יומיים של שלג, ובהמשך טמפרטורות נמוכות במיוחד, מבטיחים כי גם בסוף השבוע יישארו אתרים מכוסים שלג ברחבי רמת הגולן. ברמה מחכים היום (שישי) ומחר לעשרות אלפי מטיילים, ובמקביל מזהירים מפני ירידה מהכבישים לאזורים מסוכנים או חקלאיים. אחוזי התפוסה במלונות ובחדרי האירוח בצפון הגולן גבוהים, ואתמול כבר קשה היה להשיג חדר פנוי.
כבר אתמול הגיעו אלפי מטיילים לגולן, וזכו למראות מרהיבים של שדות לבנים, שמים כחולים ושמש. בני משפחת גבע-גויכמן מקריית מוצקין - ההורים יאיר וטל, והבן איתן (3) - הגיעו לקראת הצהריים וטיילו בהר בנטל. "הדבר הכי שפוי בימים הבלתי שפויים האלו היה לקחת שאיפה קצרה של טבע ושלג צחור שמחמם את הלב ומזכיר לנו מקומות אחרים", אמר יאיר. "איך ששמענו על השלג ברמת הגולן, הכנו את הביגוד החם ויצאנו לדרך. לשמחתנו הכבישים היו פנויים ואיתן הקטן קיבל חוויה מרגשת ויוצאת דופן".
5 צפייה בגלריה
אתר החרמון
אתר החרמון
נערכים לתנועה ערה של גולשים. החרמון
(צילום: אתר החרמון)
5 צפייה בגלריה
אתר החרמון
אתר החרמון
החרמון מצפה למבקרים
(צילום: אתר החרמון)
5 צפייה בגלריה
אתר החרמון
אתר החרמון
(צילום: אתר החרמון)
5 צפייה בגלריה
מנקים את הרכבל באתר החרמון
מנקים את הרכבל באתר החרמון
מנקים את הרכבל באתר החרמון
(צילום: AFP)
באתר החרמון תיפתח היום עונת הגלישה, לאחר שגובה השלג במפלס התחתון הגיע ליותר מחצי מטר. הכניסה לאתר, לגולשים ומבקרים, מותנית בהרשמה מראש, וכבר אתמול בשעות הבוקר נגמרו הכרטיסים. באתר ביקשו מהמבקרים להיות סבלנים ולזכור כי בשבוע הבא צפויה מנת שלג נוספת, כך שהעונה תימשך.
ראש המועצה האזורית גולן, חיים רוקח: "אנו מחכים להמוני המטיילים שיגיעו לגולן בסוף השבוע להנות מהמראות המשכרים, מהאוויר הפתוח ומחוויית התיירות הגולנית".
5 צפייה בגלריה
עתליה ואריאל קידר בשדה הכלניות
עתליה ואריאל קידר בשדה הכלניות
האחים עתליה ואריאל קידר מקיבוץ בארי בשדה הכלניות
(צילום: חיים הורנשטיין)
ובינתיים בצפון הנגב כמויות הגשמים שירדו בצפון הנגב עד כה עדיין מעטות והחקלאים מתפללים ליותר בהמשך עונת החורף, אבל עבור הכלניות זה בהחלט מספיק כדי לזנק ולפרוח מתוך האדמה. בימים אלו, אחרי מנת הגשמים, צפון הנגב לובש אדום עם פריחת הכלניות שכבר מתפשטת במרחבים ובשמורות - והשיא עוד לפנינו.
במקביל לפריחת הכלניות גם הפריחה התיירותית מתחדשת. ב-1 בפברואר ייפתח פסטיבל "דרום אדום" שמתקיים זו השנה ה-17 וכולל מגוון פעילויות לכל המשפחה, בהן סיורים ומופעים בטבע, הפעלות לילדים, שווקים וירידים חקלאיים. "אנו נערכים להגעתם של אלפי מטיילים תחת מגבלות הקורונה", אמרה דורון אשטן, מנכ"לית עמותת התיירות "שיקמה הבשור" שמפיקה את הפסטיבל, "כל מה שנשאר זה לבוא ולצפות בפריחה המדהימה".