בצה"ל עונים לאיומים של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה על רקע הכוונה להתחיל את בדיקות הזרמת הגז מאסדת כריש. בריאיון לאולפן ynet אמר הבוקר (חמישי) אל"מ רועי סבירסקי, מפקד חטיבה 188 (עוצבת הברק): "נוכיח לנסראללה שבראש השנה עדיף לו להיות בשקט".
בתשובה לשאלה אם נסראללה ינסה לעשות משהו בחג, ענה מח"ט 188: "בשבילו אני מקווה שלא. אני יודע שאסדת הגז יכולה להיות פצצת אנרגיה תרתי משמע, אבל אנחנו לא נאפשר את זה".
4 צפייה בגלריה
"נראה לי שגם בחג הזה הוא יעדיף לשבת בביירות". מח"ט 188, אסדת כריש ונסראללה
"נראה לי שגם בחג הזה הוא יעדיף לשבת בביירות". מח"ט 188, אסדת כריש ונסראללה
"נראה לי שגם בחג הזה הוא יעדיף לשבת בביירות". מח"ט 188, אסדת כריש ונסראללה
(צילום: דובר צה"ל, AFP)
"אנחנו אמנם נראים כאילו אנחנו אוכלים תפוחים בדבש, אבל אני לא הייתי ממליץ לצד השני לטעום מהפגזים ומהפצצות שלנו, הנשק של אש כוחותינו", הוסיף אל"מ סבירסקי. "נראה לי שגם בחג הזה הוא יעדיף לשבת בביירות, אני מוכן לשלוח לו תפוחים לשם".
בשבוע שעבר, מזכ"ל חיזבאללה הצהיר כי הקו האדום מבחינתו הוא תחילת הוצאת גז מאסדת כריש – והבטיח שלא יקבל "מצב שבו ישראל מוציאה גז מאסדת כריש לפני שלבנון תקבל את כל הזכויות המגיעות לה". נסראללה טען שארגונו לא מתערב במשא ומתן בין ישראל ללבנון, אבל איים: "העיניים שלנו מופנות ל'כריש', וגם הטילים שלנו מופנים לשם. יש לישראל, וגם לארצות הברית ואירופה, מספיק מידע כדי שיבינו שהעמדה שלנו רצינית ואלה לא רק איומים ריקים מתוכן.
4 צפייה בגלריה
ראש הממשלה יאיר לפיד בטיסה מעל אסדת הגז כריש
ראש הממשלה יאיר לפיד בטיסה מעל אסדת הגז כריש
"נפיק גז בלי קשר למו"מ". לפיד בטיסה מעל אסדת כריש
(צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ)
4 צפייה בגלריה
חסן נסראללה
חסן נסראללה
נסראללה. איים: "העיניים שלנו מופנות ל'כריש', וגם הטילים שלנו"
(צילום: AFP / HO / AL-MANAR)
עם זאת, בימים האחרונים נרשמה דווקא התקדמות במשא ומתן בין הצדדים, והנשיא הלבנוני מישל עאון אף הצהיר שהשיחות מול ישראל מתמקדות כעת בעניינים טכניים בלבד. בצה"ל, יצוין, לא זיהו כוונה ממשית של נסראללה לממש את איומיו – והעריכו כי אלו מכוונים לציבור הלבנוני, על מנת לזקוף קרדיט פוליטי מההסכם המתגבש, שעשוי להקל מעט על הכלכלה הלבנונית המקרטעת. עם זאת, בהערכות מצב שהתקיימו בצה"ל הוחלט שלא לקחת סיכון ובכל זאת להגביר צעדי מוכנות והגנה למקרה שבו חלק מאיומי נסראללה אכן ימומשו, בתקרית שתגלוש לימי קרב בצפון.
לשכת ראש הממשלה יאיר לפיד פרסמה ביום שני הודעה בעקבות דבריו של עאון. "ישראל מאמינה שאפשר וצריך להגיע להסכם על הקו הימי בין לבנון לישראל באופן שישרת את האינטרסים של אזרחי שתי המדינות", נמסר. "ההסכם יתרום רבות ויועיל ליציבות האזורית". עוד נמסר מלשכתו של לפיד כי "ישראל מודה למתווך האמריקני על עבודתו המאומצת בניסיון להביא להסכם. הפקת הגז מאסדת כריש אינה קשורה למו"מ, האסדה תחל בהפקת הגז ללא עיכובים ברגע שזה יהיה אפשרי".
4 צפייה בגלריה
תיעוד מפעילות הכוחות
תיעוד מפעילות הכוחות
"לאורך כל השנה ניתן לראות את העלייה בפעילות". כוח צה"ל בג'נין, החודש
(צילום: דובר צה"ל)
המח"ט התייחס גם לעלייה במתיחות הביטחונית ביהודה ושומרון, ואמר כי הוא חושב ש"לאורך כל השנה הזו היה ניתן לראות בכל הגזרות את העלייה בפעילות שלנו ושל הצד השני. מבצע 'שובר גלים' היה הביטוי המובהק לדבר הזה, וזה נמשך עד עכשיו". בהתייחס להתרעות לפיגועים לקראת החגים, הוסיף כי: "תמיד יש גורמים שמנסים להוציא אותנו משלוותנו בחגים. ישראל נולדה לצערי להיות תחת כוננות, והשנה אולי קצת יותר".
הוא סיכם את דבריו ואמר כי "חטיבת ברק, על יחידותיה, פרושה לאורך כל גבולות מדינת ישראל - גבול לבנון, סוריה, עזה וביו"ש, ואנחנו כאן כדי להבטיח לכולנו חג שמח, שקט, בטוח, בדיוק כמו שעשינו במהלך כל השנה האחרונה הזו".