השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר טען היום (רביעי), כשניסה לנמק את החלטתו להחליף את נציבת שירות בתי הסוהר קטי פרי, כי היא "לא הגנה על הסוהרות, טייחה את פרשת הסרסורים ולא טיפלה בנושא כראוי". אלא שהסוהרות המעורבות בפרשה - טוענות אחרת.
2 צפייה בגלריה
רב-גונדר קטי פרי
רב-גונדר קטי פרי
הנציבה קטי פרי
(צילום: דוברות שב"ס)
עורכת הדין שמייצגת את שש המעורבות, קרן ברק, אמרה כי "היא החברה היחידה שיש לסוהרות מגלבוע בשב"ס. היא מקבלת על כך הערכה ותודה מהסוהרות". לדברי ברק, "לומר שהנציבה קטי פרי טייחה את פרשת הסוהרות זו אמירה שחוטאת באופן בוטה לאמת. הנציבה סייעה ומסייעת גם בימים אלה לסוהרות, והייתה הראשונה להבין את הסרסור והטיוח של מדינת ישראל בפרשת הסוהרות. בנוסף הייתה הראשונה להגיש סיוע ושיקום לכל הסוהרות שסורסרו ועל כן הן מוקירות לה תודה".
פרי הציעה לסוהרות טיפולים נפשיים על חשבון שב"ס, והן מלוות על ידי פסיכולוגיות פרטיות מאז פיצוץ הפרשה, שבמסגרתה לפי כתב האישום ביצע המחבל מחמוד עטאללה מעשים מגונים בחמש חיילות-סוהרות ואנס חיילת-סוהרת נוספת. בשנים שבהן התרחשו המעשים, פרי שירתה במחוז אחר ולא במחוז הצפון.
2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר ושתיים משלוש הסוהרות שהתלוננו על הטרדה מינית בכלא גלבוע
איתמר בן גביר ושתיים משלוש הסוהרות שהתלוננו על הטרדה מינית בכלא גלבוע
בן גביר ושתיים מהסוהרות
(צילום: גיל נחושתן, אלכס קולומויסקי)
ברק אמרה כי "בתקופתה של קטי פרי מוגשים כתבי אישום נגד שני קצינים בכירים בשב"ס בגין חלקם בפרשת הסרסור. לטיוח הפרשה אין כל קשר אליה. מדובר בקודמיה בתפקיד ובמחוז הצפוני של שב"ס שלא שירתה בו. הכספים שקטי פרי החליטה להעניק לסוהרות משקמים אותן כל יום יותר ויותר".
עו"ד קרן ברקעו"ד קרן ברקצילום: עמיר צוק
בהודעתו היום, האשים השר בן גביר את פרי בכך ש"כאשר מודיעים לה שהיא לא ממשיכה שנה נוספת, היא משתלחת, ומוכיחה שהיא לא ראויה לתפקיד. תארו לעצמכם רמטכ"ל שמשתלח כך בשר הביטחון. לסוהרים מגיע נציב ראוי יותר שיגן על גופם וכבודם. למחבלים מגיע יחס נוקשה ולא פינוקים על רציחות יהודים. למדינת ישראל מגיע ניצב שמכבד את הציבור הישראלי, לא מטייח ולא משקר. לכולנו מגיע אדם ראוי בנציבות בתי הכלא".