סיוון דבוש, אחות של אביאל דבוש בן ה-11 שמאושפז במצב קשה עקב שריפה שפרצה בביתו בנתניה מהתלקחות סוללת אופניים חשמליים אתמול (שני), אמרה בריאיון לאולפן ynet כי "הודיעו לנו שיש לו 72 שעות קריטיות". היא הוסיפה כי "יש לו דלקת ריאות שהרופאים ציפו לה. מצבו מחמיר ואנחנו מקווים לטוב ולתפילות חזקות מעם ישראל ב-72 השעות הקריטיות האלה".
דבוש סיפרה על הדקות הקשות בבית ועל הניסיון שלה לחלץ את אחיה מההתלקחות. "אמא שלי קמה והעירה אותי בצעקות. קמתי וראיתי שהבית מלא בעשן ושאלתי אותה 'ממה העשן?'. היא אמרה לי שהחדר של הבנים דלוק". דבוש הוסיפה כי "שאלתי אותה מי נמצא בחדר ואת מי צריך להוציא ולחלץ ומה צריך לעשות. רק אביאל היה בחדר. המזל שלנו הוא שההתלקחות לא הייתה בכיוון של אביאל, אבל הייתה לידו אש שגרמה לכוויות".
2 צפייה בגלריה
אביאל דבוש והסוללה שהתפוצצה
אביאל דבוש והסוללה שהתפוצצה
אביאל דבוש והסוללה שהתפוצצה
(צילום: כבאות והצלה לישראל, באדיבות המשפחה)
ניסית לחלץ אותו מההתלקחות. "נכנסתי לחדר. יש בחדר חלון שפונה לפנים הבית. הכנסתי את הראש שלי ואמרתי לו שאם הוא לא מצליח לצאת אני אכנס דרך החלון להוציא אותו כי את הדלת לא הצלחנו לפתוח בגלל הוואקום של האש והחום. הוא אמר לי 'אין בעיה, אני אקפוץ, אני אגיע לחלון', ובאמת תוך כמה שניות הוא הגיע לחלון. חילצתי אותו מהחלון וישר הוצאתי אותנו מהבית. אחרי שיצאנו רצינו להזעיק עזרה אבל היינו בלי טלפונים. כל השכנים, ייאמר לזכותם, הזמינו אמבולנסים ומכבי אש כמה שיותר מהר. ניסינו כמה שיותר מהר להוריד ממנו את הבגדים כדי שלא יידבקו לו לגוף".
2 צפייה בגלריה
זירת השריפה בנתניה
זירת השריפה בנתניה
חלק מהנזק שגרמה השריפה
(צילום: כבאות והצלה)
זו לא הפעם הראשונה שסוללה גורמת לשריפה. את רוצה להתריע מפניה? "אם זה היה תלוי בי, הסוללה לא הייתה בתוך הבית בכלל. אביאל לא היה יודע על קיומה בכלל, הייתי מעיפה אותה. הסוללה הייתה אצלי כל השבוע, ויום אחד אביאל רצה לנסוע עם אח שלו הגדול, שביקש ולקח את הסוללה, והיא נשארה אצלם בחדר. הוא רצה להטעין אותה ולצערנו הוא הטעין אותה יותר מדי זמן. הסוללה הייתה לא בסדר, לא היו צריכים להטעין אותה בכלל. כל השבוע ניסיתי להרחיק אותו מהסוללה. כרגע אנחנו רוצים כמה שיותר תפילות".