3 צפייה בגלריה
עינת קליש רותם
עינת קליש רותם
סגן אחד התפטר, שניים אחרים הודחו. קליש-רותם
(צילום: גיל נחושתן )
מכה לראש העיר השלישית בגודלה: חברי מועצת העיר חיפה הדיחו את סגניה של ראש העיר עינת קליש-רותם - שמהערב (ראשון) ניצבת בעמדת מיעוט שתקשה עליה לקראת העברת התקציב העירוני.
הזעם על ראש העיר התגבר בשבועות האחרונים - עוד ועוד שותפים של קליש-רותם הפנו לה עורף והקימו את "מועצת השינוי" שמחזיקה כעת ברוב של 17 חברי אופוזיציה וקואליציה לעומת 12 חברים שנותרו לצד קליש-רותם. גם סגנה של קליש, עורך הדין דוד עציוני, התפטר לאחרונה. מתנגדיה של ראש העיר קראו לה שוב ושוב להתפטר. נזכיר כי לפי החוק נדרש רוב של 3/4 מחברי המועצה כדי להדיח ראש רשות מכהן.
3 צפייה בגלריה
ישיבת מועצת העיר חיפה
ישיבת מועצת העיר חיפה
הדיון התכנס לאחר שבית המשפט חייב את ראש העיר. מועצת העיר, הערב
(צילום: גיל נחושתן)
ראש העיר סירבה לכנס את הדיון היום שתוכנן לעסוק בפיטוריהם של לזר קפלון ושהירה שלהבי, הסגנים שמועסקים בשכר, ובהצעת אי-אמון בראש העיר. חברי "מועצת השינוי" פנו לבית המשפט שחייב אותה לערוך את הישיבה - ואף פסק שתשלם את הוצאות המשפט בסך 12,000 שקל. קליש עצמה התייצבה לדיון בניגוד לעמדת היועצת המשפטית של העירייה, שסירבה להגן על טיעוניה למנוע את ישיבת המועצה.
בעיריית חיפה לא התייחסו לזעזוע בקואליציה, וראש העיר הסתפקה במתקפה על מתנגדיה בטרם נטשה את הדיון לפני ההצבעה שנגמרה ברוב של 18 מול שני נמנעים ומתנגד אחד. "הכול אישי נגדי בגלל השנאה אליי. זו הסיבה שהסגנים שלי משלמים מחיר כבד ומפטרים אותם. הכול ממניע אישי נגדי. אמשיך להצעיד את העיר למען התושבים למרות המאבקים הכוחניים והשנאה כלפיי".
3 צפייה בגלריה
עינת קליש רותם
עינת קליש רותם
נטשה את הדיון לפני ההצבעה. קליש-רותם
(צילום: גיל נחושתן)
"תם עידן המשכורות הפוליטיות של קליש ומקורביה, הגיע הזמן לשינוי", מסרו מתנגדיה של קליש-רותם בעירייה. "הניהול הכושל והתרבות הפוליטית המכוערת של קליש פגעו בשמה הטוב של חיפה ותושביה. טוב תעשה קליש אם היא תסיק את המסקנות ותפנה את מקומה. את מיליוני השקלים שנחסוך מהמשכורות הפוליטיות של קליש נשקיע בחינוך, בתרבות ובניקיון העיר שהפכה מוזנחת בתקופתה".
אביהו האן, יו"ר סיעת הירוקים, מסר: "יש דרך לנהל מחלוקת, להקשיב גם למי שלא מסכימים איתו,. מאכזב שראש העיר בחרה להיעדר מהישיבה. זה כבר הפך לדפוס שראש העיר לא מגיעה למועצת העיר, היא פשוט לא מתמודדת".