ארבע שנים לאחר שרצח את אשתו אסתר אהרונוביץ' במושב תלמי אליהו שבמועצת אשכול, נשלח ד"ר גיורא פראף פרי למאסר עולם.
לקריאת גזר הדין המלא - לחצו כאן
שופטי בית המשפט המחוזי בבאר שבע קבעו כי אין נסיבות מקילות לרצח שאירע בסוף שנת 2019, ויש ערך חינוכי חשוב במאסר עולם. "ההודאה והחרטה החוסכת זמן אינה מספקת", כתבו - והחליטו גם על הפיצוי המקסימלי בחוק: 258 אלף שקלים.

פרי ירה חמישה כדורים בכוונה להרוג את אשתו, שניים מהם לעורפה. השופטים ציינו כי יש להניח שההחלטה הייתה ספונטנית. "השאלה בפנינו: מה העונש הראוי לרוצח זה", אמרו השופטים. "הנאשם הוא אדם מבוגר, איש משפחה ללא עבר פלילי, ותיק מלחמות ישראל, רופא נעים ואמפתי שהתנדב בעולם - ושלקח את אקדחו כדי לרצוח את אשתו".
"השאלה מדוע בדורנו יש עדיין גברים הרוצחים נשים נתונה למחקרים. בהיעדר כל אמון בדברי הנאשם לא ניתן לומר מדוע עשה זאת - חמדנות, התפוררות התא המשפחתי או רגשות מאהבה שהייתה", הוסיפו. "כשופטים צר עולמנו כעולם המשפט. למרות שאנו יושבים בתוך עמנו הדין תלוי במעשה, והוא מעשה של רוע מוחלט".
בתה של אסתר, מעיין, אמרה לפני כן כי היא מצפה שפרי יישלח למאסר עולם, "ויירקב בכלא ולא יראה אור יום. ללא חופשים וללא קיצורים. אם אמא שלי לא תוכל לעולם להיות נוכחת בחיינו, גם לרוצח אין שום סיבה להיות נוכח בשום מקום חוץ מאחורי סורגים". לאחר גזר הדין היא אמרה: "יש תחושה של שמחה והקלה. עברנו ארבע שנים של סיוט שהיה נראה שלא ייגמר. הגענו ולא האמנו שהדיון לא נדחה שוב. לשמוע את השופטים אומרים שלא להקל ראש ברצח נשים, שהתופעה צריכה להיפסק ולגזור מאסר עולם - לא יכולנו לבקש יותר".
3 צפייה בגלריה
גזר דין ד"ר גיורא פרי שרצח את אשתו אסתר אהרונוביץ'
גזר דין ד"ר גיורא פרי שרצח את אשתו אסתר אהרונוביץ'
"רצח אלים וקשה - רוע מוחלט". אסתר אהרונוביץ' וגיורא פרי
(צילום: הרצל יוסף)
פרי הורשע בשנה שעברה ברצח בכוונה תחילה ולא ברצח בנסיבות מחמירות, העבירה בסף הנמוך ממנעד עבירות הרצח, מכיוון שלפי שלושת השופטים לא ניתן היה לקבוע באופן ודאי מה אירע בין השניים בחדר לפני הרצח עצמו.
פרקליטות מחוז דרום ביקשה להטיל על פרי עונש מאסר עולם. נציגת הפרקליטות, עו"ד דבי מזור, תיארה כי "אסתר הייתה אישה בת 70, מלאת שמחת חיים, אופטימיות ותקווה, אשר אוהבת לרקוד ולצחוק. אם לארבעה ילדים וסבתא לתשעה נכדים, שהיוותה עוגן ומקור ליציבות, תמיכה וביטחון בקרב בני משפחתה".
עוד טענה הפרקליטות לאכזריות, אלימות והתעללות של פרי באסתר: "מדובר במעשה רצח אלים וקשה, ללא שום אמפתיה, כאשר הנאשם החליט באכזריות להמית את אהרונוביץ', שניסתה להתחמק ולהגן על עצמה. האכזריות מתבטאת גם בעובדה שהנאשם, רופא במקצועו, עזב את המקום בעוד אהרונוביץ' מתבוססת בדמה, שעה שיכול אולי היה להושיט לה עזרה".
סנגורו של פרי, מנגד, ביקש להתחשב בו, שכן מדובר בנאשם בן 72, והזכיר את "מסירותו ופעילותו החברתית כרופא ברחבי העולם".
הרכב השופטים בראשות סגן הנשיאה אריאל ואגו והשופטים אלון אינפלד ואריאל חזק ציינו בגזר הדין כי "הנאשם, רופא האמון על הצלת חיים, נמלט מהזירה, במקום לנסות ולהעניק עזרה לאשתו המדממת בה ירה, ולא הזעיק עזרה. יש ערך חינוכי חשוב בהטלת עונש מאסר עולם דווקא, ולעשות שימוש בסמכות זו על ידי אמירה חד-משמעית כי, לרוב, דינו של גבר הרוצח בכוונה את בת זוגו על רקע רצונה להיפרד - למאסר עולם, אף אם ייתכנו חריגים".
3 צפייה בגלריה
אסתר אהרונוביץ'
אסתר אהרונוביץ'
"אישה מלאת שמחת חיים ואופטימיות, אם ל-4 וסבתא ל-9, שאהבה לרקוד ולצחוק". אסתר אהרונוביץ'
3 צפייה בגלריה
מעיין בת של אסתר אהרונוביץ
מעיין בת של אסתר אהרונוביץ
"עברנו ארבע שנים של סיוט". מעיין, בתה של אסתר
(צילום: הרצל יוסף)
לפי העובדות שנקבעו בהכרעת הדין, בתאריך 3 בנובמבר 2019 "היה אמור להגיע אל ביתם של השניים שליח ממשרדו של עורך דינה של המנוחה, עם מסמכים להנעת הליך משפטי. אסתר הביעה חשש בפני אוהביה בדבר תגובתו האפשרית של הנאשם, וקבעה מנגנונים לוודא כי תדע דקות מראש, לפני ההגעה הפיזית של השליח, וכן כי כלתה תמתין בקרבת הבית באותה עת, להיות לה לעזר, לפי הצורך.
"בצהרי היום, הנאשם חזר מוקדם מעבודתו במרפאה צבאית, והמנוחה חזרה מנסיעה עם בתה. בשעה 17:41 שוחחה המנוחה כרגיל עם חברתה בטלפון, אך לא ענתה לשיחה נוספת בשעה 17:45. בשעה 17:46 נשמעו יריות על ידי שכנה. כפי שתוכנן מראש, הכלה המתינה בקרבת מקום החל משעה 17:50, והשליח הגיע בשעה 18:23, אך המנוחה כבר לא הייתה בין החיים בשעות אלה". בהכרעת הדין נקבע כי היריות ששמעה השכנה היו היריות של הנאשם במנוחה. עוד נקבע כי לא היה מאבק פיזי ממושך ואלים בין השניים, אף כי הייתה התמודדות מסוימת ביניהם.
יו"ר ארגון הנשים נעמ"ת, חגית פאר, מסרה בתגובה לגזר הדין: "גלגלי הצדק עבדו כאן באיטיות, אך טוב שהרוצח השפל יימק בכלא עד יומו האחרון. יש לקוות שכעת המשפחה תזכה לקצת שקט כאשר הצדק נעשה. שנת 2024 החלה רע במיוחד בכל הקשור לאלימות נגד נשים בישראל, ונראה שהנושא עדיין בתחתית סדר העדיפויות של הממשלה שמקצצת תקציבים, מורחת חוקים כמו חוק האיזוק האלקטרוני, ובאופן כללי אינה מבינה שלמאות אלפי נשים שסובלות מטרור יומיומי אין זמן למשחקים הפוליטיים".