3 צפייה בגלריה
היום נכנס לתוקף מתווה נתב"ג למניעת התפשטות הקורונה בישראל
היום נכנס לתוקף מתווה נתב"ג למניעת התפשטות הקורונה בישראל
מעוניינים לטוס לחו"ל החודש? זה כל מה שאתם צריכים לדעת
(צילום: יריב כץ)
אין יותר מדינות ירוקות: קבינט הקורונה עדכן פעם נוספת את סיווג המדינות השונות בה.תאם לרמת התחלואה בהן, ואתמול (יום א') ועדת החוקה אישרה את קיום המדיניות החדשה. החל מיום שני הבא, 16.8.21, החוזרים מרוב היעדים בעולם יצטרכו בידוד מלא של שבוע, גם אם הם מחוסנים או מחלימים, בכפוף לשתי בדיקות קורונה שליליות.
במסגרת המדיניות החדשה אין יותר הגדרה של מדינה ירוקה אלא חלוקה לשלוש קטגוריות: מדינות צהובות - מהן החזרה לארץ תתאפשר ללא בידוד עבור מחסונים ומחלימים (פרט ל-24 שעות בידוד עד לקבלת תוצאה שלילית). מדינות אדומות אליהן אסור לטוס אלא אם מקבלים אישור מוועדת חריגים. כל יתר המדינות מוגדרות כתומות ומהן תידרש כניסה לבידוד של שבוע - עבור כולם.

לאן אפשר לטוס עכשיו? שאלות ותשובות

מי נמצאת ברשימת המדינות הצהובות?
הנסיעה לאוסטריה, אוסטרליה, הונג קונג, הונגריה, טייוואן, מולדובה, ניו זילנד, סין, סינגפור וצ'כיה - תתאפשר מיום שני בתנאי שבחזרה לישראל נוסעים מחוסנים יהיו בבידוד עד לקבלת תשובה שלילית או בחלוף 24 שעות - המוקדם מביניהם. נוסעים שאינם מחוסנים יהיו חייבים בבידוד מלא.
אילו מדינות נחשבות לאדומות?
רשימת המדינות האדומות, שהטיסה אליהן תתאפשר רק באישור ועדת חריגים, צומצמה וכוללת כעת את בולגריה, ברזיל, גאורגיה, מקסיקו, ספרד וטורקיה. כל המדינות האחרות, שאינן מוגדרות צהובות או אדומות - מוגדרות מעתה כתומות ומחייבות בידוד מלא, למשך שבוע.
מה קורה עד ליום שני הבא?
עד אז תימשך המדיניות שהייתה נהוגה עד היום, שכוללת שורת מדינות שהחזרה מהן מחייבת בבידוד של 24 שעות למחוסנים.
בנוסף חשוב להבהיר כי עד לכניסת המתווה החדש לתוקף, והחל מיום 11.8.21 יצורפו המדינות - אוקראינה, איטליה, איסלנד, אסוואטיני, ארצות הברית, בוטסואנה, בולגריה, גרמניה, הולנד, טנזניה, יוון, מלאווי, מצרים, צ'כיה, צרפת, קובה, רואנדה ותונסיה לרשימת המדינות באזהרה חמורה, המחייבות בידוד מלא לשבים - בכל גיל, כולל מחוסנים ומחלימים.
לפיכך, החל מיום 11.8.21 ועד לכניסתו לתוקף של המתווה החדש, אלו המדינות באזהרת מסע חמורה הדורשות בידוד בחזרה לישראל:
אוקראינה
איחוד האמירויות
איטליה
איסלנד
אסוואטיני
ארצות הברית
בוטסואנה
בולגריה
גוואטמלה
גרמניה
הודו
הולנד
הונדורס
זימבבואה
טנזניה
יוון
מונגוליה
מיאנמר
מלאווי
מצרים
נמיביה
פיג'י
צ'כיה
צרפת
קובה
קולומביה
קמבודיה
רואנדה
תוניסיה
בהתאם, נתזכר כי עד לכניסת ההסדר החדש ביום 16.8, המדינות הבאות נכללות ברשימת המדינות בסיכון מרבי ועל כן הטיסה אליהן אסורה, למעט מקרים חריגים שאושרו על ידי ועדת החריגים:
אוזבקיסטן
ארגנטינה
בלארוס
ברזיל
בריטניה
גיאורגיה
דרום אפריקה
הודו (תרד מהרשימה החל מ-10.8.21)
טורקיה
מקסיקו
ספרד
קירגיסטן
קפריסין
רוסיה
סיווג מדינות לפי מידת הסיכון
האם ניתן לטוס לכל המדינות הצהובות?
לא. למעשה, ניתן לטוס מישראל רק אל ארבע מתוך עשר המדינות ברשימה הנ"ל: אוסטריה, צ'כיה, הונגריה ומולדובה הן היחידות שמקבלות ישראלים ושאליהן יש טיסות ישירות מישראל.
האם אי אפשר לטוס אל מדינה אדומה בשום מצב?
ניתן להגיש בקשה לוועדת חריגים לצורך קבלת אישור יציאה למדינות אלו – הקליקו.
נדגיש כי איסור היציאה לא יחול על מי שיטוס דרך מדינות אלו בטיסת המשך (קונקשן), בתנאי שישהו פחות מ-12 שעות בשטח שדה התעופה ובו בלבד. הוראה זו לא חלה על אזרחים זרים.
מה צריך כדי לקבל אישור ועדת חריגים? 1. יציאה למקום מגורים קבוע, צורך הומניטרי חריג כגון טיפול רפואי חיוני שאינו סובל דיחוי, ספורטאים מקצועיים היוצאים לצורך תחרות - יש לצרף אישור של מנכ"ל משרד התרבות והספורט).
2. צורך חיוני הנוגע ליחסי החוץ של ישראל או ביטחון המדינה – יש לצרף אישור של מנכ"ל משרד החוץ, משרד הביטחון, או משרד ראש הממשלה, לפי העניין.
3. שליח רשמי של אחד המוסדות הלאומיים – יש לצרף את שם השליח כפי שנמסר מבעוד מועד על ידי משרד העלייה והקליטה.
במידה שוועדת החריגים דחתה את הבקשה, ניתן לערער עליה בפני "ועדת ההשגות".
3 צפייה בגלריה
בדיקת קורונה לנכנסים לארץ
בדיקת קורונה לנכנסים לארץ
בדיקת קורונה לנכנסים לארץ
(צילום: רויטרס)
רכשתי כרטיס טיסה - מה עליי לעשות כעת? ראשית, לברר מה מדיניות הגבולות והדרישות של מדינת היעד בנוגע לכניסת אזרחים זרים, האם קיימת דרישה לבדיקות, חובת בידוד ועוד.
לאחר מכן אנו ממליצים לבצע בדיקת קורונה PCR לפני הטיסה. אומנם לפי משרד הבריאות הישראלי, עליכם להציג לפני היציאה מישראל תעודת התחסנות/החלמה ישראליים או תוצאת בדיקת PCR שלילית שנעשתה במהלך 72 השעות שלפני ההמראה מישראל, כשההמראה תתאפשר רק אם קיבלתם תוצאה שלילית. עם זאת ובשל מקרים שבהם השתנו נהלים "תוך כדי תנועה" או בשל מצבים אחרים דוגמת חברת תעופה שמחליטה שהיא מעלה רק עם בדיקה שלילית למטוס, אנו כן ממליצים להגיע לטיסות מהארץ גם עם בדיקת PCR שלילית, ככל הניתן.
נדגיש כי היחידה שקובעת האם צריך גם בדיקת PCR שלילית עבור נוסעים מחוסנים או מחלימים היא רק מדינת היעד אליה מגיעים. ועדיין, לא כדאי "להיתקע" בדרך לחו"ל ולחזור הביתה ללא טיסה ועם הפסד כספי, גם אם אותו תוכלו לתבוע חזרה לאחר מכן.
חשוב לדעת, על המסמך להיות כתוב באנגלית וצריך להיות מצוין בו מספר הדרכון של הנבדק. את בדיקת ה-PCR אפשר לבצע באחד מבתי החולים המבצעים בדיקות קורונה פרטיות. לא יתקבלו בדיקות מהירות או מכל סוג מלבד PCR. הוראה זו מחייבת את כלל היוצאים מישראל, בכל גיל.
השלב השלישי הוא למלא טופס הצהרת יציאה מישראל. יש למלא את הטופס במהלך 24 השעות שלפני היציאה מישראל. בטופס יש למלא פרטים אישיים שלכם ושל הנוסעים הנלווים אליכם והצהרה שלא תבקרו במדינה המוגדרת ברמת סיכון מרבית, אלא אם קיבלתם אישור מוועדת חריגים לכך.
כל אזרח ותושב ישראלי מעל גיל 16 מחויב במילוי הטופס.
והשלב האחרון - לוודא שאינכם מנועים מלטוס. אם יש ספק לגביי הגדרתכם כחולים, חייבים בידוד או מנועי טיסה, מומלץ לבצע בדיקה באתר רשות האוכלוסין. נוסעים שיתבררו כחולים מאומתים או כחייבים בבידוד לא יורשו לעלות על הטיסה ויענשו לפי חוק.
3 צפייה בגלריה
היום נכנס לתוקף מתווה נתב"ג למניעת התפשטות הקורונה בישראל
היום נכנס לתוקף מתווה נתב"ג למניעת התפשטות הקורונה בישראל
על כל החוזרים מחו"ל יש להיכנס לבידוד עד לקבלת תוצאת בדיקה שלילית
(צילום: יריב כץ)
מה צריך לעשות לפני שחוזרים לארץ? בשהייה בחו"ל של יותר מ-72 שעות יש לבצע בדיקת קורונה PCR במהלך 72 השעות שלפני ההמראה לישראל. ההמראה תתאפשר רק בהצגת תוצאה שלילית הכתובה באנגלית ובה יצוין מספר הדרכון של הנוסע. הוראה זו מחייבת את כלל הנכנסים לארץ, בכל גיל, כולל מחוסנים ומחלימים.
מה עושים אם עוצרים בטיסת קונקשן בדרך לישראל? בטיסת ביניים - שבה זמן ההמתנה בין הטיסה הראשונה לטיסה שנוחתת בישראל הוא יותר מ-24 שעות, יש לבצע את הבדיקה במהלך 72 השעות שלפני המראת הטיסה לישראל.
בנוסף, יש למלא טופס הצהרת כניסה לישראל במהלך 24 השעות שלפני ההמראה לישראל. וכן, יש לבצע בדיקת PCR בשדה התעופה. מדובר בבדיקה נוספת לבדיקה שלפני ההמראה. עלות הבדיקה למשלמים מראש היא 80 שקלים ועלות הבדיקה למשלמים בשדה התעופה היא 100 שקלים.
מה עושים אם עוצרים בקונקשן במדינה שמוגדרת בסיכון מרבי? אם העצירה היא לפחות מ-12 שעות ואתם לא יוצאים מנמל התעופה באותו היעד, ההנחיות נשארות כפי שהן עבור מדינות "ירוקות".
האם כל אחד שחוזר לישראל חייב להיכנס לבידוד? לפני כשבועיים החליט קבינט הקורונה כי חובת הבידוד היא לכל השבים מחו"ל כולל מחוסנים ומחלימים, עד לקבלת תוצאה שלילית לבדיקת קורונה שתבוצע עם נחיתתם. ברוב המקרים מדובר בבידוד של עד 24 שעות - אם יצאתם שלילי ושבתם ממדינה שאינה מוגדרת עם אזהרת מסע חמורה או בסיכון מרבי.
להנחיות המלאות ליוצאים מישראל - הקליקו. להנחיות המלאות לנכנסים לישראל - הקליקו.
פורסם לראשונה: 14:04, 02.08.21