7 צפייה בגלריה
משפחת להנגהל הגיעו להגשת כתב האישום של ליעד אדרי
משפחת להנגהל הגיעו להגשת כתב האישום של ליעד אדרי
משפחת להנגהל בבית המשפט. תראה לראשונה את הנאשם
(צילום: ליאור אל-חי)
7 צפייה בגלריה
משפחת להנגהל הגיעו להגשת כתב האישום של ליעד אדרי
משפחת להנגהל הגיעו להגשת כתב האישום של ליעד אדרי
גדעון ובת שבע להנגהל
(צילום: אביהו שפירא)
7 צפייה בגלריה
יואל להנגהל
יואל להנגהל
נרצח אחרי שהחלו חילופי מהלומות. יואל להנגהל
7 צפייה בגלריה
הקטטה בקריית שמונה בה נהרג יואל להנגהל
הקטטה בקריית שמונה בה נהרג יואל להנגהל
"לא רק אדם אחד היה מעורב". הקטטה שהובילה לרצח
בחקירת המשטרה, שניהלו היחידה החוקרת והיחידה ללוחמה בפשיעה במרחב כנרת עלה כי קטטה התפתחה בין להנגהל וחבריו לבין הילדים שנכחו במסיבה, בעקבות חשדם של הילדים כי המנוח פוגע בחברתו. הקטטה הופסקה עם הגעת השוטרים למקום - אך מאוחר יותר, לאחר שעזבו השוטרים את המקום, חזרו להנגהל וחבריו לזירה. למקום הגיעו צעירים נוספים מצד הילדים שבילו במסיבת יום ההולדת, בהם אדרי, ועימות קולני התפתח ביניהם - עד אשר חברו של להנגהל דחף את הנאשם. אז החלו חילופי מהלומות, במהלכם בעט אדרי בלהנגהל ואז דקר אותו באמצעות סכין בבטנו.
לאחר מכן נמלט מהמקום, וביקש מאחד הילדים להסתיר את הסכין - שלא נמצאה בעקבות זאת. נערה שהבחינה בלהנגהל מתמוטט הזמינה אמבולנס אשר פינה אותו לבית החולים במצב אנוש, אך הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. בכתב האישום מתואר גם כי הצעיר הגיע למקום אחרי שהנערים קראו לו ולחבריו: "בואו מהר, יש תאילנדים שמרביצים לילדים".
במסגרת החקירה אותרו תכתובת בווטסאפ בין נערים לאחר הרצח. המשטרה הדגישה כי רוב הנחקרים בפרשה היו קטינים, וכי בנוסף להגשת כתב האישום בגין רצח הפרקליטות בוחנת כתבי אישום נוספים נגד מעורבים אחרים בגין מעורבות בתקיפה.

משפחתו של להנגהל, נזכיר, דרשה להעמיד לדין את כל המעורבים בתקרית. "אני לא סומך על המשטרה, אני רוצה שיהיה צדק ואין צדק", אמר אביו של להנגהל, גדעון. האב, שהתראיין בסיוע של מתורגמן לאולפן ynet, מתח ביקורת על התנהלות החקירה: "הסרטון מהמצלמה מציג המון אנשים שמעורבים באירוע, אך המשטרה מאשימה רק צעיר אחד ברצח. לא רק אחד היה מעורב ברצח של יואל".
אביו של יואל סיפר עוד כי בני המשפחה מתקשים לחזור לאורח חיים נורמלי: "אני רוצה שייעשה צדק, איך נוכל להרגיש טוב ככה? איך אוכל להמשיך לעבוד? זה ממש קשה". בת שבע, האם, אמרה: "אני לא מרוצה מחקירת המשטרה".
להנגהל עלה לארץ לפני פחות משנה עם משפתחתו מקהילת בני המנשה. להנגהל, תושב נוף הגליל, היה אמור להתגייס בקרוב לצה"ל. במסגרת החקירה נחשפה התנהלות לקויה במשטרת קריית שמונה, ובעקבות כך הוחלט להדיח את מפקד התחנה סגן-ניצב ניר ששון. בין היתר נטען כי שוטר שהגיע לזירה לא דיווח על כך שבתו בת ה-13 נכחה בזירת הקטטה. בנוסף התברר כי הזירה לא טופלה כנדרש. סגנו של מפקד התחנה קיבל הערה פיקודית והקצין התורן הודח.
סנגורו של אדרי, עו"ד שמעון, מסר: "המחדלים בתיק זדורוב הם כלום לעומת המחדלים שנעשו בתיק הזה. אין לי בכלל ספק שיהיה כאן זיכוי מהדהד".