המתיחות בין המחנה הממלכתי לליכוד מתחדדת: הכספים הקואליציוניים, הקו של נתניהו מול הצבא ומה שנתפס גם בעיני חלק מחברי המחנה הממלכתי כעיסוק בפוליטיקה הוביל את בכירי המפלגה להתייעצויות כיצד לפעול. ההערכה היא שגנץ לא יפרוש מהממשלה בשלב זה, אולם היחסים בינו ובין נתניהו הופכים מתוחים וחוסר האמון הולך וגובר.
גורמים המעורים במתרחש מספרים כי בתחילת המלחמה המשקעים בין השניים הוקפאו והם בעיקר התעסקו בניהול המלחמה. אלא שבסביבת גנץ היו מי שטוענים שנתניהו בחזית מול בכירי הצבא וכבר החל להתכונן לוועדת חקירה. גנץ מסרב להיות חלק מזה.
אתמול לראשונה זה ימים ארוכים המתיחות בין השניים עברה לזירה הגלויה לאחר שגנץ שלח מכתב לנתניהו שיצא גם לאמצעי התקשורת ובו דרש קיצוץ משמעותי יותר של הכספים הקואליציוניים.
גנץ ציין במכתבו כי מפלגתו תתנגד לאישור התקציב במתכונת הנוכחית וכל עוד הכספים הקואליציוניים לא מוסטים לטובת המלחמה, והוסיף כי מפלגתו תשקול את צעדיה. ההערכה היא שגנץ מכין את התשתית למצב שבו היחסים עם נתניהו ימשיכו להיות מתוחים דבר שיוביל לפרישה לבסוף.
2 צפייה בגלריה
גנץ ונתניהו
גנץ ונתניהו
(צילום: חיים צח /לע"מ)
גורם בסביבתו של גנץ התייחס למחלוקת סביב הכספי הקואליציוניים וטען: "בזמן שמאות אלפים במילואים (במדים או בחברה האזרחית), ענפים שלמים נסגרים, רבים יוצאים לחל"ת והגירעון גדל - צריך להראות דוגמה אישית. העלאה של 500 מיליון שקלים בתקציב הישיבות, הקצאה של מעל 400 מיליון שקל למשרד למשימות לאומיות שייעודם אינו ברור, והעלאת שכר המורים באופק חדש שלא על בסיס מערכת החינוך בסכום של 40% במקום 14% שעליהם הסכמנו - הם אצבע בעין לציבור".
2 צפייה בגלריה
 שר האוצר בצלאל סמוטריץ'
 שר האוצר בצלאל סמוטריץ'
השר סמוטריץ'. "קמפיין שקרי"
(צילום: שלו שלום)
לדבריו, "גנץ הראשון שתומך בחינוך ראוי לחרדים כולל ההעלאה שסוכמה, בתקצוב מרכיבי ביטחון ביהודה ושומרון בנוסף ליישובי הספר, ובמקומות נוספים. זה לא מה שמובא היום לממשלה, ובעיקר - זו לא דוגמה אישית מול מיליונים שפרנסתם נפגעת, שפונו מבתיהם ומול האתגר הכלכלי והחברתי העצום שבפנינו".
עוד הוסיף הגורם: "יש להדגיש, מתוך למעלה מ-10 מיליארד של כספים קואליציוניים לשנה הקרובה, ההסטה שהציע שר האוצר עומדת על מיליארד שקל בלבד נכון לעת הזו ולא 70%. עדיין לא מאוחר לעצור ולעשות את הדבר הנכון. יש לכולנו אחריות לאומית".
בינתיים, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב וטען כי עניין הכספים הקואליציוניים הוא "קמפיין ממוחזר": "ממחזרים את אותו קמפיין שקרי מתקופת אישור התקציב המקורי, הפעם סביב תקציב המלחמה המתוקן שיאושר בעזרת השם היום בממשלה".
בפוסט ארוך שפרסם כתב שר האוצר בין השאר: "טוב עשה ראש הממשלה שהחליט להביא את התקציב לממשלה עוד היום. ללא שהתקציב יאושר בממשלה ובכנסת בדחיפות לא ניתן יהיה לתקצב את המשך שהות המפונים במלונות, לא ניתן יהיה לתקצב את מנהלת תקומה ולהתחיל להחזיר את תושבי העוטף הביתה, לא ניתן יהיה לתקצב את הרשויות המקומיות בקווי העימות, את צרכי הבריאות, הרווחה, ועוד.
אני מקווה שבשעות שנותרו עד לדיון בממשלה שותפינו לממשלת החירום במחנה הממלכתי יתעשתו, יגלו את האחריות הלאומית הנדרשת ויצביעו בעד התקציב התוספתי החשוב הזה לניצחונה של מדינת ישראל בחזית ובעורף".