חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית התכנס הבוקר (ראשון) במלון אוריינט בירושלים, והצביע באופן רשמי על מינויו של אלוף (במיל') דורון אלמוג ליו"ר הנהלת הסוכנות היהודית. זאת, עקב החלטת ועדת המינויים לפני כחודש, שהמליצה עליו פה אחד כמועמד שלה להובלת הסוכנות בארבע השנים הבאות. אלמוג, שצפוי להיכנס לתפקידו החדש במהלך ספטמבר הקרוב, הדגיש כי מטרתו היא "להגיע לליבו של כל יהודי בעולם".
בנאומו בפני מאות מנהיגי קהילות יהודיות בעולם, אמר כי עד כה קיבל על עצמו שתי מחויבויות גדולות בימי חייו: את הראשונה קיבל על עצמו ליד הטנק השרוף של אחיו ערן, שנהרג במלחמת יום הכיפורים. באותה העת נשבע, לדבריו, כי יקדיש את כל כוחותיו למען ההגנה על מדינת ישראל. את המחויבות השנייה קיבל על עצמו בעקבות מות בנו השני, שנפטר בגיל 23 ממחלת קסטלמן. אז החליט אלמוג להקים את הכפר השיקומי "עדי נגב-נחלת ערן", שיעניק אהבה וטיפול מקצועי לפצועים, נכים ואנשים עם מוגבלויות.
1 צפייה בגלריה
דורון אלמוג
דורון אלמוג
"נגביר את אהבת האדם". אלמוג
(צילום: יואב דודקביץ' )
לדבריו, "היום אני ניצב כאן מולכם למען המחויבות השלישית, לתחילתו של המסע היהודי שלי ולמען העם היהודי כולו. מטרתי היא להגיע ללב כל יהודי על פני כדור הארץ, ולהפיח גאווה ביהדותנו ובמדינת ישראל".
הוא הוסיף: "הקשר בין מדינת ישראל לעם היהודי על כל תפוצותיו הוא בעל חשיבות אסטרטגית קיומית. נירתם יחדיו לחזק את העלייה, את הקשר עם כל פזורות העם היהודי ואת השכבות החלשות במדינת ישראל". לסיום, אמר אלמוג: "יחד נצא לעוד מסע יהודי משמעותי, להעצמת עם ישראל ומדינת ישראל, לעתיד של תקווה ולעוד צעד קטן לתיקון עולם. נגביר את הערבות הדדית ואת אהבת אדם".
יו"ר ההסתדרות הציונית יעקב חגואל, שמסיים את תפקידו כממלא מקום יו"ר הסוכנות היהודית, בירך את אלמוג: "רבות עוד ידובר על הרוח שמובילה אותו ועל העשייה רבת השנים למען החברה בישראל. אלוף במילואים, חתן פרס ישראל, פעיל חברתי, ציוני בכל רמ"ח איבריו, ניחן באכפתיות, אחריות, ערכיות וכושר מנהיגות, אבל מעבר לכל – מביא איתו אישיות מיוחדת, כזו שהארגון שלנו ראוי לה כל כך".
מלבד מינויו הרשמי של אלמוג, נערכו בכנס דיונים על אתגרי השעה, בהם מאמצי החילוץ והעלייה של כ-29 אלף יהודים מאזורי הלחימה באוקראינה והסביבה, וחידוש מבצע "צור ישראל", שבמסגרתו יתאחדו כ-3,000 עולים מאתיופיה עם בני משפחותיהם בארץ. בנוסף, דנו המשתתפים על בניית מיזמים לחיבור בין ישראל לקהילות היהודיות בעולם ועל קידום תוכניות לחיזוק החברה הישראלית בשותפות עם יהדות התפוצות.