המשטרה הודיעה הבוקר (שישי) כי הגישה אתמול הצהרת תובע נגד צעיר בן 21 מקריית שמונה, החשוד ברצח יואל להנגהל בעיר בחודש שעבר. בהצהרת התובע, שהוגשה בדיון שהתנהל בדלתיים סגורות, הודיעה המשטרה כי פענחה את האירוע. הפרקליטות צפויה להגיש לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד הצעיר בעבירת רצח בגין דקירתו למוות של להנגהל. נער אחר, שהיה חשוד במעשה, שוחרר בתום חקירה ממשוכת.
2 צפייה בגלריה
יואל להנגהל
יואל להנגהל
יואל להנגהל
להנגהל, תלמיד ישיבה מנוף הגליל שעלה עם משפחתו מהודו לפני פחות משנה, נדקר בחודש שעבר במהלך קטטה המונית במסיבה בקריית שמונה. במסגרת חקירת הפרשה, עיכבה המחלקה לחקירות שוטרים לחקירה את הסייר הראשון שהגיע לזירת הקטטה. השוטר, שהגיע לזירה בשלב שקדם לדקירה הקטלנית של הצעיר, חשוד בשיבוש מהלכי משפט והפרת אמונים. השוטר החשוד הורחק מתחנות המשטרה, ובין השאר נבדק אם הייתה לו היכרות מוקדמת עם החשודים.
במסגרת הפרשה נחשפה גם התנהלות לקויה של משטרת קריית שמונה, ובשל כך מפקד מחוז צפון במשטרה ניצב שוקי תחאוכה החליט להדיח את מפקד התחנה סגן-ניצב ניר ששון. סגנו קיבל הערה פיקודית, וקצין המשטרה ששימש קצין תורן באירוע הודח.
2 צפייה בגלריה
הקטטה בקריית שמונה בה נהרג יואל להנגהל
הקטטה בקריית שמונה בה נהרג יואל להנגהל
שוטרים הגיעו לפני הרצח, ועזבו את המקום. תיעוד מהקטטה בקריית שמונה, בחודש שעבר
מבדיקה שנעשתה לאחר מותו של להנגהל על ידי קצין חוקר שמינה מפקד המחוז, עלה כי שוטרים מתחנת קריית שמונה הגיעו למסיבה לפני הרצח בעקבות דיווחים של נערים שלהנגהל נראה כמי שתוקף את חברתו ומסמם אותה. הדיווחים התבררו כשגויים, והשוטרים עזבו את המקום לאחר שביקשו מהנרצח ומהנערים שהתלוננו לתפוס מרחק.
גורם משטרתי ציין בחודש שעבר כי החלטת מפקד המחוז למנות קצין חוקר התקבלה בעקבות שאלות רבות שהתעוררו לאור העובדה שהשוטרים הגיעו לזירה לפני הרצח. אותו גורם ציין כי בחוות הדעת שהגיש החוקר, עלו כשלים בתפקוד השוטרים והקצינים. בנוסף, בביקורת פתע שבוצעה בתחנה, התברר כי חלק מהכשלים שהופיעו בחוות הדעת חוזרים על עצמם.
עו"ד שמעוןעו"ד שמעון
לפי עדי ראייה, בשלב מסוים להנגהל זעם על הנערים שהזעיקו משטרה ואיים עליהם, ובעקבות כך גרם נזק למכונית חונה. על פי החשד, בשלב הזה הנערים הזעיקו שני צעירים בני 18 ו-21, שתקפו ביחד איתם את להנגהל, בקטטה שבסוף הסתיימה בדקירתו. להנגהל נפצע קשה מהדקירה ובהמשך נקבע מותו בבית החולים זיו בצפת. המשטרה עצרה 11 חשודים במעורבות ברצח, בהם החשוד שצפוי להיות מואשם. בעניינו של חשוד נוסף, בן 18, לא נמסרה עדיין החלטה. שאר החשודים, נערים בני 15-13, שוחררו במהלך החקירה למעצרי בית והורחקו מעיר מגוריהם.
בעקבות ההודעה על כתב האישום הצפוי, שאותו תגיש התובעת עו"ד ליז קדמון מפרקליטות מחוז צפון, מסר עו"ד שמעון ציון, שמייצג את החשוד: "הלקוח שלי הוא חייל משוחרר ללא כל עבר פלילי, נורמטיבי לחלוטין. למרות שהמדינה הצהירה שבכוונתה להאשימו, אני מתכוון לנהל מלחמה משפטית על חפותו. טועה הפרקליטות בכך שמבין עשרות מעורבים היא בחרה דווקא להאשים אותו. בכוונתי להביא לזיכויו. הוא קורבן של לחץ ציבורי ותקשורתי". את הנער השני, ששוחרר בתום חקירה ממושכת, מייצג עו"ד יהלי שפרלינג.