1 צפייה בגלריה
שי ניצן
שי ניצן
שי ניצן
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אלמונים ניפצו אתמול (חמישי) את חלון רכבו של פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן בירושלים. שוטרים הגיעו למקום ופתחו בחקירה לבירור נסיבות המקרה. על פי החשד הראשוני, מדובר בניסיון לגניבת הרכב. ניצן אמר לחוקרים כי להערכתו זה בוצע על רקע השיח על עסקת טיעון עם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.
בדצמבר 2019 הסתיימה כהונתו בת שש השנים של ניצן כפרקליט המדינה. במהלך הכהונה הסוערת של ניצן נפתחו החקירות נגד נתניהו בתיקי האלפים וכן חקירות נגד אישי ציבור רבים, בהם דוד ביטן, אריה דרעי ויעקב ליצמן. בנובמבר האחרון אושר מינויו של ניצן לרקטור של הספרייה הלאומית, תפקיד שלא היה קודם לכן.
על פי ההערכה, הסיכויים לחתימה על הסדר טיעון בין המדינה לבין ראש האופוזיציה נתניהו קטנו בימים האחרונים, בין השאר אחרי שהיועמ"ש אביחי מנדלבליט נחשף לעומק הביקורת הציבורית והפנימית – מתוך הפרקליטות – על תנאי העסקה המסתמנים. עד חשיפתם של המגעים להסדר בשבוע שעבר עודכנה בעניין רק הפרקליטה ליאת בן ארי, המובילה את התיק, אולם כעת, כששאר הצוותים מודעים לפרטים, השמיעו חבריהם את דעתם בעניין.
אם בימים שנותרו לכהונת מנדלבליט לא ייחתם הסדר טיעון, בשבועות הקרובים יעלה לפי ההערכות עד המדינה השני בתיק 4000, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר שלמה (מומו) פילבר, לגולל את גרסתו בפני שופטים. פילבר, שלטענת הפרקליטות אמור לבסס את עבירת השוחד בתיק, נחשב עד דרמטי לא פחות מניר חפץ ואילן ישועה, ואולי אף יותר.
פורסם לראשונה: 22:25, 20.01.22