היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה אישרה היום (רביעי) להגיש כתב אישום נגד ח"כ עופר כסיף (חד"ש) בגין תקיפת שוטר, זאת לאחר שנדחו טענותיו של כסיף בשימוע שנערך לו. כסיף, שתועד חובט בראשו של שוטר בהפגנה במאי 2022 בדרום הר חברון, יואשם בתקיפה בנסיבות מחמירות. עותק מכתב האישום יוגש ליו"ר הכנסת וליו"ר ועדת הכנסת, על מנת שיתאפשר לכסיף לבקש שהכנסת תעמיד לו חסינות מפני העמדתו לדין.

המקרה אירע כאמור במאי 2022 במסאפר יטא שבדרום הר חברון, במהלך הפגנת פעילי שמאל נגד החלטת בג"ץ לפנות כפרים פלסטיניים בשטח אש באזור. במסגרת היערכות כוחות הביטחון, הוצאו צווים שהורו על הגבלת תנועת אוטובוסים, ומוקדים שונים במרחב הוכרזו כשטח צבאי סגור. כניסתם של הפעילים למקום נמנעה במעבר מיתר, והם המשיכו ברגל לאזור ההפגנה.
קצין משמר הגבול הודיע לכסיף, שהגיע ברכבו, שאין באפשרותו להיכנס לכיוון קהל המפגינים שעמד במרחק קצר ממנו, ויותר לו מעבר רגלי. אף על פי כן, ביקש כסיף להיכנס ברכבו למתחם ההפגנה, ובשלב זה התפתח ויכוח בינו ובין השוטרים. בתיעוד ממאי אשתקד נראה כסיף חובט בראשו של איש כוחות הביטחון, לאחר שזה נצמד אליו וחבט על מכסה המנוע של רכבו."מי אתה בכלל? זוז מפה, אני חבר כנסת", נשמע כסיף צועק על השוטרים.
1 צפייה בגלריה
עימות עימותים ממשלה בין ח"כ עופר כסיף לשוטרים בהר חברון
עימות עימותים ממשלה בין ח"כ עופר כסיף לשוטרים בהר חברון
כסיף מתעמת עם השוטרים
עו"ד דניאל חקלאיעו"ד דניאל חקלאיצילום: הילה חקלאי
כסיף זומן לשימוע בחודש מרץ אשתקד, אז הודיעו לבא כוחו כי היועמ"שית שוקלת להעמידו לדין בגין תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, בכפוף לשימוע. ההחלטה התקבלה על דעת פרקליט המדינה, עמית איסמן. כאמור, בהתאם לקבוע בסעיף 4 לחוק חסינות חברי הכנסת, עותק מכתב האישום יוגש ליו"ר הכנסת וליו"ר ועדת הכנסת, על מנת שיתאפשר לכסיף להודיע לכנסת האם הוא מעוניין לבקש שתעמיד לו חסינות מפני העמדתו לדין פלילי.
עו"ד דניאל חקלאי, שמייצג את ח"כ כסיף, מסר בתגובה: "אנו סבורים שההחלטה שגויה, אך יש לכבד כל החלטה של היועצת המשפטית לממשלה. נלמד את הדברים לעומק ונתמודד עימם כמובן בבית משפט השלום בירושלים. במקביל, ננצל הזדמנות זו כדי לקרוא ליועמ"שיץ לבלום את גל האלימות של גורמים במשטרת ישראל בהשראת השר הפשיסט לביטחון פנים לצורך דיכוי מחאות חשובות ולגיטימיות נגד ממשלת ישראל - מחאות שמצויות בתשתית המשטר הדמוקרטי וזכויות האדם במדינת ישראל".