במסגרת ממאמץ ההסברה של משרד החוץ, "סרט הזוועות", שהפיק דובר צה"ל מאירועי 7 באוקטובר, הוקרן השבוע למנחה הטלוויזיה פיל מקגרו, הידוע בכינויו ד"ר פיל. אחרי שצפה בסרט, מקגרו העלה לחשבון ה-X שלו, ושיתף עם 1.4 מיליון עוקביו, סרטון באורך 6 דקות, שבו הוא מתאר את הזוועות שבהן צפה - תוך שהוא מבקר בחריפות את האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארצות הברית.
"אני מרגיש הקלה שליז מגיל (נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה) התפטרה מתפקידה", כתב. "השבוע צפיתי בסרט של צה"ל שמוגבל לצפייה, של הטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר. הזדעזעתי מהמראות, ונחרדתי מנשיאות האוניברסיטאות, כמו ליז מגיל, על כך שהן בסדר עם הקריאות לרצח העם היהודי בקמפוסים שלהן".
"אם התנהגות חמאס היא לא חציית קו אדום, סימן שאין לך קו אדום", אמר מקגרו לעוקביו. בסוף הסרטון הוא הדליק חנוכייה עם נרות כתומים להבעת סולידריות וכקריאה לשחרורם המהיר של ילדי משפחת ביבס, כפיר ואריאל, שנחטפו לרצועת בעזה.
מקגרו הנחה במשך שנים את תוכנית הייעוץ המצליחה, שנוצרה על ידו ועל יד אופרה ווינפרי, "ד"ר פיל", שעלתה לאוויר בספטמבר 2002, ולה היו מיליוני צופים ועוקבים בארה"ב ובעולם. צוות התוכנית פנה לקונסוליה הישראלית ביוסטון, ובשיתוף פעולה עם שגרירות ישראל בוושינגטון והנספחת הצבאית, הגיעה לביתו של מקגרו בטקסס תוך מספר שעות קצינת צה"ל ששהתה באזור כחלק לימודיה, והקרינה לו ולצוות את הסרט המלא.
להקרנה קדם תדרוך בזום של הקונסולית הכללית של ישראל ביוסטון, ליביה לינק, כדי להסביר ולתת רקע לצילומים שמופיעים בסרט. "הדגשתי במיוחד את נושא הטראומה וההתמודדות הנפשית והפסיכולוגית", סיפרה לינק. "ייחדתי זמן לנושא של אלימות מינית כלפי נשים ושימוש באונס כנשק. ד"ר פיל הקשיב בקשב רב, והדגיש כי הוא תומך בישראל לחלוטין ושהתבטא בצורה חד משמעית בנושא".
כבר בסוף חודש אוקטובר פרסם מקגרו סרטון ששמו "מסר מד"ר פיל על ישראל, החמאס והמצפן המוסרי שלנו", שבו הבהיר כי הוא עומד לצד ישראל, מגנה את מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס ומותח ביקורת חריפה על האוניברסיטאות המובילות בארה"ב, שמאפשרות תמיכה של סטודנטים בקמפוסים בארגון הטרור במקום "לחנך אותם ולהעניק להם כלים לחשיבה ביקורתית".