המחבל מוחמד עוואדה, בן 21 מחברון, דקר הבוקר (יום שלישי) שני חיילים באזור צריפין לפני שנתפס על-ידי אזרחים. שניים מהם, בני משולם ואופיר שביקש לא להזדהות בשמו המלא, סיפרו ל-ynet על הרגעים הדרמטיים שבהם נוטרל המחבל - ועל הטיפול הרפואי הראשוני לפצועים שדיממו בשטח.
"בהתחלה חשבנו שזה מכות", סיפר אופיר. הוא אמר כי השניים וידאו שהמחבל מרותק לקרקע ולא יכול לזוז, ואז הגישו טיפול לפצועים - בין השאר באמצעות חוסם עורקים שהכינו מחולצה של אחד מהם. "הרגעתי את החייל ואמרתי לו שיהיה בסדר", אמר. "קשרתי את החולצה שלי עליו וחסמתי לו את הדם".
3 צפייה בגלריה
בני משולם
בני משולם
"צעקתי לעובד שהיה איתי ברכב". בני משולם
(צילום: עידו ארז)

בני משולם, שעובד כמתקין סיבים אופטיים ומתנדב כחובש באיחוד הצלה, סיפר כי "נסעתי לכיוון צפון, ואז ראיתי בצד שמאל שלי - בנתיב הנגיד - סוג של המולה. ראיתי שני חיילים ומישהו בא עליהם, זה היה כזה מעורפל. עצרתי באותו רגע כי המוח אמר לי שזה פיגוע, וצעקתי לעובד שהיה איתי ברכב. רצתי לכיוון המחבל כדי לנטרל אותו יחד עם שני אזרחים אחרים. ברגע שנטרלנו אותו וראיתי שהוא על הרצפה, רצתי לכיוון החייל שספג את רוב הדקירות. הגשנו לו סיוע עד שהגיע אמבולנס שפינה אותו".
לדבריו, החיילים לא הבינו מה קרה ברגעים שאחרי הדקירה. "ראו את הרוע בעיניים של המחבל", אמר. "קשה היה לפספס את זה. אתה רואה שהוא חדור מטרה. תוך כדי הנטרול הוא ניסה לקום וכמעט הצליח, אבל המשכנו להחזיק אותו. היום שם אנשים חמושים שלא ירו, שמעתי רק צעקות".
3 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע באזור צריפין
זירת הפיגוע באזור צריפין
זירת הפיגוע באזור צריפין
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
3 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע באזור צומת צריפין
זירת הפיגוע באזור צומת צריפין
(צילום: שאול גולן)
החיילים, שנפצעו באורח בינוני וקל, טופלו במקום על ידי צוות מד"א ולאחר מכן פונו לבית החולים שמיר-אסף הרופא. מצבו של של החייל שנפצע באורח בינוני הוגדר תחילה כקשה, ובהמשך עדכן בית החולים על שיפור במצבו. המחבל, בעל היתרים לעבוד ביישובים ישראליים ביהודה ושומרון, הועבר לחקירת המשטרה.
מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון אמר בזירת הפיגוע כי "הגיע לפה מפגע, תושב חברון בשנות ה-20 לחייו. הוא צעד אחרי שני חיילים שהלכו לכיוון הבסיס שלהם, ובשלב מסוים דקר את שני החיילים. חייל אחד נפצע באורח קשה מחתך עמוק בצווארו, והשני נפצע קל. המחבל נתפס ונעצר מיד על ידי אזרחים שהיו בזירה, וכעבור כמה דקות בודדות הגיע לכאן כוח משטרה. כרגע המחבל נמצא בתחקור בתחנת רמלה".
לדבריו, "בהתחלה סברנו שמדובר במחבל נוסף, אבל כרגע, אחרי הבדיקות שעשינו, עולה כי מדובר במפגע בודד. לכן, אחרי הערכת מצב שקיימתי עכשיו, החזרתי את הנושא של סריקות לשגרה. בכל מקרה, הגברתי במקביל את הביטחון השוטף החל מרגע זה, כולל כוחות יסמ"ג, מג"ב ויס"מ שיעבו את המכלולים, האתרים והטריטוריות שלנו על מנת לייצר שקט ושלווה פה באזור".