תושבים רבים בטייבה זעמו אתמול (שני) על הצפיפות והדוחק במתחם בדיקות הקורונה שהוקם בעיר, ועל ההמתנה הממושכת לעמדת הדיגום. אמש התפתחו ויכוחים קולניים, שכללו גם דחיפות בין הממתינים, אך בדיווחים שגויים נטען כי במקום הושלכו זיקוקים לעבר העובדים בעמדת הדיגום. שכנים המתגוררים סמוך לעמדה דחו מכל וכל את הטענות ואמרו כי הזיקוקים הופעלו בכלל בחתונה שהתקיימה באזור.
3 צפייה בגלריה
מחוץ למתחם בדיקות קורונה בטייבה
מחוץ למתחם בדיקות קורונה בטייבה
העומס בטייבה
לאור הצפיפות נאלצו עובדי התחנה לסגור את דלת המבנה עד להגעת המשטרה שהתבקשה לשמור על הסדר. "לא יכול להיות שרק תחנה אחת משרתת את 50 אלף התושבים, ואת התושבים מהכפרים הסמוכים", אמרה תושבת טייבה. "בסוף עוד שואלים למה יש עלייה במספר החולים - התשובה נמצאת בזלזול של האחראים שלא פותרים את הצפיפות ופותחים תחנות נוספות או מקימים עמדת דרייב אין".
3 צפייה בגלריה
מחוץ למתחם בדיקות קורונה בטייבה
מחוץ למתחם בדיקות קורונה בטייבה
מחוץ למתחם בדיקות קורונה בטייבה, הערב
אחמד עאזם, שמתגורר בעיר, המתין שלוש שעות בתור - עד שהגיע לדלת הכניסה והתבשר כי המקום נסגר. "באתי בגלל הילד שלי שנשלח עם כל הכיתה שלו לבידוד בגלל מאומת, עכשיו אני צריך לחפש תחנה מחוץ לעיר כדי שהבן ייבדק. יכול להיות שתלמידים נוספים יצטרכו להישאר בבית בגלל הבלגן הזה".
גם בכפר ג'ת שבמשולש הודיעו שלשום לתושבים כי הם לא יוכלו להיבדק למרות שהגיעו לפני סגירת המתחם של פיקוד העורף. "חייבים לבדוק את מי שקבע תור, כמו בכל גוף רשמי", ביקשו התושבים - אך העובדות במקום הסבירו כי קיבלו הנחיה לא לקבל נבדקים אחרי השעה 20:00.
ממשטרת ישראל נמסר: "אתמול בשעות הערב התקבל דיווח במשטרה אודות התקהלות של תושבים סמוך למתחם בדיקות קורונה בטייבה, זאת במחאה על כך שהבודקים סגרו את העמדה ולא המשיכו בבדיקות לאחר שהמתינו לתורם. ניידות משטרה הגיעו למקום, הרגיעו את הרוחות וסייעו לתושבי המקום. נציין כי בניגוד לפרסומים שונים, לא הותקף איש במקום ולא התרחש כל ירי של זיקוקים".

684 חולי קורונה במצב קשה, כ-65% מהם לא מחוסנים

6,391 ישראלים אובחנו אתמול כחיוביים לקורונה, כך עולה מנתוני משרד הבריאות. מהנתונים עולה כי בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 1,120 חולי קורונה, 684 מהם במצב קשה. 433 מהחולים הקשים לא התחסנו בכלל, 169 התחסנו בשני חיסונים ו-59 חוסנו בשלוש מנות.
עוד עולה מנתוני המשרד כי 186 מהחולים הקשים מחוברים למכונות הנשמה. מדובר בנתון הקרוב למספר השיא בגל הרביעי. מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 7,406 חולי קורונה. חמישה מהם אתמול. מאז תחילת החודש נפטרו בישראל 310 חולי קורונה. מבין 20 הנפטרים החודש שטרם מלאו להם 60, 15 מהם לא התחסנו כלל וחמישה קיבלו שתי מנות חיסון. אף אחד מהנפטרים בקבוצת גיל זו החודש - לא קיבל שלוש מנות חיסון.
3 צפייה בגלריה
עומס בעמדות בידוק קורונה באיצטדיון פתח תקווה
עומס בעמדות בידוק קורונה באיצטדיון פתח תקווה
פקק בדרך לבדיקות הקורונה בפתח תקווה
(צילום: מוטי קמחי)
בקרב בני 30 ומטה, מתוך 20 החולים הקשים, 18 אינם מחוסנים. בקבוצת הגיל 30 עד 39 יש 41 חולים קשים, ו-37 מהם לא מחוסנים כלל. בקבוצת הגיל 40 עד 49 יש 76 חולים קשים, 59 מהם לא הגיעו להתחסן בכלל ובגילים 50 עד 59 – מתוך 118 חולים קשים, 75 לא התחסנו. בקרב בני 60 ומעלה, שם שיעור המתחסנים גבוה מאוד, 240 מהחולים הקשים אינם מחוסנים, 113 מחוסנים בשתי מנות ו-49 קיבלו את מנת הדחף. בשיעור החולים הקשים ל-100 אלף תושבים עולה כי הסיכוי לפתח מחלה קשה בקרב בני 60 ומעלה גבוה פי 37 לאלו שאינם מחוסנים, לעומת אלו שהתחסנו בשלוש מנות של החיסון. עם זאת, לגבי כמה עשרות חולים קשים לא התקבלו נתונים.
פורסם לראשונה: 00:03, 14.09.21