2 צפייה בגלריה
סיווג מדינות לפי מידת הסיכון
סיווג מדינות לפי מידת הסיכון
(צילום: משרד הבריאות)
אין יותר מדינות ירוקות: קבינט הקורונה עדכן פעם נוספת את סיווג המדינות השונות בהתאם לרמת התחלואה בהן, ואם ועדת החוקה תאשר מחר (שני) את קיום המדיניות החדשה, החל מיום שני הבא, 16 באוגוסט, החוזרים מרוב היעדים בעולם יצטרכו בידוד מלא של שבוע, גם אם הם מחוסנים, בכפוף לשתי בדיקות קורונה שליליות. עד אז תימשך המדיניות שהייתה נהוגה עד היום, שכוללת שורת מדינות שהחזרה מהן מחייבת בבידוד של 24 שעות למחוסנים. משרד הבריאות הודיע כי מעתה המדינות יחולקו לשלושה צבעים: אדומות, שהסיכון בהן הוא מרבי, כתומות - שמחייבות בידוד מלא, וצהובות, שהסיכון בהן נמוך.

רשימת המדינות האדומות, שהטיסה אליהן תתאפשר רק באישור ועדת חריגים, צומצמה מעט וכוללת כעת את בולגריה, ברזיל, גאורגיה, מקסיקו, ספרד וטורקיה.
מנגד, הנסיעה לאוסטריה, אוסטרליה, הונג קונג, הונגריה, טייוואן, מולדובה, ניו זילנד, סין, סינגפור וצ'כיה - שהוגדרו צהובות - תתאפשר מיום שני בתנאי שבחזרה לישראל נוסעים מחוסנים יהיו בבידוד עד לקבלת תשובה שלילית או בחלוף 24 שעות - המוקדם מביניהם. נוסעים שאינם מחוסנים יהיו חייבים בבידוד מלא.
כל המדינות האחרות, שאינן מוגדרות צהובות או אדומות - מוגדרות מעתה כתומות ומחייבות בידוד מלא, למשך שבוע.
משרד הבריאות המליץ לקבינט לא לאפשר טיסה ללא אישור ועדת חריגים לרשימה נרחבת יותר של מדינות, ובהן דרום אפריקה, בלארוס, אוזבקיסטן, בריטניה ועוד - אולם הקבינט החליט על רשימת מדינות מצומצמת יותר. הודו, שהייתה חלק מהמדינות האסורות לטיסה, הוסרה מהרשימה אחרי תקופה ארוכה שבה הייתה חלק מרשימה זו.
2 צפייה בגלריה
היום נכנס לתוקף מתווה נתב"ג למניעת התפשטות הקורונה בישראל
היום נכנס לתוקף מתווה נתב"ג למניעת התפשטות הקורונה בישראל
(צילום: יריב כץ)
במסגרת המדיניות הקודמת של הקבינט ומשרד הבריאות, סווגו מדינות העולם לפי ארבע קטגוריות: מדינות באזהרת מסע שהשבים מהן נדרשים להיכנס לבידוד בן 24 שעות למחלימים ומחוסנים ובידוד מלא לאזרחים שאינם מחוסנים, מדינות באזהרה חמורה שדרשו בידוד מלא גם למחוסנים ומחלימים וגם לכאלה שאינם, ומדינות ברמת סיכון מירבית שיציאה אליהן מחייבת אישור ועדת חריגים וחזרה מהן דורשת בידוד מלא.
מתווה משרד הבריאות להרחבת מספר המדינות שהחזרה מהן מחייבת בידוד של שבוע פורסם לראשונה ב-ynet. גורמים במשרד הבריאות אמרו בשבוע שעבר: "הבנו שקשה מאוד לאכוף את עניין איסור הטיסות, וכשסוגרים יעד כמו בריטניה המשמעות היא הצפה בפניות לוועדת החריגים".
מטרת משרד הבריאות, כך אמרו, הייתה לצמצם את רשימת המדינות האדומות למינימום ההכרחי ובפועל להחיל את חובת הבידוד על כולם, כולל מחוסנים ומחלימים, על מספר רב יותר של מדינות.
פורסם לראשונה: 23:20, 08.08.21